Hoi! Sinds gister heb ik een erg naar, zeurend gevoel in mijn vagina. Ik heb net even zitten kijken en voelen en het lijkt alsof er iets uit komt. Nu ben ik bijna negen maanden geleden bevallen van mijn dochter. Dit ging moeizaam (lang ontsluitingsweeen gehad zonder ontsluiting, uiteindelijk ruggeprik, meconium in het vruchtwater, navelstreng om het nekje en een placenta die onder narcose is verwijderd na veel bloed te zijn verloren) maar ik ben toch vrij snel weer hersteld, en voel me nu ook al maanden weer prima. Ik heb destijds een knip met daarop 1 hechting gekregen waar ik eigenlijk nooit echt last van heb gehad. Zou het een verzakking van baarmoeder of van iets anders kunnen zijn? Groeten Azeb
HOi Azeb, Of het een verzakking is kan ik jet niet vertellen daarvoor moet echt even door een arts gekeken worden maar ik denk dat wat je voelt, een nog wat slappe bekkenbodem is. Ga twee weken actief bekkenbodemspier oefeningen doen, is het daarna niet minder ga dan even langs je huisarts. Wat ook kan.....ben je al ongesteld geweest? soms kan je ook dat zware gevoel hebben op hetmoment dat je ongesteld moet worden of bent. Imke
Hoi Imke Dank je wel voor je antwoord! Ik ben sinds vrijdag al weer bezig met bekkenbodemspieroefeningen, gevoelsmatig dacht ik al dat dat misschien zou helpen... Maar zal het nu nog fanatieker gaan doen. Ongesteld ben ik al wel weer geweest sinds de bevalling, maar altijd maar heel kort en heel weinig (door de Mirena). Nu trouwens niet dus daar komt het niet door. Het is overigens al wel weer een stuk minder geworden. Ik hou het goed in de gaten en mocht het toch terug komen of ook als het zo blijft na de oefeningen, ga ik naar de huisarts. Groeten Rikste
Inmiddels ben ik ook ongesteld geworden, en nu wat zwaarder dan de eerdere keren. Ik ben sinds anderhalve week helemaal gestopt met borstvoeding, daar heeft dat natuurlijk ook mee te maken. Maar goed, ik ga er nu eerst maar van uit dat dat het was en ondertussen toch maar wel blijven oefeningen doen....