Het zit me werkelijk waar allemaal niet mee en voel me er kei-verdrietig over. Ik ben al 24 en sinds september 2006 gestopt met de pil (microgynon30). Nadat ik gestopt was met de pil had ik gewoon nog een regelmatige cyclus, maar een jaar later is dat dus veranderd en sindsdien onderga ik een onregelmatige cyclus, van zo tussen de 30 en 42e dag terwijl normaal gesproken ik eerder rond de 28e/29e dag menstrueerde. beiden willen we onze kinderwens heel graag in vervulling laten gaan, maar tot heden ben ik helaas (nog) steeds niet zwanger. Ik heb diverse ovulatietesten gedaan maar begrijp er vrij weinig van want elke keer dat ik zo´n test heb gedaan krijg ik een heel licht roze streep te zien en een donkere. Ook denken we beiden van doen wij nou ´´het´´ verkeerd of ben ik volkomen onvruchtbaar Vriendlief is er eigenlijk wat te rustig onder en ik denk er vaak aan van ik kan nooit zwanger worden (weet het hoor zoiets niet te denken) maar toch voel me er niet lekker bij. We zijn nu samen 4.5 jaar samen hebben pas samen nieuw huis gekocht ruime eengezinswoning alles is compleet zelfs het financiële gedeelte, behalve ontbreekt er bij ons ons eerste kindje Naar de gyn voor onderzoeken etc wouden we wel alleen bij op ons vorig adres had het zknh zulk vervelende tijden (alleen in de ochtenden), tja dat komt voor ons niet het best gelegen. Nu we straks gaan verhuizen heb ik me al op de wachtlijst gezet voor afspraak bij de gyn, maar ook daar heb ik best mijn angsten/twijfels over van zomenteen zet die mij ook net zo hard weer buiten de deur van zo ga eerst maar afvallen en kom dan maar weer terug (dat is wat ik van vele mensen heb gelezen etc die ook fors postuur hebben). In mijn familie zit nou eenmaal de forsere postuur kan er niks aan doen, ja ik ben al enige tijd begonnen met foliumzuur en gezond te eten we eten echter alleen maar vis of kip met rijst of beetje aardappelen met groentes. En over de dag eet ik 6 sneetjes volkoren brood en genoeg fruit. En daarbij zit ik ook niet dag in dag uit stil op een stoel niks te doen nee beweging heb ik wel, want ik doe aan paardensport en heb 4 jaar geleden aan wedstrijdzwemmen gedaan. Ik ben dus 24 en 1.73 met een gewicht van 115 (dat is dus wel overgewicht alleen gaat het er niet gemakkelijk wat vanaf hoe graag ik ook zou willen). Wie zou en kan mij goeie bruikbare tips kunnen geven en mij gerust kunnen stellen. Ik ben zo bang dat ik door mijn forsere bouw of onvruchtbaar ben of mijn vruchtbaarheid niet zo goed werkt. En wie oh wie weet er goed mee om te gaan hoe onregelmatige cyclus uit te kunnen rekenen voor me! Alvast bedankt!
Hoi Poseidon, Wat vervelend dat het zo gaat en dat je je zo'n zorgen maakt over een afspraak bij de gyn. Om echt dingen te weten te komen zou ik toch wel gaan hoor. En het is heus niet gezegd dat ze je wegsturen met het bericht om te gaan afvallen. De ovulatietesten geven een piek (donkere of donkerder streep dan de teststreep) als je binnen 24 tot 48 uur je eisprong hebt. Heb je iedere dag getest? Bij een cyclus van 28 dagen begin je op dag 9 en bij een cyclus van 36 dagen op dag 18. Net zolang totdat je positief test. Liefs
Hallo Poseidon, Wat een rot situatie.. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt! Ik heb zelf PCO, ik heb uit mezelf zelden een eisprong en word dus niet ongesteld. PCO komt vaak voor bij vrouwen met overgewicht (ik heb dit zelf niet) of vrouwen met suikerziekte. De enige manier om erachter te komen dat jij dit ook hebt, is toch naar de gyn gaan.. Dit geeft ook zoveel meer rust, want er zijn medicijnen om een goede eisprong te krijgen! Ik zou toch even tijd vrijmaken voor de gyn, dan heb je zelf ook weer wat meer rust! Heel veel succes!
