Dames, ik heb even jullie hulp nodig! Wij zijn van plan ons kindje te laten dopen, morgen begint de doopvoorbereiding. Nu hebben zowel mijn man als ik allebei alleen een broer.... Hoe zouden jullie dit oplossen wat betreft peter/meter? Mijn broertje heeft nog geen partner, de broer van mijn man een vriendin.. Wel al een aantal jaar, maar ze zijn nog niet getrouwd... Of zouden jullie voor de opa's/oma's gaan? We vinden het nogal moeilijk en willen niemand passeren! Alvast bedankt! Groetjes, Duckertje
Wij zijn gegaan voor een familielid uit mijn familie (alleenstaand op dat moment). Bij de volgende wordt dat iemand uit de familie van mijn man. Ik zou gaan voor degene met wie jullie allebei een goede band hebben. Opa/oma zijn in feite al speciaal, zo ik niet doen. Als je niemand uit de familie voor het hoofd wilt stoten kun je eventueel ook nog voor vrienden gaan?
Opa of oma als peter of meter ken ik eigenlijk niet, maar bv een oudoom of oudtante van het kindje misschien? Dus een oom/tante van jou of van je man. Dan zou je er ook nog voor kunnen kiezen om bv een tante van jou te kiezen en een oom van je man, maar dus geen van jullie broers. Anders moet je één broer kiezen, dat is misschien een beetje gek? Mijn man en ik hebben allebei 1 zus, dus we zitten een beetje met hetzelfde. Maar mijn zus is getrouwd, dus is de stap om haar man te kiezen als peter wat makkelijker dan wanneer ze bv nog maar net een relatie zouden hebben. Wij gaan dus voor zijn zus en voor de man van mijn zus. Maar in jouw geval is dat dus lastiger omdat geen van de broers getrouwd is. Lastig!! Oh, en inderdaad; je kunt ook voor goede vrienden gaan, bv jouw beste vriendin en de beste vriend van je man ofzo!
Ik vind een opa en oma niet zo passen als peter en meter. Bij ons in de parochie mogen ook 2 mannen peters zijn, dus heel modern. Wellicht heb je een beste vriendin die je kunt vragen? En dat een broer de peter. Wellicht bij een volgend kindje kan dan je zwager peter zijn.
ik zou 2 peters nemen, een van mijn kids heeft 2 meters, en mijn schoonbroer heeft zijn broer(mijn man dus) en zijn vriendin daar de broer van genomen
idd gewoon 2 'peters' doen! bij ons heeft ons zoontje een peetoom en peettante maar dit kindje gaat 2 peetooms krijgen!
Ik wil niemand in onze familie voor zn hoofd stoten. Verder heb ik ook zoiets van familieleden hebben al een "rol" dus waarom dan ook nog naast die rol peter of meter.... Nee, wij gaan voor vrienden. Mijn vriend kiest een mannelijke vriend en ik de vrouwelijke, wel 1 waar we het beide mee eens zijn Maar uiteindelijk ligt de beslissing toch bij jou/jullie
Ik zou inderdaad ook 2 peters doen! Hier zeiden ze dat je ook bijv. alleen een peter of alleen een meter mocht, of zelfs 3 in totaal als je dat zou willen. Bij ons is het zo dat wij thuis met z'n 5en zijn en mijn vriend alleen, maar ik vond het vervelend voor hem als er van zijn kant niemand peter of meter zou zijn, dus bij Milan hebben we mijn schoonvader gevraagd. Mijn vriend heeft ook geen neven/nichten van zijn leeftijd, dus dan maar zo opgelost.
Ik zou voor 2 peters gaan, heeft mijn neefje ook. De vriendin van je broer zou ik niet doen aangezien je niet weet of die realtie stand houd. Ook vind ik niet dat je perse partners hoeft te kiezen als peter en meter. Ons kindje word ook gedoopt. Mijn vriend heeft 1 broertje en ik 2. Als en van mijn broertjes peter zou worden zou ik de ander dus voor zijn hoofd stoten. Hier hebben we dus gekozen voor het broertje van mijn vriend en mijn beste vriendin. De volgende krijgt gewoon 2 peters, mijn broertjes.
Gewoon voor 2 peters gaan hoor! Oma's en opa's was hier steeds de traditie (moeder v/d moeder en vader v/d vader bij eerste, omgekeerd bij de 2e) , maar wij kiezen ook voor vrienden of broer.
idd kiezen voor 2 peters. Wij hebben voor onze dochter de broer van mijn man gekozen en mijn zusje. We hebben bewust niet ervoor gekozen om de vriend van mijn zusje, vrouw van schoonbroer te vragen. Stel de relatie gaat ooit fout, dan heeft ons kindje geen peetoom/peettante meer. Ik heb zelf overigens wel mijn opa/oma als peter en meter. Mijn zusje heeft de andere opa/oma als peter en meter.