Menstruatie maar geen eisprong ???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door 6ok11, 30 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 6ok11

6ok11 Bekend lid

24 feb 2011
    693
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik kom er ff niet uit.
    Vorige maand 2 x een positieve Ovulatietest gehad maar volgens de temperatuur en afscheiding geen eisprong. Na keurig 30 dagen werd ik ongesteld waarbij ik 10 dagen bloed heb verloren van zeer weinig soms tot normaal. Afgelopen vrijdag bij de fertilteitsarts geweest. Resultaat een cyste van 5x5 cm. :$:(:( .......dit wou ze even in de gaten houden, al zag het er niet kwaadaardig uit. Verder een paar kleine eitjes aan de andere kant op cd9. Afgelopen maandag terug geweest en toch naast de grote cyste een eitje van 13 mm op dag 12. Dit kon volgens haar wel eens een goed eitje zijn. Vanmorgen terug geweest en een samenlevingstest gedaan. Het eitje van 13 mm wat dus nu rond de 17 mm had moeten zijn, was niet meer zichtbaar :( Wel was het baarmoederslijmvlies van 4,5 ( afgelopen maandag )naar 5,9 gegaan. Mijn zuurgraad was goed, afscheiding wat troebel( dus geen eisprong) maar ondanks dat toch zwemmers gezien. Nu denkt zei dat er geen eisprong is geweest maar waar is mijn eitje van 13 mm dan ? Anyways over een week bloedprikken om te kijken of er een eisprong is geweest. En op dag 3 van een volgende cyclus naar de gynaecoloog om te kijken of de cyste er nog zit etc..... En nu ? Deze maand als verloren beschouwen ? Ik wil gewoon dat die rot cyste weg gaat, opereren doen ze liever niet...wie heeft er hier ervaring met dergelijke situaties, zoals grote cystes, menstruaties en geen eisprong etc etc....Ik word er gewoon onzeker van en weet niet wat me nog te wachten staat. De dagen gaan nu zo langzaam, nu mijn ronde op dag 14 al verkeken lijkt, en ik nog minimaal 2 weken moet wachten op een menstruatie. Ook op mijn Temp kaartje zie ik niks bijzonders en heb ik geen positieve ovulatietest gehad.

2. 6ok11

6ok11 Bekend lid

24 feb 2011
    693
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn bijbehorende kaart

3. 6ok11

6ok11 Bekend lid

24 feb 2011
    693
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn ovulatietesten

4. 6ok11

6ok11 Bekend lid

24 feb 2011
    693
    1
    18
    NULL
    NULL
    Van dichtbij

5. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Geen ervaring met cystes, wel met eitjes die verdwijnen.
    bij echo's bleek dat mijn eitjes nadat ze 17-18mm waren ineens verdwenen of niet groter werden. Bms groeide dan ook niet goed mee. Bleef onder de 5mm.
    daarna begonnen weer nieuwe eitjes te groeien, totdat er wel een heel laat sprong, maar uit bloedprikken bleek dat geen goede eisprongen te zijn. Lf was ook steeds te kort.
    Ik heb clomid hiervoor gekregen.

Ben benieuwd wat bij jou eruit komt bij bloedprikken.
    Zou in ieder geval om de dag door blijven klussen voor de zekerheid, misschien komt er nog een eisprong.
    Ik had 3x een cyclus van 30dgn en die erna ging ik temperaturen en ovulatietesten gebruiken en toen pas een eisprong op cd 28 :$ en na cd 35 pas ongesteld. Daarna varieerde de cyclussen tussen de 28 en 43 dgn waarbij ik niet altijd een eisprong kon vinden met temperaturen en ovulatietesten en vruchtbaar slijm spotten. Menstruaties werden ook steeds korter en lichter bij mij. Soms maar 2 dgn heel licht.
    In het zkh snapten ze niks van mijn cyclus.

6. 6ok11

6ok11 Bekend lid

24 feb 2011
    693
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je verhaal. Ben benieuwd wat er bij uitkomt met bloedprikken. Alleen alles lijkt zo lang te duren. Hier groeit het bms wel van 4,5 maandag naar 5,9 vandaag. Dus vreemd dat alles lijkt te kloppen ook gewoon keurige cyclussen alleen geen goed ei te ontdekken , ze zijn of te groot of te klein.

7. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Yep hier ook helaas ;) Wel hormonale activiteit....eitjes die groeien en vervolgens verdwijnen en een baarmoederslijmvlies wat dikker wordt maar vervolgens dus geen eisprong :( toch had ik elke keer vrij regelmatig een bloeding tussen cd 24 en 40. Ik zit sinds deze maand ook aan de clomid hiervoor.

Ben benieuwd of je nu uiteindelijk wel een eisprong hebt gehad!

8. 6ok11

6ok11 Bekend lid

24 feb 2011
    693
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik denk zelf dat ik geen eisprong heb gehad , al gaat mijn temp. nu wel iets omhoog. Al ik al een eisprong heb gehad is dat met een follikel van hooguit 15 mm geweest en slijmvlies van hooguit 5 mm dus de kans dat dat een zwangerschap word lijkt mij nihil. Lees veel positieve verhalen over tarwekiemolie misschien dat ik dat eens ga proberen. Zou me niks verbazen als ik vanaf volgende ronde ook clomid krijg maar denk dat ze eerst de cyste weg willen hebben, want zo hebben ze ook geen duidelijk beeld van mijn eitjes.

9. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen ervaring met cyste + eisprong etc. (nooit specifiek bijgehouden) maar wel met cystes an sich. Allereerst wil ik je met dit verhaal niet bang maken maar wel oplettend :) ik had een cyste van ongeveer dezelfde grote (en twee kleine), en kwam daarachter toen er een echo werd gemaakt mbt zwangerschapsduur. Ze zeiden dat het geen kwaad kon dus verder niet meer aan gedacht tot ik weken erna vreselijke pijn in mijn buik kreeg. Bang voor een mk zijn we s nachts naar de huisartsenpost gegaan waar ze ons gelukkig hebben doorverwezen. De echo die ze vervolgens in het zh maakte was onduidelijk maar de gyn had het vermoeden van een gedraaide eierstok en stelde een kijkoperatie voor. Tijdens de operatie bleek dat ze gelijk had. Door mijn groeiende baarmoeder en de grote cyste was mijn eierstok enkele malen gedraaid. Gelukkig waren we er op tijd bij want er was al een lichte verkleuring te zien, een dag langer wachten had me naar alle waarschijnlijkheid een eierstok gekost. Wat ik wil zeggen is dat wanneer je zwanger blijkt en je ineens hele felle pijn onderin je buik krijgt, trek alsjeblieft meteen aan de bel!

10. 6ok11

6ok11 Bekend lid

24 feb 2011
    693
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dank je wel ! Ik ben zoiezo extra oplettend. Ik heb nog geen klachten maar als die er komen bel ik direct

11. 6ok11

6ok11 Bekend lid

24 feb 2011
    693
    1
    18
    NULL
    NULL
    Cd 16 en laatste x bij het toiletbezoek bruin bij het afvegen tot slijm met wat vers bloed erdoor . Maar heel weinig !! Komt dit van mijn cyste??

Deel Deze Pagina