Dank je wel jullie beiden! Ik heb zeker weten geen suikerziekte want daarop ben ik tijdje terug nog voor gecontroleerd, en ik word wel gewoon iedere maand ongesteld, mijn nu laatste menstruatie was 25/9 dus nu mijn 19e dag. We hebben hele weekend wel geklust, voelde ook pijn in mijn buik en soort van steken in/op mijn borst. Maar ook voor dat ik moet menstrueren krijg ik ook dit soort klachten, dus ik weet het allemaal even niet meer. Maar doordat ik 24 ben is zal mijn vruchtbaarheid dan nu aan verminderen zijn ?
Daar zou ik me helemaal geen zorgen over maken hoor. Op je 24 wordt je nog niet minder vruchtbaar naar mijn weten. Eerst maar naar de GYN. En proberen je niet te druk te maken met allerlei dingen. Liefs
Hoi Poseidon, Als ik jou was zou ik toch maar naar de gyn gaan. En als hij zegt dat je moet afvallen (ALS hij dat zegt).... Ik hoop niet dat je me verkeerd begrijpt, maar dan heeft hij daar natuurilijk wel een punt mee. Helaas is het zo dat je door overgewicht een verminderde vruchtbaarheid kunt krijgen. Bijv dat je geen eisprong hebt. En er kan dan al een forse verbetering van de vruchtbaarheid optreden bij een relatief klein verschil in gewicht. Dus het is niet zo dat je eerst 40 kilo moet afvallen ofzo. Misschien dat het wel te doen is als je hulp krijgt van een diëtist? Nogmaals, ik hoop dat je me niet verkeerd begrijpt. Ik wil je alleen maar een goed advies geven. Ik heb namelijk in mijn omgeving echt gemerkt dat iemand die, na 4 jaar lang geprobeerd te hebben en onderzoeken bij de gyn ed, ging lijnen en afvallen, en daarna opeens zwanger was. Het kan natuurlijk ook zijn dat je gyn je onderzoekt en dat er blijkt dat er iets aan de hand is wat heel makkelijk op te lossen is. Ik zou dus zeker wel gaan! Nog 1 laatste tip: Door veel gyns wordt het aangeraden om vitamine E te slikken. Dat verbetert de doorbloeding van je organen, en kan zo de vruchtbaarheid verbeteren. Nou ik hoop dat je snel zwanger zult zijn! Heel veel succes!
Hoi Poseidon, ik herken je verhaal,ik heb alleen helemaal geen menstruatie"s ik ben 1.70 en weeg 106 Kg. in dec 05 gestopt met pil na enkele maanden nog geen ongie naar huisarts gegaan en door verwezen naar gyn,alle onderzoeken gedaan er kwam uit dat ik pco heb,dus deze gyn stuurde mij ook naar huis met de mededeling afvallen terwijl ze mij eerst had blij gemaakt dat ik met hormonen mocht beginnen tot dat ik een foontje kreeg eerst 10 kg afvallen. ik woog toen 104 en was 2 kg afgevallen na 102,ik kreeg een hele dikke dip en kwam aan 110,8 kg(emotie eter) ik vond het zo moeilijk en was zo verdrietig dat ik pco en weer te dik was om iets te kunnen. en mensen die dan zeggen je wil toch graag een kindje dan moet dit niet zo moeilijk zijn ik had een gevoel van falen,als ik vroege een jonge leuk vond dan was ik te dik,terwijl ik toen echt niet dik was,alleen wat stevige,als ik nu nar de foto'w terug kijk dan denk ik te dik gek onie was gewoon slank.en vroege dacht ik altijd dat ik te dik was. maar goed. toen ik weer bij de gyn kwam zei ze als eerste ben je al afgevallen terwijl ik kwam omdat ik al 9 weken kleine beetjes bloed verloor,ze zei misschoen moet je maar weer aan de pil gaan,toen klapte ik dicht. onee zegt ze je wilt een baby dat is dan geen optie,echt een Muts en vroeg ze aan mij vriend kom je mee voor de geestelijke steun,pffff. ik ben inmiddels verhuist en zit bij een andere gyn 2 weken geleden voor het eerst geweest,echt zo'n een ander mens. ik en mij vriend zijn er samen heen gegaan(bij de vorige ook) en er is ons van allles gevraagt en zelfs mij vriend word nu onderzocht en ik moest weer beginnen met foliumzuur donderdag 16 oktober moet ik er weer heen,ben heel zenuwachtig maar durf er wel heen,bij die andere kwam ik gewoon huilend terug,bij deze vrouw kwam ik lachend terug omdat ze ons verder wil helpem. ik moet wel afvallen en de gyn heeft mij info gegeven over iets. en daar heb ik vandaag contact mee opgenomen,om te kijken of het wat is voor mij,krijg ik eerst een gesprek. www.previtas.nl Ik sta er nu weer positieve tegen aan. omdat ik nu een gyn heb die afvallen wel belangrijk vind(snap ik ook wel)maar ze gaf me wel het gevoel dat ze er is voor ons en ons ook gewoon verder gaat helpen,hoe weet ik niet dat hoor ik donderdag. dat deed mij al heel veel. ik zou zeker wel naar een gyn gaan,misschien is het iets kleins en heeft het niks met gewicht te maken omdat je wel menstrueert.(ik helemaal niet) ik heb gelezen dat er wel meer meiden zijn met overgewicht die wel worden geholpen. (misschien mag ik ook wel met hormonen beginnen na donderdag) toch ben ik ook wel weer bang dat ze gaat zeggen eerst afvallen. ik ben inmiddels al weer wat kilos kwijt en weet dat het gewoon beter is voor mij ,want als je zwanger word kom je ook weer aan. Meisje gewoon gaan!
