Vervelend, dat zijn geen leuke grapjes. De verhalen die je (ook hier) hoort zijn bijna altijd van meer dan 10 jaar geleden, toen de 20 weken echo nog niet standaard was en met een termijnecho is het inderdaad te missen. Maar op de 20 weken echo zou het echt een grove medische fout zijn als ze het niet opmerken hoor! Ik zou me er dus niet meteen druk om maken, de kans is echt miniem!
Vreemd grapje! Lijkt me dat als ze echt had gedacht dat het er twee zouden kunnen zijn dat ze je meteen door had gestuurd voor een echo. Kan me voorstellen dat je zeker wil weten of het echt een grapje was.
ja stom dat ik niet meteen een echo heb geeist,maar op de 1 of andere manier denk ik daar later pas aan. zulke dingen heb ik nou altijd moeten het weekend maar even afwachten en dan bel ik maandag meteen de vk,wil wel even duidelijkheid hebben. kan me ook niet voorstellen dat zoiets tegenwoordig nog gebeurd maar toch maak ik me een beetje zorgen.........
lijkt me idd vreemd als ze erna niks meer over zegt? Ik bedoel je gaat niet gelijk weg na het voelen van de baby in de buik...dus wat zei ze dan nog?
Ze zal vast een grapje gemaakt hebben, maar niet echt een hele handige, aangezien er toch eerder echt twee gezeten hebben. Ik denk ook dat het heel goed kan zijn dat het het kontje is. Wel gek dat ze het niet even gecheckt heeft. Ik zou gewoon even bellen, je zorgen uitspreken en een afspraak of echo willen krijgen.
ik denk dat ts het totaal verkeerd begrepen heeft hoor...een vk zegt niet zoiets om vervolgens het er niet meer over te hebben?
@Cindy: Ik denk ook dat het een grapje is hoor. Maar wel een misplaatste.. Voor haar eigen gerustheid zou ik ook gewoon eerder een afspraak willen met echo, als ze het apparaat er toch hebben staan..
dacht ik net zo! als ze het lachend zegt, hoe serieus moet je het dan nemen?? vind het ook maar raar, je had beter even duidelijkheid kunnen vragen.
Jeetje wat een stress meis.... Idd in het geval van een grapje wel een zeer misplaatste! Ik ben een tweeling mama en zoals eerder gezegd dat kan je echt niet missen met een 20 weken echo. Goed dat je gebeld hebt alleen een beetje jammer dat ze niks hebben laten weten! Kan me goed voorstellen hoor dat je zekerheid wilt het is namelijk in alles een best verschil Maar wel een leuk verschil Heel veel sterkte met wachten het weekeind en maandag gelijk weer aan de bel hangen hoor! Zekerheid voor alles!
Ik durf mijn hand in het vuur te steken dat ze een grapje maakte. Die bobbel bovenin is inderdaad een kontje hoor
Dat moet wel een slechte grap van haar zijn... Ff over het harde bolletje..mijn gyn heeft tot week 38 gevoeld dat het hoofdje boven zat bij mijn 2de (eerste ook stuit) en bij de echo voor de ks bleek ze het fout te hebben...lag het hoofdje beneden...dusssssss zo goed kunnen ze het verschil volgens mij niet voelen..bij de eerste had mijn vk ook gevoeld dat het hoofdje beneden lag tot ik bij 32 week een echo kreeg en toen bleek het niet zo te zijn trouwens..
ja ze maakte echt duidelijk een grapje,maar droomde s'nachts ineens dat het er bij de bevalling 2 waren. het zou natuurlijk leuk zijn,maar wil het wel graag op tijd weten. wel zo handig heb hier verder nog niemand gehoord(van deze tijd) die het is overkomen dus ga er gewoon vanuit dat ze het hadden gezien als het er 2 waren en ga maandag gewoon even bellen voor de zekerheid!!! bedankt dames voor al jullie reacties en mocht er nog wel iemand zijn die ineens 2 kindjes i.p.v 1 kreeg,hoor ik dat uiteraard graag.
ja maar ts heb jij het niet gewoon totaal verkeerd opgevat! Maak je nu niet veeeeel meer ervan dan wat het was?
ik wil gewoon graag weten of het mogelijk is om een kindje over het hoofd te zien op echo's(verstopt achter broertje/zusje) ik kan er niks over vinden,dus stel ik die vraag hier. het lijkt mij sterk dat ze met de apparatuur van tegenwoordig een baby over het hoofd zien,maar als er iemand is die dit meegemaakt heeft wil ik dat graag weten!
ik denk dat dat deze tijd bijna onmogelijk is. met al die echo's en onderzoeken, al de controles. ze had dan zeker ook een tweede hartslag moeten gehoord hebben.
Toevallig is er bij ons op t cb nu een moeder net bevallen van een tweeling. Pas bij 32 weken is bij een echo gezien dat t er twee waren. Ouders hadden een laatste pretecho. Verder nooit niks gezien. Ook geen twee hartjes gehoord. Dus t kan wel. bij mijn zwangerschap kreeg ik in week 5, 6, 7, 8, 9 en 10 een echo ivm eerdere miskramen. En pas met de 10 weken echo zagen we een tweede kindje. Die er toch echt steeds niet zat met de vorige echo's.
Je VK was daar niet serieus in, dat het een tweeling zou kunnen zijn, want dan had je doorgestuurd moeten worden naar de gyn. Maar dat jij je zorgen maakt, is wel reden om haar eens even te bellen en het gewoon nog eens te vragen. Ik denk zelf dat dat harde bolletje wat je zelf bovenin voelde, de billen zijn geweest: leken schijnen kopje en kontje helemaal niet uit elkaar te kunnen houden: dat voel je niet zo even van buitenaf en ik hoor zelfs hier en daar dat VK's daar fouten mee maken. Maar ik zou even bellen dus, en je zorgen bespreekbaar maken. De kans dat het toch gemist is, (en dan zou het dus oorspronkelijk om een drieling zijn gegaan), lijkt mij heeeeeel erg klein, als je zoveel echo's hebt gehad. Maar goed, toch altijd handig als een professional je gewoon gerust kan stellen, dus ff bellen.
Spannend meid, ik kan me heus niet voorstellen dat ze een tweeling niet zien met de huidige techniek Alles is mogelijk maar als je al zo ver bent? Hier hebben ze tijdens de 8 weken ook goed moeten zoeken want ik had gedroomd dat ik een tweeling zou krijgen maar er was alleen een vruchtje te zien. Toen de mevr verteld over mijn droom en zij keek nog eens goed en ja hoor, het tweede was goed verstopt achter de ander Inmiddels zijn ze al zo groot dat je het echt niet meer kunt missen... Duidelijk aanwezig zeg maar, ook kwa voelen van de kleintjes links en rechts *kriebel*.
mevrouw van het echoburo heeft vanmiddag gebeld en had mijn echo's bekeken. het was haar nog nooit overkomen en ze zag echt geen 2e baby op de echo's. ben blij dat ze even heeft terug gebeld maar ze zei wel dat ze het een heel raar grapje vond en dat ik alsnog een echo moet vragen! doen ze moeilijk kan ik daar komen voor een echo,dus dat vind ik wel heel netjes. ben wel gerustgesteld nu en ga er maar vanuit dat we nu niet ineens allemaal tweeling spullen aan hoeven te schaffen! gr,an1984