Tja...'t moet me van 't hart. Ondanks dat we pas net weten dat we voor de 2e keer zwanger zijn hebben we 't toch al aan beide opa's en oma's verteld. wat ik jammer vind is dat de reactie zo veel lauwer is dan bij onze eerste. alsof de eerste toch 't leukst is. Ik vind m'n 2e kindje net zo speciaal... 't zal ongetwijfeld normaal zijn...maar toch.
Hier ook, mijn ouders waren blij en mijn schoonouders hadden zo iets van ach dit wordt ons 4e kleinkind en het is normaal. ze snapten ook niet waarom onze zoon een t-shirt aan had met grote broer er op, terwijl ik het aan hun aan het uit leggen was hadden ze zo iets van oh leuk voor jullie. dus het komt vaker voor
hmm hier nog niet verteld maar pff ik zou het echt ook niet leuk vinden als ze zo lauwtjes reageren.. halow het is wel Weer een wonder ja! ookal is het nou de 2e 3e of weet ik hoeveelste!
herkenbaar.. al reageerde mensen wel enthousiast maar je merkt wel dat je minder een kadootje krijgt tussendoor en minder kaarten als de kleine is geboren..
Hier was dat ook zo. Mijn ouders waren blij en hebben ook weer een zwangerschapskado gegeven. Mijn schoonouders waren ook wel blij maar daar heb ik niets meer van gehad. Hoeft ook niet hoor maar mijn schoonmoeder is gewoon een druk persoon die altijd kado;s en kaartjes geeft. En bij de eerste kreeg ik de dag na het vertellen al een kado en daar volgenden velen terwijl we nu helemaal niets hebben gehad. Verder veel minder kaartjes voor de zwangerschap. Raar he want het is inderdaad weer een wonder.
Ik vond het ook wel jammer dat iedereen wat lauwtjes reageerde, terwijl het voor ons even leuk is als bij de eerste zwangerschap. Mijn moeder presteerde het zelfs om voor mij geen kaartje/cadeautje te kopen (hoeft ook niet persé), maar toen een vriendin van mij 2 weken later bekend maakte dat ze zwanger was, stond ze daar wel de volgende dag op de stoep met een cadeau. Dat vond ik wel erg teleurstellend.....
Vandaag kreeg ik van mijn schoonouders op sinterklaas cadeautjes voor de baby, allemaal 2e hands bij de kringloop winkel weg. mijn moeder zat naast me en zat vreemd te kijken van dat geef je toch niet als cadeauzei ze later toen mijn schoonouders weg waren. het waren 2 oude verwassen rammelaars en een verwassen baby pakje. wat moet ik hier nu mee???
he wat zonde dat ze bij een 2e dan zo simpel reageren. dat zal ons dan ook nog wel te wachten staat als we het nog mee mogen maken om een 2e wonder te mogen verwachten. vind het 2e hands spul ook wel erg triest. zou gewoon zeggen dat je het niet fris vind voor de baby om dat te gebruiken en dus niet zult doen. (maar dat ligt er ook aan hoe de band is tussen jullie en hun) iedereen die nu zwanger is voor de 2e 3e of hoeveelste keer dan ook: van harte gefeliciteerd met jullie wondertje!!!!!
Och wat een vrezelijke teleustelling voor jullie! Ik hoop hier met de kerst iedereen te vertellen dat we zwanger zijn. we hebben het nu juist verborgen gehouden om te zien hoe verrast ze zijn als we ze het goede nieuws vertellen..... Maar ik weet neit wat ik zou doen als ze zo zouden reageren Jammer! Maar voor iedereen hier: GEFELICITEERD!!
zo herkenbaar mijn ouders reageerden gewoon enthousiast.. mijn ex schoonouders stuk minder. bij n3 (tig jaar later) heb ik eerder geschokte reacties van mensen gekregen dan heel blije hahaha.. het proficiat werd vervangen door.. jeetje, moet er niet aan denken, jij liever dan ik kreeg je bij nr 1 heel veel kaartjes.. werd bij 2 al minder.. bij 3 nog minder en bij nr 4 kon ik ze op 1 klein snoertje kwijt. zat bij nr 1 mijn kamer elke avond vol met kraambezoek.. bij nr 4 heb ik buiten ouders/broers/zus 2 mensen op bezoek gehad. but who cares... als jullie er maar net zo blij mee zijn toch? gefeliciteerd trouwens
De ouders en schoonouders reageerde hier eigenlijk wel net zo blij als bij de eerste. En mensen die dicht bij ons staan ook, dat is dnek ik ook omdat deze mensen allemaal wete ndat onze dochter via de medische molen is gekomen en ik nu spontaan zwanger ben geworden. Echter mensen die de voorgeschidenis van onze dochter niet kennen, reageren minder enthousiast en hebben bijna allemaal een mening dat het wel erg snel is (al eerder een topic over geopend ). Maar gelukkig boeien die mensen mij niet zo! Maar wel erg vervelend als de familie bij de tweedem inder blij reageert als bij de eerste! Wel heb ik dat dit meisje in mijn buik minder "aandacht" krijgt, van bijvoorbeeld mijn vriend. Het nieuwe is eraf, denk ik. En verder dat veel dingen doorschuiven, daar heb ik het ook wel moeilijk mee gehad. Maar het is toch belachelijk om weer een babykamer te kopen en de mooi gebleven kleertjes van mijn dochter weg te doen terwijl die prima nog een ronde mee kunnen voor deze kleine meid. Rompertjes en spuugdoekjes schaf ik wel nieuw aan! Maar goed, volgens mij ga ik nu een beetje off-topic! Meiden: Gefeliciteerd met jullie prachtige tweede wondertje!! Voor jou is hij/zij net zo bijzonder en speciaal als de eerste en dat is het allerbelangrijkste!!
