kat plast sinds paar weken op voordeurmat.... wordt er gek van

Discussie in 'De lounge' gestart door Babystuf, 6 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babystuf

Babystuf Actief lid

18 apr 2013
    200
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Iemand een idee of tip:

Onze poes plast sinds een paar weken binnen (ze doet dit alleen op de mat die bij de voordeur ligt). Nu de mat voor de 100.000ste keer maar weer gewassen, maar ik aangezien ik geen zin heb om bezig te blijven, en er nu tijdelijk geen mat ligt (wat er ook niet uitziet). Wil ik het probleem wel eens oplossen.
    Heeft iemand een ideen waarom en hoe is er vanaf kom?

Ik hoor het graag.

2. sjak

sjak Niet meer actief

Mat kan je weggooien, want daar blijven ze nu op plassen. Als je een nieuwe mat neerlegt kan je er peper opstrooien, vi den katten niet lekker. Je hebt ook speciaal spul bij de dierenwinkel dat je erop kunt spuiten dat ze ook vreselijk vinden.

3. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik lees met je mee hier doet ze het al jaren. Iedere x koop ik maar weer een nieuwe, en uiteraard regelmatig in de was.
    Maar geen idee hoe ik het afleer.
    Kattenbak is schoon, ze loopt buiten, krijgt voldoende aandacht.

4. MiniMeisje

31 jul 2010
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hebben we er ook last van gehad. Gelukkig nu over. maar hier was het probleem dat we 3 katten hadden en 1 kattebak. De een plast niet graag op een bak waar de ander op gepoept heeft. Weet niet of je meerdere katten hebt?

5. Dunc1984

Dunc1984 Bekend lid

15 jun 2011
    532
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb geen mat meer bij mijn voordeur liggen omdat de katten uit de straat dit ook bij mij deden!!! (heb zelf geen katten).

Vanalles geprobeert, maar niets hielp. Liever geen mat dan een vieze mat die stinkt en onder de haren zit!

6. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Hier deed mijn kat het ook, hij plaste ook op de bank en op bed. Sinds hij gecastreerd is en naar buiten gaat dus geen kattenbak meer gebruikt doet hij het niet meer gelukkig.

7. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Heb je al na laten kijken of je klas geen blaasontsteking heeft. Onze kat ging ineens op rare plekken plassen en bleek dus blaasontsteking te hebben. Verder ook een extra kattenbak neerzetten en de bak iedere dag schoonmaken. Dat bleek hier de oplossing. Haal ik een bak weg dan is het meteen weer mis en heeft de kat ook meteen weer blaasontsteking. Heeft echt wel even geduurd voordat we de oplossing hadden (en eigenlijk een hele simpele)

8. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Blaasgruis kan idd, kan ook territorium afbakenen zijn.
    Wat je kan doen is: peper erop strooien, en ik gebruik altijd mispoes, dat spuit ik erop.

9. lioness74

lioness74 Niet meer actief

O ja, ik weet niet of het bij jouw het geval is, maar het eten nooit naast de kattenbak zetten. Dan gaan ze er niet meer op nl.

10. Babystuf

Babystuf Actief lid

18 apr 2013
    200
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb inderdaad 2 katten, en meerdere kattenbakken. En dat gaat al jaren goed.
    vanaf het een op het andere moment doet ze dat.
    Het eten staat niet in de buurt van de kattenbakken, dus daar kan het ook niet aan liggen.
    Nu heb ik wel zitten denken, dat er misschien aan de buitenkant van de voordeur weleens een vreemde kat zou kunnen plassen en dat die van mij niet meer kan doen dan haar territorium afbakenen aan de binnenkant van de voordeur. Ze gaan wel naar buiten, maar komen alleen in de achtertuin en maken gelukkig ook geen aanstalten om over de schutting heen te gaan en ook aandacht krijgen ze meer dan genoeg.

11. pwentje

pwentje Lid

8 mrt 2011
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    katten zijn gek op kokosmatten. mischein kan je er een andere soort mat neerleggen ??

12. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is ze gesteriliseerd? vaak is dat het probleem, was bij onze poes iig. zo. Nadat ze geholpen is heeft ze nooit meer geplast. Bij ons plaste ze in de gang, tegen de muur en op de mat. Ze deed het denk ik omdat ik vermoed de katers buiten rook en ze was zo krols als wat.

13. zeeuwse

zeeuwse Actief lid

3 mei 2013
    328
    0
    0
    Onze oudste kater heeft daar ook zo'n handje van gehad, maar alleen als hij niet naar buiten mag, bij de achterdeur, zodra hij niet naar buiten mocht was de mat de klos.
    De mat op den duur maar weggegooid en tijdelijk geen mat gelegd.

Normaal gaan ze hier niet op een kattenbak, vertikken ze gewoon, maar als ze niet naar buiten mogen dan moeten ze wel, kattenbak 2x per dag schoonmaken (soms 3x) en het stuk bij de achterdeur (ook buiten/de drempel enzo) even goed schoongemaakt met dethol en chloor en meneer vond het niet zo lekker meer ruiken op die plek en heeft het sindsdien ook niet meer gedaan.

Misschien de plek heel goed schoonmaken met dethol en chloor, ook buiten en kijken wat de kat dan doet

Ze pakken de geuren van vreemde katten ook op als die bij de deur hebben lopen schuren of sproeien.

14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Juist niet met chloor schoonmaken. Katten zijn gek op het luchtje van chloor. Als een kat niet op de bak wil dan word er juist aangeraden om die met chloor schoon te maken. Dat trektmze aan waardoor ze weer op de bak gaan....

15. zeeuwse

zeeuwse Actief lid

3 mei 2013
    328
    0
    0

Dan heb ik een aparte kat, gelukkig maar, want die vindt chloor juist stinken en loopt er voor weg, ik heb in t begin een keer zijn kattenbak met chloor schoongemaakt en meneer ging er niet meer op totdat de lucht eruit was :(

Er is ook een spray dat de geur neutraliseert dat is misschien een optie om te proberen, is speciaal voor urinelucht en katten die sproeien, zodat ze die lucht niet meer ruiken en niet meer de drang hebben om hun eigen geur daar ook af te staan.

16. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Schoonmaakazijn erover. Ruikt niet lekker maar de katten delen deze mening en zullen er niet meer gaan zitten plassen....

17. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ook hier een kat met blaasgruis die ineens bij de voordeur ging zitten plassen.

Wij kregen van de dierenarts de tip om het gedeelte te reinigen met pure alcohol en biotex. Dit heeft bij ons geholpen en de kat heeft nu een aangepast dieeët en gaat gewoon weer netjes naar zijn bak.

Vaak heeft het plassen echt een oorzaak, zolang je deze niet weet kan je proberen wat je wilt maar houdt het niet op.

18. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Kunnen meerder oorzaken zijn, o.a.:
    Blaasontsteking/blaasgruis(hier merk je soms niks van tot het te laat is)
    Hormonen,zijn ze geholpen?
    Katten van buiten, het is weer de tijd voor krolse poezen en geile katers.
    Dominantie, iets veranderd de laatste weken?
    Stress, veranderingen?
    Te vieze kattenbakken(sommige katten willen er al niet meer op als er 1 piesje of poepje in ligt)

Het enige waarmee je pislucht eruit krijgt is ehh biotex groen of blauw, weet het even niet meer.
    Chloor, allesreiniger, azijn, ze pissen vrolijk verder.(hier een paar dagen hetzelfde gehad, zat iets medisch achter)

19. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vooral de buiten voordeur schoonmaken is mijn ervaring.Daar zit vaak een kater tegenaan te sproeien.

En voor de mat is er urineoff,

20. Eriva

Eriva Niet meer actief

Nou, dit had ik kunnen schrijven. 2 jaar later, 10 deurmatten verder en verschillende dingen geprobeerd, hier helaas nog steeds een poesje die in de gang plast, op de deurmat.. wordt er echt zo moe van...:(

Deel Deze Pagina