zantac; ook nutriton blijven gebruiken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door frannie82, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik bedenk me weer wat: moet ik de nutriton ook blijven gebruiken nu mijn dochter zantac krijgt? Want wat ik daar van lees op verschillende sites is nogal tegenstrijdig...

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    <LI style="LINE-HEIGHT: 20px; TEXT-INDENT: 0px; PADDING-LEFT: 0px" class=full-width>• Geen Johannesbroodpitmeel

Het verdikken van de voeding met Johannesbroodpitmeel (Nutriton) is een veel gehoord ‘advies’ bij reflux. De redenatie is dat dikkere melk minder makkelijk terugstroomt en dus het spugen vermindert. Bij flesvoeding voor baby’s met reflux (A.R. ofwel anti-reflux) zit de johannesbroodpitmeel al verwerkt. Of dit werkt is nooit bewezen. Sterker nog: verdikken van de voeding leidt mogelijk tot meer problemen: het valt zwaarder op het al gevoelige maagje. Beter is dus niet te rommelen met de voeding

Dit haal ik van www.onrustigebaby.nl...

3. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hoi frannie,
    wij zijn het wel blijven doen. Ongeveer 1 schepje op 100 cc.
    Zantac zorgt voor verlichting van de pijnklachten, maar de voeding blijft daardoor niet in de maag zitten.
    Dat lukt alleen met JBPM. Er zijn inderdaad verschillende discussies over, maar Jesse wordt hysterisch als hij te dunne melk drinkt, dan komt het meteen weer omhoog en dan raakt hij in paniek.

4. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Wij gebruiken op advies van het ziekenhuis Zantac en AR voeding, dus jbpm. Dus ja, gewoon blijven gebruiken zeg ik.

5. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Wij moeten bij de zantax ook nutriton blijven gebruiken.
    Wij zitten nu op 3schepjes per 100ml.

Welke flessen gebruiken jullie?

6. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Hier ook gewoon zantac met nutriton (1 schep per 100ml) Maar dit komt omdat ze vreselijk gulzig is en anders de voeding meer op haar shirt komt dan in haar mond ;)
    @sloppy: hier de dr brown fles met een difrax dental speen. TOt voor kort ook de difrax s fles geprobeerd maar omdat ze zoveel pijnlijke windjes heeft overgestapt op dr.brown. Tot nu toe nog geen verschil helaas..

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ze ligt nu naast me in de wieg en de voeding komt idd omhoog en ik vind haar onrustig. Slapen lukt steeds heel even. Dus straks weer jbpm... We gebruiken de difrax met dentalspeen ivm gulzig drinken daar ben ik nu tevreden over dat gaat goed.

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Wij hebben nu ook de Dr. Brown fles. Omdat ze meer nutriton gebruikt nu hebben we speentje 2 in het begin en wisselen naar speentje 3 halverwege de fles.

In het ziekenhuis zeiden ze dat we de 1-2-3 speen van difrax moesten proberen........nou toen had ze haar fles in 10min leeg! Als het al 10min waren;)
    Jullie kleintjes zijn dus ook heel gulzig?
    Suzannah heeft tot voorkort een prematuurspeen gehad omdat ze anders de fles binnen 10min leeg had (soms maar 7min:$)

9. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    ja ontzettend gulzig :). In heb begin hadden we de s speen van difrax en daar deed ze 3 minuten over. Vonden we toch wel wat snel haha. Die 1-2-3 speen is overigens groter dan de s speen! Is het dan niet handiger minder nutriton te gebruiken en een kleinere speen? Heb namelijk het idee dat de nutriton bij ons meer krampjes oplevert.. (en je gebruikt meer dan ze op de verpakking aanraden)

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wij deden 1,5 schep nutriton op 165ml en dan starten met de dental S difrax en de dental M staat dan in een andere ring op de armleuning van de stoel klaar die draai ik er snel op als mijn meisje een boertje laat. Meestal is dat na een 10 min of afhankelijk hoe snel ze gaat. We hebben nu een hele collectie aan spenen de 123 van difrax gaat zo snel dat ze aan de 2 en 3 niet eens toekwam... Toen had ze zich al verslikt in stand 1... De volgende fles zit er aan te komen doe er weer jbpm door en dan hopen dat ze toch wat rustiger kan slapen..

11. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Ik gebruik de Sfles van Difrax met een M speen, een gewone. Onze zoon krijgt 150/5 en 3 scheppen. Hiermee komt hij om de 4 uur en wordt hij 's nachts nog maar 1 keer wakker voor een voeding.
    Hij dronk ook ontzettend snel, en in 1 keer zo'n grote plens in de maag is ook niet bevorderlijk voor de reflux, vlak na het drinken zat hij dan alweer voeding weg te slikken. Nu niet meer, dus ik zou het zeker samen blijven gebruiken.

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb net weer 1,5 schep gedaan ben benieuwd!

13. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Wij gebruiken naat de nexium, friso comfort (dat is al ingedikte voeding) en we voegen nog een half schepje pure JBPM toe van natufood

Deel Deze Pagina