maag zuur

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 29 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wat nemen jullie in tijdens maagzuur?

1. rennie

2. dokters recept

3. melk en droge crackers

4. iets anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Niet meer actief

:cry:

vreselijk.. lig je lekker in bed komt er steeds weer maagzuur omhoog..
    ik let al op wat ik eet en drink

ik eet geen kaas meer sávonds
    als ik lasagne of macaroni heb gegeten
    van vruchtensappen krijg ik het ook
    appels
    zo zijn er nog veel meer dingen

ben er nog niet overuit wat ik nou sávonds wel kan drinken ipv alleen maar water

iemand tips?

en hebben jullie ook zo'n honger snachts?

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Regal gebruik ik echt super spul je kunt gewoon doorslapen 's nachts

3. melissa

melissa Actief lid

28 mrt 2006
    219
    0
    0
    Rond deze tijd van de zwangerschap is het ook het ergst hoor, dit blijft niet zo!

Wat ook helpt is iets hoger gaan liggen, bv 2kussen onder je hoofd.
    Ik heb een voedingskussen in een u-vorm gelegd, daar mn gewone kussen op en toen had ik er geen last meer van!
    Je kunt het proberen, want het is echt een rotgevoel! bah!

Succes

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik heb er nu al last van, dat wordt nog wat :( Maar dan voornamelijk 's avonds als ik op de bank lig te luieren.
    Eenmaal in bed vaak weer minder last gelukkig, maar idd veel trek! Hoe vaak ik wel niet naar beneden ga 's nachts om een broodje te smeren ;)

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb altijd last van maagzuur( ook voor de zwangerschap) en veel lucht. Rennie is voor mij een wondermiddel.

Smaakt goed, en werkt al meteen na innemen. En mag ook tijdens zwangerschap,

6. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Antagel ;), ik mocht geen rennie's tijdens de zwangerschap. Van de huisarts en apotheek krijgt je antagel als je zwanger bent en last hebt van maagzuur. Is een drankje, en het werkt goed en snel!

7. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Ik heb ook al een tijdje last van maagzuur. Eerst kon ik het nog onderdrukken door het veeeeel drinken van melk, maar dit helpt nu zo kort, dat ik eerst heb overlegd met de vk, wat ik zou mogen gebruiken. Ik mocht van haar gewoon Rennies gebruiken, en in de gebruiksaanwijzing staat dat dit geen schadelijk effect heeft voor de baby, dus die heb ik nu gekocht, en ze werken prima. Zalig geen maagzuur, ik kan nu eindelijk weer eens normaal eten en drinken.

Groetjes Monique76

8. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    ik heb van een vriendin gehoort dat rennie hielp.

maar dat neem ik dus in maar jah zelfs dat helpt niet altijd bij mij.

ik neem wat water en hopen dat het overgaat :(

ik had t steeds snachts maar sinds 3 weken ook overdag. wat erg irri is.

maar nog ff dan ben ik er vanaf.

9. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik heb z'n handig bed waarbij je het hoofdeinde kunt verstellen. dus ik neem een rennie en ga wat hoger liggen en dan val ik meestal wel in slaap.

10. BlueGirl

BlueGirl Actief lid

21 nov 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    Ik eet amandellen, zonder zout of vet, gewoon onbehandelde amandellen. een stuk of 4 helemaal fijnkauwen tot een pasta en dan doorslikken, dit bindt het maagzuur! Helpt perfect bij mij!

Liefs Wendy

11. fenniet23

fenniet23 Actief lid

22 jul 2006
    405
    0
    0
    Receptioniste
    Meppel
    Ik heb het ook zo ontzettend erg vooral s'nachts maar het begint nu ook overdag. 2 tips : hoofdsteun een eindje omhoog zetten (als dat kan) en Antagel is gewoon verkrijgbaar bij apotheek. Helaas niet op dokters recept! Maar het helpt gelijk.

Dikke kus Fennita

12. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    uuuuuuh ik eet suiker :oops:
    het helpt wel!

13. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Bij mij is het veel erger als ik op mijn rechterzij lig te slapen. Dan kan ik er op wachten dat het komt. Rennies helpen dan ook niet meer.....
    Oplossing: slapen op de linkerzij.
    Ik krijg het vooral na het eten van vette snacks, chips, maar ook koeksoorten waar veel vet in zit (zoals cakejes) en chocola schijnt ook niet echt bevorderlijk te zijn.

14. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ik gebruik nu al een tijdje maalox en dat werkt prima, je hebt ze in tabletten en in vloeibare vorm.

15. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik heb vanaf het begin van mijn zwangerschap al last van maagzuur en nu nog steeds. Af en toe een rennie of vanillevla helpt wel. Maar leuk is het niet....

16. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    hoi

tijdens mijn zwangerschap van marki heb ik altijd rennie gebruikt en het is me goed bevallen en het werkte ook meteen.

17. Linda30

Linda30 Lid

19 sep 2006
    24
    0
    0
    Heb zelf een flesje Regla PH naast mij op mijn nachtkastje staan. Klein slokje en de hele nacht in dromeland zonder zuuraanvallen. (Wel eruit om te plassen natuurlijk ongeveer 4x)

18. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik gebruik rennie, dat is het enige dat helpt bij mij, een paar weken geleden hielp een pepermuntje ook nog maar nu niet meer, van vanile vla werd het bij mij alleen maar erger.
    bij de eerste is het vanaf week 17 begonnen en was pas over toen de kleine eruit was. nu ook al weer vanaf week 19 en ik ga er niet van uit dat het over gaat

als het echt te erg wordt vaak 's nachts dan neem ik vloeibare rennie omdat ik anders over moet geven.

19. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik gebruik rennie refluxine dat is vloeibaar en helpt erg goed, ik merk nu ik nachtdienst heb dat het nog erger wordt (het zuur) omdat ik waarschijnlijk nu onregelamtiger eet.?

20. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ik mocht 8 jaar terug bij mijn eerste zwangerschap niet eens rennie,s gebruiken, maar ik zie dat het veranderd is in de bijsluiter.
    Ik mocht toen alleen in die tijd Gaviscon gebruiken en die gebruik ik nog af en toe bij maagrisperingen.

Groetjes anna

Deel Deze Pagina