Toch een liggingsecho...

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door farfan, 5 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. farfan

    farfan Actief lid

    5 jul 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi meiden,

    Ik moest vandaag weer naar de vk omdat ze nog maals wilde voelen of de kleine nou wel of niet gedraaid is. Dat konden ze de vorige keer namelijk niet goed voelen. Maar helaas konden ze het dit keer ook niet voelen. Waarschijnlijk ligt het heel diep ofzo...

    Nu moet ik 11 sept. voor een liggingsecho. Aan de hand daarvan gaan ze kijken of het wel of niet gedraaid is. Mocht het toch niet goed liggen dan word ik doorverwezen naar de gyn, die gaat het dan eerst proberen te draaien. Mocht dat niet lukken dan gaan ze kijken of een stuitbevalling zou lukken of evt. een keizersnede. De vk zei wel dat ze hier in het Deventerziekenhuis de voorkeur uit gaat naar een stuitbevalling.
    Maar zover is het nog niet, eerst de 11e maar eens afwachten, maar vind het wel heel spannend hoor. Ik hoop wel dat de kleine goed ligt, want ik zou graag thuis willen bevallen. Maar mocht dat niet lukken dan ga ik natuurlijk wel naar het zh.

    Zelf heb ik het idee dat het niet goed ligt. Maar het is wel moeilijk om te voelen hoor hoe het ligt. De hik voel ik wel helemaal onderin. Maar vaak voel ik ook iets in mijn ribben duwen en dan voel ik een hard rond bolletje, dus of dat dan het hoofdje is?

    Zijn er meer meiden met deze ervaring?

    Liefs Farfan
     
  2. miekje80

    miekje80 Bekend lid

    27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Ik heb hetzelfde gehad. De verloskundige was niet zeker van de ligging. De ene dacht aan een stuit en volgens de ander kon de kleine ook wel goed liggen.
    Ik voelde zelf toen ook de hikjes beneden, maar ook duidelijk een bolletje onder mijn ribben.
    Uiteindelijk bleek met de echo dat de kleine met zijn hoofdje naar beneden lag. Wij krijgen gewoon een beebje met hele ronde billetjes.
     
  3. farfan

    farfan Actief lid

    5 jul 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi Mieke,

    Bedankt voor je reactie! Dat geeft me wat meer hoop!
    Ben namelijk best wel zenuwachtig voor de echo.
    Misschien heeft onze kleine ook wel dikke billetjes! hihi!

    Liefs Farfan
     
  4. twinny

    twinny Fanatiek lid

    4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    mijn kleine meid draaide ook alle kanten op. ik voelde haar soms heel duidelijk dwars liggen. bolletje links en voetjes rechte. De dikke bol onder mijn ribben was ook haar kontje. Dus als je zegt de hik beneden te voelen dan denk ik dat je ook een billeduwer hebt, haha

    succes de 11e
    twinny
     
  5. kim1979

    kim1979 Actief lid

    9 nov 2007
    337
    0
    0
    Hallo,

    Ik had vorige week precies hetzelfde.
    Moest maandag liggingsecho maken, blijkt dus volkomen stuitligging te zijn, dinsdag naar vk geweest en woensdag al naar gyn. Mogenlijkheid tot draaien was er niet meer, omdat ik al zover ben en er gewoon weg te weinig ruimte nog in mijn baarmoeder is. Ik heb gekozen voor geplande keizersnee omdat ik absoluut geen stuitbevalling wil.

    Succes ;)

    groetjes Kim
     
  6. farfan

    farfan Actief lid

    5 jul 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi Km,

    Is er ook al een datum geprikt voor de keizersnede? En wanneer is die dan?

    Liefs Farfan
     
  7. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Een rond bolletje onder je ribben kunnen echt de billen zijn hoor! Ik had dit bij mijn vorige twee zwangerschappen ook en kindje bleek goed met het hoofdje naar beneden te liggen. BIj deze zwangerschap lag het dwars, had hier ook veel last van maar sinds een paar dagen ligt het te duwen tegen mijn ribben en heb ik aan d ezijkant weer veel ruimte. De hik voelde ik benden en ook nog eens heel diep. Wat bleek bij de verloskundige afgelopen dinsdag.....het was netjes gaan liggen jippie!
     
  8. kim1979

    kim1979 Actief lid

    9 nov 2007
    337
    0
    0
    Hallo Farfan,

    Ja datum is geprikt, dat gebeurt eigenlijk gelijk. Hier heb jezelf niets over te zeggen. maar datum hou ik geheim..

    x kim
     

Deel Deze Pagina