Hihi, dat zal je voorlopig wel hebben, maar het is wel leuk bijkomen. 2 van die kleintjes, echt leuk.
Heeee Mima, Gaaf, zeg! Ik kan me voorstellen dat je even moet wennen aan het idee dat je 2 kleintjes krijgt. Maarreh..... heel erg gefeliciteerd! Mijn zus heeft een 2-eiige tweeling (een jongen en een meisje). Ook zij moest even flink slikken toen ze het hoorde, had er echt niet op gerekend. Maar het is echt super leuk. De kinderen hebben heel veel aan elkaar. Als ze iets eng vinden, dan geven ze elkaar een handje en gaan er samen op af. Heel schattig. Ook zijn ze gek op elkaar en spelen ze heel goed samen (dat is ook wel eens handig, hoor ). Nogmaals, dubbel gefeliciteerd en geniet ervan!
Hoi Marla, Dank je voor je fijne antwoord. Echt lief van je dat je zo hierover kunt praten, lijkt me allemaal wel moeilijk hoor. Maar wat je vroeg, waar ik ook geen last van heb is van mijn borsten. Helemaal in het begin voelde ik ze als ik de trap afliep maar al lange tijd zijn ze totaal niet pijnlijk of gespannen dus een beetje raar of kan dat ook dat je totaal geen last hebt van je borsten tijdens je zwangerschap? Groetjes, Fleur
Hoi Mima, Super gefeliciteerd hoor met dit bijzondere nieuws! Geniet er maar lekker van want dit maakt niet iedereen mee zwanger zijn van twee kindjes... Groetjes, Fleur
Heeey dames, Bedankt voor jullie superlieve reacties! Ja Marla, ik probeer steeds voordelen te bedenken, en dat van samen opgroeien zat er zeker tussen! Zo kan ik de bezorgde beelden over de bevalling, kwaaltjes, stapels luiers en wasgoed een beetje vergeten..hihih Mijn man is net binnen en hij is ook wel bijgekomen van gisteren. Hij had de hele avond niks gezegd. Mijn moeder had gebeld, die had ik gister het nieuws verteld, die heeft geen oog dichtgedaan vannacht, arme vrouw.... en ze zegt dat mijn vader nog geen reactie heeft gegeven (die wist niet dat ik zwanger was....) Het zijn hun eerste kleinkinderen... Nogmaals bedankt!
Hey fleur, ik zou me daar geen zorgen over maken. Ik had echt super gevoelige borsten die voelden alsof er twee gewichten aan hingen, serieus... maar dat is al bijna 3 weken geleden totaal verdwenen! Zoals eerder gezegd is, heb je grote kans dat het in orde is! Het zijn denk ik de zorgen die erbij horen meid....
Ik hoop inderdaad maar dat alles oke is. Vrijdag hebben we de 2e echo dus ben erg benieuwd! Ben blij als het zover is... Groetjes, Fleur
@Mima. Nou, de bevalling kan zelfs ook nog wel meevallen . Mijn zus heeft maar 1,5 uur over de bevalling van de tweeling gedaan (waarvan er eentje zelfs in stuitligging lag! ). Vraag me niet hoe ze dat heeft gedaan, volgens mij is het een record! Hahaha. Hopelijk trekt je familie snel bij als ze aan het idee gewend zijn. Gaat het al weer een beetje met je man? @Fleur, mijn borsten deden nog wel zeer na de missed abortion. (vond ik wel vreemd, moet ik zeggen). Een vriendin van me kwam er pas na 16 (!) weken achter dat ze zwanger was. Ze had maar heel af en toe kwaaltjes gehad (achteraf gezien). (en een heel erg onregelmatige cyclus en al tig negatieve testen, waardoor ze er vanuit ging dat het ook deze keer niet raak was). Dat kan dus blijkbaar ook! Ik zal morgen mijn duimen blauw voor je duimen. Laat je nog iets weten?
