Hallo, Ik ben 17 juni 2003 gestopt met de pil, in de hoop een goede zwangerschap te mogen mee maken. Helaas.... Na 9 maanden raakte ik zwanger, het ging al snel fout bleek achteraf. Met 6 a 7 weken is het hartje bijna direkt na het begon te kloppen ook weer gelijk gestopt. Ik dacht ondertussen al 11 weken zwanger te zijn dus die klap kwam erg hard aan. Ik werd gecurreteerd en ging ondanks alles vol goeie moed op naar een nieuwe droom..... 2 maanden hierna had ik weer een miskraam, deze was wel minder heftig. Ik had last van erg veel bloedverlies, maar hoefde niet gecurreteerd te worden. Zelf wist ik niet echt dat ik zwanger was, mijn ha kwam daar achter. Mijn cyclus was toen de tijd heel erg onregelmatig en zat tussen de 20 en 60 dagen!!! Na een jaar vol ellende, mijn schoonmoeder overleed na een kort maar heeeel heftig ziektebed aan kanker, ons huis werd maar niet verkocht en tot slot kregen we in ons tijdelijke verblijf (nadat we ons huis eindelijk verkocht hadden na 2 jaar) een hevige lekkage waardoor we eigenlijk alles wat we hadden kwijt raakte. Van kleding tot meubels alles, maar dan ook alles waren we kwijt. Gingen we weer vol goede moed verder.(eigenlijk zijn we altijd verder gegaan, maar waren op dat moment met heel veel andere dingen ook bezig) We hadden een jaar op ons nieuwe huis gewacht en eindelijk kregen we de sleutel!!! Op 1 sept 2005 was het de dag en op 9 sept deden we een test en jippie hij was positief. We dachten dat we nu opnieuw konden beginnen en hoopte dat onze gelukkige jaren nu dan eindelijk begonnen. Helaas ik kreeg al weer gauw een bloeding en wat bleek helaas miskraam nummer 3.... Nou toch na een gesprek met de ha naar de gyn. Ook al wilden we dit liever niet we hadden na 3 keer eigenlijk weinig keus. 14 november was de dag onze eerste afspraak. De gyn. was niet echt een vriendelijke man en dat was erg vervelend. Hij vroeg ons wat we wilden, dat hij zou doen... Heel raar en ik vertelde hem dat ik graag wilde dat hij zijn werk zou doen!!!! Dit was natuurlijk een foute start, maar ik zat op van de zenuwen en dan krijg je zo een vraag... We begonnen met bloedonderzoeken en chromosomenonderzoeken voor mij en mijn vriend. Alle uitslagen waren goed er was niks vreemds te vinden. Wij toch blij en opgelucht natuurlijk en ik raakte weer zwanger.. Joepie en wat bleek ik was schijnbaar al 8 weken!!!! Helaas 23 januari 2006 kon ik miskraam nummer 4 op mijn lijstje zetten. Zelfs de botte gyn. begreep hier niks van en ik moest wekelijks bloed gaan prikken. Hij zei dat het een raadsel was, maar ja als dat voor hem al zo was... Wat was het dan voor mij???? Zodra ik mijn menstruatie heb moet ik bellen voor een afspraak en dan gaan we een hysteroscopie doen, of te wel een kijkje in mijn baarmoeder. Ben niet echt bang voor dit onderzoek, maar wel erg nieuwsgierig.. Ik krijg plaatselijke verdoving geloof ik en iedereen hoor ik over een narcose, dat maakt me toch wel onzeker!!!! Heeft iemand ook meerdere miskramen gehad??? of een baarmoederonderzoek???? Ik zou graag jullie ervaringen horen, ik wordt langzaam aan erg onzeker en soms snap ik er echt niks meer van!!! Houdt dit dan nooit op???? Veel liefs Levi
Bah meid wat een verhaal... Ik kan me voorstellen dat je je enorm onzeker voelt erdoor... Gelukkig heb ik er nog nooit mee te maken gehad dus ik kan geen ervaringen met je delen, maar ik leef wel erg met je mee!! heel veel sterkte!!! Liefs
Jeetje wat een verhaal. Als je geen vertrouwen hebt in je gyn zou ik toch een andere zoeken. Als je al geen vertrouwen hebt en je hoort van anderen dat dat onderzoek onder narcose gebeurd en bij jou niet.
Badankt voor jullie reacties... Ik vind het erg leuk dat het forum hier zo actief is, dat houdt mij ook meer bezig hi hi
Hoi levi, Heel rot wat jullie samen hebben doorgemaakt. Ik hoop dat het snel raak is en dat het goed mag blijven gaan. Er is iemand op het forum die 14 miskramen heeft gehad.. ik kan nou zo snel niet op haar naam komen. Groetjes
Hai Levi, Jeetje meid, 4 miskramen! Wat een ellende. Ik hoop dat ze snel vinden waarom het nog niet is gelukt en dat je snel een gezonde zwangerschap tegemoet gaat. Volgens mij zijn er hier op het forum meerdere meiden die meerdere miskramen hebben moeten doorstaan, dus mogelijk kunnen die je van meer informatie en steun voorzien. Alle goeds en sterke gewenst meid! Liefs, Anouk.