Och...misschien is 't ook wel zo dat ik anders had moeten verwachten. Onze eerste, was bij beide opa's en oma's ook het eerste kleinkind. bij mijn ouders is het nu 't 2e kleinkind, en bij m'n schoonouders intussen al weer de 3e...En uiteindelijk gaat 't er om dat wij er net zo blij mee zijn. thnx voor jullie reacties!
Hier net zo hoor! Mijn eigen ouders waren wel heel enthousiast (hun 2e kleinkind) en van hen heb ik ook een kaartje enzo gekregen + mijn moeder is bezig met het samenstellen van de kraammand. Schoonmoeder (5e kleinkind) was al minder enthousiast. Ze vond het natuurlijk wel leuk, maar zei ook meteen 'het verbaast me niks'. Nee, we hebben er nooit een geheim van gemaakt dat we een tweede wilden, maar het is toch altijd een wondertje als het weer raak is. Ook geen kaartje van haar trouwens. Van vrienden en familie wel heel veel lauwe (of ontbrekende) reacties! Het nieuwtje is er daar echt van af blijkbaar.... we zijn ook wel de eerste in de vriendengroep met kids, dus blijkbaar zijn we inmiddels te saai geworden. Wel jammer, maar ook wel prima aan de andere kant. Ik stuur dus ook een stuk minder geboortekaartjes en hoop ook een beetje op minder kraamvisite. Dat vond ik helemaal niet leuk namelijk !
Heh das niet leuk zeg... Mijn ouders en schoonouders reageerden superenthousiast bij nummer 2, wordt ook al overladen met leuke babyspulletjes. Moet zeggen dat ik enige in de familie ben met kleine kindjes, dus echt het 2e kleinkind. Merk het wel aan de kaartjes, bij nummer 1 kregen we heel veel 'zwanger-felicitateer-kaartjes' en nu geloof ik 4 hahaha. Maar goed, iedereen vind het nog net zo leuk en spannend.
Mijn buurvrouw reageerde nog het leukste. Mijn familie en de familie van mijn vriend reageerden veel koeler dan bij de eerste zwangerschap. Toen waren ze allemaal ontzettend blij, kregen we een paar dagen later al allerlei cadeautjes. Nu hebben we pas met sinterklaas iets gekregen voor deze baby en zijn ze ook veel minder geïnteresseerd in echo's en vk-bezoekjes. Het zal er inderdaad wel mee te maken hebben dat het nieuwe eraf is en het nu normaal wordt... Ik vind het erg jammer, wat meer interesse zou leuk zijn.
Heel jammer dat mensen zo reageren! Wij hebben het nieuws nog niet bekend gemaakt, dat doen we pas nadat we de 12 weken achter de rug hebben. Mijn moeder weet het wel al en die was dolgelukkig!! Dit wordt haar 13e kleinkind
Ik zat er toevallig laatst nog over te klagen bij mijn man. Bij mijn familie nog wel leuke reacties wel iets minder maar bij de zijne niet. Ze vonden het snel en onverstandig in deze tijd (?) Mijn man heeft een vast contract ik studeer iets later af. Ik ben nu alweer over de helft maar ze vragen ook nooit ergens naar net alsof ik niet zwanger ben.. heel vaag en niet echt leuk! Cadeau en kaartje hoef ik al helemaal niet op te rekenen.
Heel herkenbaar dit zo te lezen, ben wel blij dat het toch dus niet alleen bij mijn schoonfamilie is. Wat is dat toch altijd met schoonfamilie he? Mijn ouders waren dolgelukkig, ze hebben het afgelopen weekend te horen gekregen. Mijn schoonfamilie zat me dom aan te kijken nadat een gedichtje en echolijstje hadden gekregen. Moest zelf nog vragen of ze nu snapte wat er aan de hand was, heb uiteindelijk dan maar zelf geroepen dat we zwanger zijn. Had het heel anders voorgesteld, dus dat viel behoorlijk tegen. Mijn schoonzus (vrouw van mijn broer) feliciteerde me niet eens, die vond het te moeilijk. Haar zus was 10 dagen voor mij uitgerekend dat is nu een miskraam. Zusje zelf vind het wel jammer maar in haar situatie (geen vaste adres, geen school etc) toch wel het beste. Was toch behoorlijk teleurgesteld hoor. Gelukkig heb ik ook hele lieve hartverwarmende reacties gekregen vandaag van vrienden en op mijn werk.