Hey Marla! Das inderdaad een record van je zus goed hoor! Ik heb ergens gelezen dat als de eerste goed ligt, de tweede meteen in de goede ligging komt zodra de eerste eruit is. Maar ik ben sowieso bang voor een bevalling één of twee babies....maar dat is voor latere zorg hihi Mijn man is er wel aan gewend nu. Hij is nóg voorzichtiger met mij terwijl k dat niet nodig vind. Mijn moeder is ook wel aan het idee gewend, en mijn broertjes (ik ben enig meisje thuis) die willen dat het twee MANNEN worden hahah.. @fleur, laat ons vanavond weten hoe het is gegaan...duim voor je meid!
Ja, die bevallingen, he. Dat is ook niet mijn favoriete bezigheid. Je zou eigenlijk een onzichtbare rits moeten hebben waarmee je ze er uit kan halen als het zover is (kun je later je kids weer mee dreigen, zo van " als je niet luistert ga je terug in m'n buik " (geeft weer een andere betekenis aan de naughty spot). Hmm.... toch wel handig ) Zou mooi zijn als je 2 meiden kreeg, hihi. Fleur, weet je al iets?
hahahahahahah gekke marla! Ooh ja 2 meiden zou ik heerlijk vinden, een jongen en een meisje vind ik ook leuk! Mijn man wil graag een jongen en een meisje. Ik ben tevreden als er tenminste 1 meisje tussen zit, en die kans is 75% dusss... ja ik wacht ook op fleur...
Hihihi. Ik kan me echt voorstellen dat je toch wel 1 meisje wil, als je uit zo'n mannengezin komt. Hoezo is de kans op een meisje 75%, en niet 50%? (ik ben blond, hoor ) Fleur, laat alsjeblieft iets weten. Alles is toch wel goed, toch?
Zo ben er na lange tijd weer! die kans: kind1 en kind2 kind1 is meisje met 50% en kind2 ook meisje met 50% je hebt 4 mogelijkheden: 1) kind1 meisje, kind2 meisje 2) kind1 meisje, kind2 jongen 3) kind1 jongen, kind2 meisje 4) kind1 jongen, kind2 jongen alle vier de mogelijkheden moeten samen 100% zijn, dus iedere mogelijkheid heeft kans 25% (50*50% = 25%) dus 3 van de 4 mogelijkheden hebben een meisje: dus 3*25%=75% en omdat mogelijkheid 2 en 3 in feite hetzelfde zijn, een jongen en een meisje, is de kans daarop 2*25% = 50% kan je het volgen? *ik doe wiskunde daarom*
Hoi Marla, Sorry voor mijn late reactie. Heb ik je zo laten schrikken? Alles was gelukkig goed hoor. Het kindje was heel beweeglijk en we hebben het hartje weer zien kloppen. Het was 2,2 cm groot. Ik heb me dus voor niets druk gemaakt... As donderdag hebben we de 1e afspraak bij de verloskundige en eind volgende week een termijnecho. Hoe is het met jou? Groetjes, Fleur
Hi Fleur, Van harte gefeliciteerd! Wat ontzettend geweldig dat alles goed is. Echt een pak van je hart, toch? En nou maar genieten, zou ik zeggen! Volgens mij heb je echt een hele kleine kans dat het nu nog mis gaat. Over 2 weken heb je gelukkig de magische grens van 12 weken bereikt. Met mij gaat het nog steeds goed, ben alleen nog steeds niet ongesteld geworden en heb nog een beetje een zeurderig gevoel in mijn buik. Als ik over een week mijn menstruatie niet heb gehad, dan neem ik contact op met de gynaecoloog. Ik heb het gevoel dat ik geen peil meer op mijn lichaam kan trekken. (mijn cervixslijm is ook heel anders dan normaal, dus daar kan ik ook niet echt mijn eisprong uit halen). Maar ja, ik wacht nog maar (ong)geduldig af. @ Mima. Nee, ik kan het helaas nog steeds niet volgen , ik heb immers op mijn 18e voor het laatst wiskunde gehad en mag sowieso niet als talent op dat gebied worden aangemerkt . Over ruim een week zit jij ook al op 12 weken! Ook voor jou komt de goede tijd eraan. Ik had trouwens gelezen dat je HCG ook 2 keer zo sterk is bij een tweeling, dus als je pech hebt dat je je dan 2 keer zo misselijk voelt (dit was bij mijn zus het geval). Bij jou valt het geloof ik allemaal wel mee, toch? Ook voor jou geldt: geniet ervan!