hoi hoi, dit is zo herkenbaar........ Ook ik heb overgewicht (zit ook in de fam van opas kant) Ik heb 5 dieetistes versleten kwam alleen aan! Mn HA kwam er 5 jaar te laat achter dat mn schildklier bijna niet werkt en ik maar aankomen en aankomen ondanks alle beweging en normaal eten. En het duurde ook nog een tijd tot de medicijnen daarvoor goed waren gesteld. uiteindelijk belande ik op een gewicht van 123,5 kilo (schrik niet) En we hadden en hele groote kinderwens en ik raakte ma niet zwanger en weer niet en weer niet ... toen begon ik inene te vloeien... dat heeft bijna 6 mnd geduurd.. alles gedaan om t vloeien gestopt te krijgen selfs de prikpil... Op een gegeve moment doorgedramt bij de ha dat ik voor een echo wilde.... Daarna zijn we beland in de hele medishe malle molen in het ikazia.... uit onderzoek kwam dat ik PCO had.... En dat dit hoofdzakelijk voorkomt bij mensen met overgewicht.... heb alles geprobeerd om af te vallen 3 jaar lang kwam alleen maar aan.... Uiteindelijk zon ruzie met de gyn daar gehad (toen woonde we nog in r'dam) ondertussen verhuisde wij na gorinchem en daar kontakt opgenomen met de ha die ik normaal had vanaf mn geboorte. hij heeft ons direct goed geholpen alle papieren en alles over te krijgen. Nu loop ik sinds begin dit jaar bij de gyn in het beatrix ziekenhuis. Werd daar direct geholpen, kreeg meer info dan dat ik ooit daarvoor had gekregen. En het bericht dat het vaak ook niets met het gewicht te maken hoef te hebben..... ja dan sla je zowat stijl achterover Heb direct een hele medicijnkoffer na huis gekregen met hele gebruiksaanwijzingen. Inmiddels ben ik op t gewicht gekomen van 111,5 *hoozay* Ben begonnen in mei met sonja bakkeren en ik verloor 5 kilo tot ik zwanger raakte in juni, Deze zwangerschap is helaas grandioos misgelopen. Na de mk+bbz blijven de kilos vanzelf eraf gaan, doe er niets meer voor dikke knuffs! en veel suc6
Hoi claire, misschien stomme vraag wat is bbz? ik bloed soms ook weken(kleine beetjes)maar tot nu toe weet ik nog steeds niet hoe het komt!? Heb jij ook PCO? groetjes
buitenbaarmoederlijke zwangerschap, Door de medicijnen raakte ik uiteindelijk zwanger van een drieling 2 zijn met een miskraam afgekomen met 6 weken en de derde zat buitenbaarmoederlijk in mn rechtereierstok en is afgekomen met 8weken. Ja bij mij is PCO gecontateerd 4 jaar terug, zit ook 4 jaar in de mmm. Ik dacht eerst dat het vloeien een continue menstruatie was... Maar.... Door de PCO geen ei en geen ei is geen menstruatie... waar dit vloeien wel precies vandaan kwam is nog steeds een raadsel by de gyn. Maar het heeft wel het medishe balletje bij ons aan t rollen gebracht... wi weet hoe lang ik anders had gewacht