Na miskramen nu weer zwanger? Hoe ervaren jullie dat???

Discussie in 'Miskraam' gestart door Mieke74, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke74

Mieke74 Actief lid

30 jun 2007
    298
    0
    0
    Ik ben heel benieuwd hoe jullie het ervaren om na (meerdere) miskramen weer zwanger te zijn?
    Ik heb het afgelopen jaar 2 miskramen gehad en ben nu dus een kleine 4 weken zwanger. Ondanks dat ik natuurlijk heel blij ben kan ik helemaal in de stress schieten als ik ook maar iets in m'n buik voel. Ik denk dan meteen dat het vast weer mis gaat. Gelukkig voel ik me op andere momenten weer flink moe en misselijk wat dan weer wat weer vertrouwen geeft. Dan kan ik stiekem toch weer even genieten.
    Ook ben ik geneigd om af en toe testjes te blijven doen om te zien of de streep ook steeds dikker wordt (ook al was ie de eerste keer al flink duidelijk, het kan natuurlijk altijd nog duidelijker)
    Hebben jullie een extra vroege echo kunnen krijgen of zeggen ze "als het mis gaat gaat het toch wel mis een echo zegt daar niets over" o.i.d.

Nou ben heel benieuwd hoe jullie het ervaren om nu weer zwanger te zijn?

2. aankomendemama

aankomendemama Actief lid

2 aug 2007
    421
    1
    0
    Hoi Mieke,

Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik heb vorig jaar ook 2 miskramen vrij kort op elkaar gehad en ben nu weer zwanger, maar mijn gevoel was gelijk anders dan bij de 2 vorige zwangerschappen. Het zat goed!
    Wel bleef ik onzeker en onwijs bang en gelukkig mocht ik wekelijks (vanaf 7wk) in het ziekenhuis komen voor een echo. Dit tot de 12 weken en moest toen van mezelf "normaal" zwanger zijn. Gister voor het eerst op controle geweest bij verlos en stierf weer duizend doden. Wat als het hartje niet gevonden word enzenzenz. Ik maak mezelf soms zo gek!! Maar alles was prima en hartje was heel snel gevonden!!
    We moeten gewoon weer vertrouwen krijgen in ons lichaamm en iedere week gaat dit steeds iets beter!! De ene dag iets beter dan de andere dag!!
    Meid ik duim voor je dat dit een plakkertje is!!!

3. aankomendemama

2 aug 2007
    421
    1
    0
    O ja en bij deze zwangerschap ook maar 1x getest en daarna niet meer! Had ook geen drang om dit te doen!!

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ha Mieke, ik had hetzelfde als Aankomendemama. Bij alle eerdere zwangerschappen (5) overheerste de paniek, maar deze keer had ik dat niet. Terwijl ze me in het begin van een bbz verdachten, en ik de eerste weken nog bloedverlies had ook! Ik ben nu 13 weken en 5 dagen en heb volgende week weer een echo. Ik heb vanaf 5 weken elke week een echo gehad, dit is de eerste keer dat ik zelf er 2 weken tussen heb laten zitten. Ik moet zeggen dat ik na de 12-wekenecho wel nóg rustiger ben geworden, maar ik weet dat de echo volgende week toch weer heel spannend voor ons wordt. Ik hoop ook dat jouw vertrouwen groeit met elke echo!

Suus

5. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Hoi Mieke!
    Ik heb het ook meid, heb 1 miskraam gehad, maar de angst is groot, ik weet pas sinds gisterochtend dat we weer zwanger zijn, en we zijn dolblij!! maar tegelijkertijd ook heel onzeker, we lopen al in het medisch traject, dus we zitten er met de neus bovenop, en we weten soms teveel..
    Het hcg was gister pas 51. De vorige keer bleek dat dit niet steeg en kregen we dus een miskraam... al met al nu angst dat komende woensdag (weer prikken) we weer hetzelfde te horen krijgen!
    Ik voel me ook anders dan de vorige keer, eigenlijk veel minder symptomen maar ze lijken wel echter...?
    Ik hoop dat we snel oprecht kunnen genieten, zonder vrees!

xxx

6. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens mijn tweede zwangerschap (na de eerste miskraam) was ik heel rustig en nog vol vertrouwen. Na de eerste miskraam te hebben gehad, hoorde ik opeens om me heen van veel vrouwen die ook een miskraam hadden moeten ondergaan. En daarna gezonde kinderen op de wereld hadden gezet. Dus een miskraam krijgen komt vaker voor, geen reden voor paniek, vond ik.