Heeyy Fleur, superr dat alles in orde is, een hele opluchting is dat he! ik heb ook met spanning je reactie afgewacht...geniet er maar lekker van! @marla: helaas kan ik het niet duidelijker uitleggen ik heb inderdaad niet zoveel zwangerschapsklachten, dus als alles in orde is vind ik het best! Ooh je wilt niet weten hoe graag ik naar de 12 weken wil! dan wil ik het ook iedereen vertellen, omdat ik dan meer zekerheid heb. Vandaag om 14 uur mijn intake bij de verloskundige! Volgens mij mag ik dan ook het hartje horen.....vind het wel jammer dat mn man er niet bij kan zijn maar mn moeder gaat wel mee
Ha die Mima, Doe vooral geen moeite. Dat is aan mij, een echte alpha, toch niet besteedt. Spannend, joh, vanmiddag. Je zegt dat je dan een intake hebt. Mag je alleen het hartje horen, of krijg je ook nog een echo? Sowieso wel heel leuk om de hartjes weer te horen. Lijkt me juist wel grappig dat het er 2 zijn. Veel plezier vanmiddag!
heyy marla zo heeft ieder zn specialiteit ben gister geweest, wel alle gegevens genoteerd en bloeddruk gemeten, maar omdat het een tweeling is moet de controles bij de gyneacoloog lopen Daarmee heeft ze dus overlegd, en de volgende afspraak is 4 dec (op mn verjaardag!)
Ha die Mima, Dat klopt, hihihi. "Ieder zijn vak" zoals je zo'n beetje elke ochtend bij Giel op de radio hoort . Wel een tegenvaller voor je dat je naar de gynaecoloog moet! Je was natuurlijk veel liever onder toezicht van de verloskundige gebleven. Wel een leuk cadeautje voor je verjaardag, toch? Zo eentje wil ik er ook wel. (ik moet nog wachten tot april, dus heb nog even de tijd). Wat ik je nog wilde zeggen: mijn zus vertelde afgelopen weekend dat ze ook nog een bloeding heeft gehad tijdens haar zwangerschap van de tweeling, ongeveer op hetzelfde moment als jij. Heb je na gisteren al wat meer vertrouwen in de zwangerschap? Volgens mij heb je nu echt nog maar een kleine kans dat het mis gaat. Ik had begrepen dat de 10e week de laatste week is er zich nog vitale lichaamsdelen bij het vruchtje vormen en hij vanaf dan alleen nog maar groeit. Dat zou mooi zijn. Liefs, Marla
Hoiii marla! Ik vond het vervelend, niet zozeer dat ik naar de gyn moet, dat heeft wel zn voordelen, dan leer je haar alvast kennen omdat je toch in het ziekenhuis moet bevallen (áls het dezelfde blijft), vervelend vond ik wel dat ik een beetje het gevoel had dat ik 'voor niks' ben gegaan, oké gegeven genoteerd enzo maar jah...volgende keer beter! is inderdaad een prachtkado voor mijn verjaardag! Nooit gedacht, ik vond het al heel speciaal dat mijn trouwdag ook mijn verjaardag is, blijkbaar kan het niet op met mijn verjaardagkado's Ik wens jou ook het allesbeste toe meid, ik ken je niet, maar ik vind het zo lief dat je op iedereen reageert, en afwacht wat de resultaten op controles zijn enzo Toevallig dat je zus dat ook heeft! Het was wel schrikken, ik heb daarna bruinverlies gehad, maar dat is nu ook voorbij, en hoop dat het zo blijft! Yep, na de tiende week is het zenuwstelsel enzo compleet aangelegd, je mag dan ook stoppen met het slikken van foliumzuur, nu heb je stoffen voor de groei en botvorming nodig Greetz, Mima