Ondertussen ben ik al 19 dsgen na mijn NOD en nog steeds niet ongesteld. Ik test voor de zekerheid 1x per week maar nog steeds negatief... Ik weet dat mijn cyclus van slag kan zijn in het ontpillen maar hoort dit daar nog steeds bij? Gewoon nog even afwachten of is het goed om de huisarts te raadplegen zo onderhand?
is nog redelijk normaal. hoe vervelend ook, misschien sla je gewoon een keertje over. daar hoef je echt niet voor naar de huisarts zou nog een dag of 30 wachten en dan eens aankijken. zulke cyclussen kunnen altijd gebeuren hoe naar het ook is. hopelijk heb je snel weer een normale cyclus
Ik had toendertijd op een gegeven moment de huisarts gebeld. Deze vertelde mij dat het wel een half jaar kon duren voor het lichaam het zou oppakken. Na een half jaar weer gebeld en kreeg toen ongesteldheidsopwekkers. Heeft niet geholpen bij mij helaas. Hopelijk hoef jij niet zo lang te wachten en mag je gauw ongesteld worden. Mocht je, je erg druk maken zou ik lekker de ha bellen. Stress is tenslotte ook niet goed voor de cyclus.
Eigenlijk is dit heel normaal bij het ontpillen. Ik heb het niet gehad (gelukkig) maar heb het bij andere veel gezien en gehoord. Maar ik vind gewoon dat je naar de huisarts moet kunnen gaan hoor. Al gaat hij precies het zelfde zeggen. Misschien voelt het meer vertrouwd als hij het zegt, of voel je je er misschien "beter" door omdat je er dan iets hebt proberen tegen te doen. Of misschien kan hij je gelijk helpen? Zou het gewoon doen.
Het kan bij het ontpillen horen maar kan even goed altijd zo zijn. De eerste 6maanden zou ik toch even afwachten. Ik ben na een goeie 7maanden op controle geweest. Toen werd er gezegd als het tegen juni nog geen kortere cyclus is dat ze gingen beginnen met hormonenbehandeling. Maar dat was niet nodig. Eind mei mocht ik op controle voor een zwangerschap. Deze keer heb ik op controle geweest na 120 dagen geen menstruatie gehad te hebben. Bleek toen dat ik heel pril zwanger was.
Om de een of andere reden vond ik gewoon dat het op de rit moest zijn na de eerste ongesteldheid. Daarna gewoon stabiel door zeg maar maar nee. En dit topic had ik eerder moeten openen, net was mijn papiertje iets bruin/rood op het toilet. Er lijkt iets te komen hopen we dan maar... Natuurlijk net voor we op vakantie gaan
ik zit nu op dag 105, wachten duurt lang. Heb al wel contact gehad met de huisarts, maar hij zei met nog even te wachten, mocht het nog niet op gang komen gaan we kijken voor een kuur primolut. Maar dat kan of je cyclus nog meer in de war gooien of je lichaam echt resetten of doet weinig, alleen maar 1 malig menstruatie opwekken. dus dan zou je elke keer weer een kuur moeten doen. Vind het erg lastig om daarmee te starten.
Dat heb ik nog nooit gehoord. Dat geeft je toch geen kans op een zwangerschap? Het zorgt er alleen voor dat je een menstruatie opwekt, zonder dat er een eisprong is. Je baarmoeder wordt dan even schoon gemaakt. Denk dat je dit 1 of 2 keer zal proberen en dan op iets anders over gaat?
Ja bij primolut krijg je alleen menstruatie zonder eisprong. Als je bij de gyn loopt zou die je dan clomid of iets dergelijks geven. Maar zo ver is het met TS nog niet als ze aan het ontpillen is.
Klopt, weet er alles van Maar vroeg mij eigenlijk af of de arts dat zou hebben gezegd of dat zij zelf vermoede dat het een kuurtje was.
Ik heb de eerste keer ook primolut gekregen na een half jaar van de ha. DIt omdat ik helemaal geen menstruatie had gehad. En daarmee hopen ze dat je lichaam een "seintje" krijgt van wat het moet doen. Toen we voor een 2e gingen ben ik na 3 maanden al naar de ha gegaan en ging het precies hetzelfde. Primolut werkte niet dus naar de gyn. Hier wel de ervaring dat je de ha altijd kan bellen! Toen wij voor de 1e gingen heb ik na 3 maanden gebeld. Ook bij hun aangegeven dat ik niet voor een afspraak belde maar om meer info. Hoelang mag een cyclus duren? Wanneer moet ik me zorgen maken? Wanneer moet ik wel bellen voor een afspraak en voor evt onderzoeken. Ze waren heel meedenkend een begrepen mijn vragen. Ook kreeg ik duidelijk antwoord. Dus als je je er beter bij voelt moet je gewoon bellen
mijn huisarts zei dus: dan krijg ik 10dagen primolut (word dus door mijn arts kuur genoemd) om een menstruatie op te wekken, dan weer afwachten om te kijken of er een eisprong is. ondertussen moest ik gaan starten met temperaturen, ovulatie testen gebruikte ik al, had in deze cyclus 3 lichtere strepen dan test streep, de andere waren allemaal negatief. Mocht er dus geen eisprong zijn en menstruatie duurt weer lang, gaan we kijken voor nog weer een kuur of verder kijken waar het aan kon liggen. Maargoed primolut is voorlopig niet nodig, aangezien het vandaag eindelijk zo ver was, nu hopen dat mn volgende cyclus een beetje normaal gaat lopen.