Helaas resulteerde die zwangerschap weer in een miskraam.

Bij de de derde zwangerschap waren rust en vertrouwen ver te zoeken. Wat helaas terecht is gebleken, weer een miskraam.

Daarna ging ik opzien tegen een nieuwe zwangerschap. Ik wilde wel graag zwanger worden natuurlijk, maar het voelde dubbel. Niet zwanger zijn betekent niet de paniek en angst voor een miskraam voelen. Een zwangerschap ervaar ik niet meer als zitten op een roze wolk, maar als een noodzakelijke periode om een kindje te krijgen vol van ongerustheid en angst.

Heel jammer vind ik dat, want ik kon eens zo genieten van een zwangerschap. Wat voelde ik me toen goed, gezond en vrouwelijk.

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dat onbezorgde van mijn eerste zwangerschap heb ik ook niet meer hoor, maar langzaam komt het genieten ook terug. Met het verstrijken van de tijd groeit het vertrouwen. Langzaam.

Suus

8. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Ik ben nu 12 weken zwanger en heb vorig jaar een MK gehad..
    Ik ben veel angstiger nu en kan nog niet onbezorgd genieten van mijn zwangerschap.
    Ook al voelt het deze keer veel beter..ik ben dan toch weer bang dat mijn gevoel me voor de gek houdt.
    We hebben nu 2 goede echo's gehad en vorige week het hartje horen kloppen bij de VK maar toch blijf ik angstig.

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik heb vorig jaar 2 MK gehad, en bij de tweede (MA) voelde ik me zo ongelooflijk zwanger dat de 7wk echo waarop te zien was dat het vruchtje gestopt was met groeien me compleet verraste. Mijn lijf kan mij extreem goed voor de gek houden, ik stoot ook niet gemakkelijk een vruchtje af, dus het feit dat ik niet bloed en me zwanger voel, hoeft niets te betekenen.

Nu ben ik bijna 5 wk zwanger en ben gelukkig extreem goede maatjes met alle gyns dus ik mag gewoon hcg laten prikken om te controleren of ik genoeg hormoon aanmaak tot ik een termijn heb waarop een echo zin heeft. Ik vind het afschuwelijk om weer zwanger te zijn, sluit me er geestelijk helemaal voor af, en wou dat ik gewoon in coma kon tot over 9 maanden, om dan te zien of het allemaal goed is gegaan. Ik moet eerst hopen dat dit geen MK of MA wordt, daarna of deze geen schisis heeft en dan dat ik geen HELLP krijg, dus ben niet representatief voor zwanger-blijdschap denk ik...het resultaat telt :D

10. Mayon

Mayon Niet meer actief

Meiden, heel knap dat jullie weer zwanger zijn/willen worden! In het bijzonder voor Meleka een hart onder de riem, dat lijkt me echt ontzettend moeilijk..

Zelf heb ik net de eerste menstruatie na de MK. Alles volgens de regels, 'lekker' weer. Eigenlijk wil ik drie maand even rust, maar we gebruiken niks dus benieuwd of het gaat lukken.. Diep in mijn hart wil ik niet weer zwanger worden (en bevallen,) maar ik zou nog wel een kindje willen :D

We zien wel hoe het gaan zal.. Ik den dat ik het heel spannend zal vinden als ik weer zwanger zou zijn!!

11. Mieke74

Mieke74 Actief lid

30 jun 2007
    298
    0
    0
    Pffffff, spannend allemaal hoor.
    Wat goed dat zo veel van jullie iedere week een echo mochten laten maken. Zou ik ook wel heel graag willen.
    Ik sta sowieso onder controle van het ziekenhuis en daar staan de echo apparaten paraat. Kleine moeite zou je dan denken.
    Wanneer hebben jullie de eerste echo gehad. Kan da al vanaf 6 weken of is de kans op een nog niet zo duidelijke echo dan nog te groot?

12. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    hoi meiden. wat erg dat de meesten van jullie al meerdere mk's en ma's hebben gehad en die angst zo hevig voelen. dan is er idd niks aan om zwanger te zijn en kunnen die 9 maanden niet vlug genoeg gaan. maar toch ...

ik heb ruim een jaar geleden een mk gehad en natuuriljk was ik ook bang voor herhaling toen we weer zwanger waren maar het voelde bij mij toen ook anders en dat heeft geleid tot een prachtig resultaat; een kerngezonde dochter.
    ik heb nog wel volop kunnen genieten van de zws, terwijl er tegelijk ook een dosis angst op de loer lag, maar volgens mij is het gezond om die angst toch aanwezig te laten zijn, maar probeer hem niet te laten overheersen.

succes met de zws!

13. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hai,

Ik vind het moeilijk....maar nu ben ik dan ook nog aardig in shock dat ik nu al weer zwanger ben. 1 februari ben ik namelijk geopereerd aan een BBZ. Het is een herstellende operatie (rechter eileider) geweest en de gyn was zeer goed te spreken. Zelfs al gelijk weer groen licht gekregen om er weer voor te gaan. En in mijn optimisme en 'ik wil niet bij de pakken neer gaan zitten' hebben we de eerste de beste kans ook gegrepen. Met resultaat.....ik ben dik 4 weken zwanger.

Aan de ene kant heb ik het idee dat het nu wel goed zit.
    Aan de andere kant voel ik toch wel dingen waar je je vraagtekens bij kunt zetten. Een zeurende pijn rechts bijvoorbeeld (alsof er iets zit)...

Over anderhalve week heb ik mijn 1e echo. Ik ben dan 6 + weken zwanger (6 week en 2, 3 dagen). Ze moeten dan wat in mijn baarmoeder zien zitten en met wat geluk ook een kloppend hartje.

Als het goed zit....dan wil ik proberen te genieten. Nu sta ik even in de wacht.... en bekijk ik het per dag.

Liefs, Kweenie

14. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    @mieke, mijn gyns doen liever geen echo voor 6,5 wk, en dan een inwendige. De kans is anders zo groot dat je niet duidelijk kunt zien wat er aan de hand is en dan heb je alleen maar meer stress. En zo rond de 7e wk heb je ook kans op een kloppend hartje! Alhoewel ik me daar ook niet meer op richt want de eerste keer een kloppend hartje gezien en een uur later een MK :(

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

Mieke, na mijn eerste mk is er afgesproken dat ik voortaan met 6 weken mocht komen. Meestal klopt er dan al een hartje, namelijk. Daarna mocht ik tot 12 weken elke week komen. Zo is het ook alle 5 zwangerschappen die volgden gegaan. Tenzij ik bloedverlies had, dan mocht ik al met 5 komen omdat ze dan willen zien of het wel in de baarmoeder zit. Die echo's gaven mij heel veel rust. Zonder was ik echt gek geworden van onzekerheid.

Kweenie, had je nieuwe zwangerschap even gemist. Wat spannend, maar wat gaaf!

Lfs, Suus

16. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hoe ik dat ervaren heb? Als een hele zware en slopende tijd...

Hier werd ik na 2 mk's voor de 3e keer zwanger. Bij beide mk's hebben we mooie hartslag gezien, meer dan eens zelfs, en ging het alsnog fout.
    Dit keer had ik wekelijks een echo maar na de echo was ik 1 of 2 dagen gerust gesteld maar dan begon de stres al snel weer. Het kon immers al weer fout gegaan zijn...

Vanaf de 13/14 weken geloofde ik het een beetje en de 16 weken echo (pretecho geslacht) was de eerste echo waar ik van kon genieten :).
    Wel luisterde ik net voor iedere echo of controle even naar het hartje, zodat ik er niet met teveel stres heen ging.
    Inmiddels 31 weken en ik kan het nog steeds niet zo geloven. Ik denk dat dat pas komt als de kleine veilig en gezond in mijn armen ligt straks...

Sterkte de komende weken!!

17. aankomendemama

2 aug 2007
    421
    1
    0
    Ik mocht met 7 weken komen voor de eerste echo, op deze termijn is er meer kans op een kloppend hartje. Gewoon je onzekerheid neerleggen bij de gyn, en dat het je meer zekerheid geeft als je wekelijks een korte echo krijg. Zo heb ik dat ook gedaan en dat vonden ze prima!! Succes en hou je ons op de hoogte???

18. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Dankje!! 29 maart de echo dus als je af en toe wat tijd hebt om te duimen!!!

19. Flavour

Flavour Niet meer actief

Maak ik gewoon tijd voor. Spannend!

Suus

20. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38

Deel Deze Pagina