Ik zat me af te vragen wanneer je van 7 naar 6 flesjes kan gaan? Emma is nu ruim 5 weken oud, is vorige week gewogen op 4,120 kg, en zit op de 120cc (en ze drinkt eigenlijk altijd het flesje leeg) Haar schema is: snachts rond de 4.30/5.00 (alleen deze is op verzoek, de rest is op schema) 7.30 11.30 15.00 18.00 21.00 23.45 Ik weet dat de nachtvoeding er voorlopig nog wel inzit, maar wanneer zou ik het overdag al een beetje kunnen oprekken naar 1 fles minder?
Wij hebben altijd op verzoek gevoed, en een ritme zat er niet in. Ik geloof dat we rond 6 weken naar 6 flessen gingen. Toen kwam hij opeens in de nacht een keertje minder. Eerst was het 22-2-6-9, daarna 22-4-8 ofzo. Hij was toen al wel dik 5,5 kilo. Ik denk dat, als je kleintje zelf aangeeft met die 120/4 niet meer genoeg te hebben, dat je dan misschien naar 6x150/5 kunt gaan? Maar misschien is dat wat veel, ons zware gupje mocht ook iets meer natuurlijk. voor 4,1 kg is het doorsnee advies 615-max740 cc. en daar zit je met 7x120 ook al aan.. Dus misschien moet ze eerst nog even iets groeien voordat je het ophoogt..
Ok, dank je... We gaan haar maandag weer even wegen bij het cb, en dan zie ik wel of ze al meer mag...
Aelinn heeft vanaf begin af aan aan de 6 voedingen gezeten, ze wil gewoon niet vaker. Nu is het zelfs geregeld sinds een paar dagen dat ze er maar 5 drinkt van 120. Zou liever zien dat ze wat meer dronk, maarja kan eht er niet in proppen en ze heeft keurige plasluiers. Volgens mij kan je in ieder geval met 6 weken al over naar 6 voedingen hoor.
hoi, Ons zoontje is nu ruim 4,5 kg. Hij mag voor zijn gewicht idd zo rond de 750cc maar drinkt ook 950cc. Het CB vindt het prima, zolang het maar onder de liter blijft. Die van ons drinkt gewoon veel en komt ook 's nachts nog...
ik probeer sinds vandaag 6 flesjes te geven 150 + 5 Mijn dochter is een extreme hongerlap, dus het was even zoeken, maar vandaag lijkt het goed te gaan! geef sinds gisteren forte voeding samen met de standaard vandaag: 04.30 08.30 11.15 15.00 19.00 en dan straks nog rond 23.00 isa is nu 6 weken en is 3850gr
Ik heb het vandaag nog even op het CB gevraagd. Ze weegt vandaag 4465 gram, en voorlopig mogen we nog even de 7x 120 aanhouden. Over 2 weekjes moeten we weer, en dan kunnen we overleggen voor meer over minder flesjes... Maar ik heb een vraagje, ik zie in sommige antwoorden bv staan 150+5...wat bedoelen jullie daarmee? Is dat het cc water + schepjes? Ik maak nu meerdere flesjes tegelijk, en dan doe ik 210cc+ 7 schepjes, en dat verdeel ik over 2 flesjes...
ja dat is 150 water (ik doe zelf nog 10cc extra water voor het moeilijk poepen) + 5 scheppen voeding = 165cc voeding Mijn dochter krijgt het dus 6 keer =990cc! dus best veel indd...nou ik dit zo zie! maar ze drinkt het allemaal op, zoals ik al zei echt een hongerlapje op het pak staat vanaf 4kg tot 5kg