Hoi Levi Hoeveel pech kan een mens hebben denk je dan als ik jouw verhaal lees,ik hoop dat voor jullie snel het zonnetje gaat schijnen ,en dat je snel weet waarom het steeds fout gaat,houd moed en veel sterkte. groetjes jacky
hoi Levi mijn tante heeft iets van 8 miskramen gehad...wat bleek (als ik het goed begrepen heb destijds was ik 15 ofzo) dat ze een hartvormige baarmoeder had waardoor de echte innesteling van de vrucht haast onmogelijk was..en uiteindelijk heeft ze toch 2 kids mogen krijgen. ik weet dat de onderzoeken wel mee vielen, en dat ze wist waarvoor ze het deed, want als je weet wat er met je aan de hand is, kun je er wellicht ook iets mee doen HEEL VEEL SUCCES MEISSIE bengel
Jeetje wat bizar 14 miskramen!!!! Nou zover hoop ik niet dat mijn lijstje komt!!!! Mijn baarmoeder is van vorm gewoon goed, tenminste dat zei de gyn. na de eerste onderzoeken vorig jaar. Maar omdat het steeds gebeurt gaan ze verder zoeken, ja het klinkt raar, maar eigenlijk hoop ik een beetje dat ze iets vinden... Het kan ook zijn dat ik gewoon wat zwak slijm heb, dan moet ik schijnbaar extra voorzichtig zijn de eerste 3 maanden... Nou ja ik wacht het wel af mijn gyn. kwam al met verschillende dingen en ik hoop dan maar dat dit het is???? Als het me ooit maar lukt!!!! Nogmaals bedankt voor jullie berichtjes, vind het echt heel fijn dat dit forum zo actief is.... XLeviX
Ik wil je heel veel sterkte wensen. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid en positief nieuws. Liefs jenny
Hoi Levi, Wat erg zeg 4 keer. Ik heb het zelf nu 1 keer meegemaakt, en dat vindt eigenlijk al wel genoeg. Stress kan ook een grote oorzaak zijn volgens mij. En die gyn , nou als ik jou was zou ik overstappen naar iemand anders en ook aangeven dat je vind dat je belachelijk behandeld bent. Ze horen je juist een goed advies te geven en met respect te behandelen en te helpen. Door mijn gyn ben ik er eerder boven opgekomen. Leef erg met je mee, liefs tiets
Hoi Levi, Ik heb ook 4 miskramen gehad. Het is heel moeilijk om daar mee om te gaan en je krijgt steeds minder vertrouwen in je lichaam. Ik heb gelukkig ook 2 hele lieve kids gekregen. Heb vertrouwen. Jou tijd komt ook nog. Ik heb momenteel mijn 7e zwangerschap en ben hier ook heel blij mee.....maar in mijn achterhoofd houd je overal rekening mee. Ik wens je heel veel sterkte toe en hopelijk komt het voor jou ook allemaal goed. Geef de moed niet op! Liefs, Gina
Hallo Levi, Ik heb twee miskramen gehad, maar gelukkig ook twee gezonde meiden. Ik denk dat het voor jullie wel belangrijk is dat je een prettig gevoel hebt bij de gynaecoloog. Misschien iets om aan te kaarten of een andere gynaecoloog. Heel veel succes de komende tijd. Groetjes kwebbel
Echt fijn dat jullie allemaal zo reageren, ik heb er toch een soort van steun aan. Naar de buitenwereld lijk ik heel erg sterk maar van binnen breekt het me langzaam aan een beetje op!!! Als ik jullie verhalen lees, krijg ik toch weer een beetje hoop Bedankt Veel liefs XLeviX
Hoi Levi, ik heb dit weekend mijn 3e miskraam gehad. Ik leef erg met je mee en ik hoop dat voor ons allebei snel betere tijden aanbreken. Sterkte!
Hoi Levi, Ik zie dat je vandaag mag testen? Laat je het ons weten? Diegene met 14 miskramen is peetje2807, misschien dat je er wat aan hebt! Liefs
ik zie dat je kan testen... laat ons weten hoe het met je gaat... het is echt een Erg evrhaal, maar altijd uitgaan van betere dagen ... en hopelijk betekend die 1 dag overtijd iets goeds we horen het graag gr. sarah
lieve Levi, Wat een verhaal. Hier word ik helemaal stil van. Wat een hoop ellende kan een mens mee maken. Als je geen goed gevoel hebt bij je gyneacoloog zou ik ook overstappen. Dat is waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan, of eje zou een second opnion kunnen vragen. Heel heel veel succes, hopelijk voor jou snel een fantastische zwangerschap! liefs, Cleo
Hoi, Daar ben ik weer, wel overtijd maar zeker niet zwanger!!!!! Heb deze hele maand erg opgepast, omdat ik voor het baarmoederonderzoek wat ik krijg niet zwanger MAG zijn... Erg dubbel we willen zo graag, maar het mag even niet...... Ik hoorde de maandag al op bezoek te krijgen, maar helaas ik heb hem nog steeds niet gezien.. Klinkt raar maar ik heb gewoon het gevoel dan kan dat onderzoek gebeuren en kan ik weer verder!!! Heb wel al sinds vrijdag het gevoel dat het komt, maar het zet niet door!! Normaal is mijn cyclus al een beetje vreemd, maar nu is het weer de eerste keer na mijn miskraam en dat brengt ook weer wat verwarring... Nou ik laat wel weten wanneer ik eindelijk het onderzoek mag ondergaan.. Veel liefs