Wanneer het beste klussen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by dalk, Dec 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dalk

dalk Actief lid

Oct 10, 2014
    425
    0
    16
    Dit is nu mijn 3e cyclus die ik nauwkeurig bijhoudt d.m.v. temperaturen en ovulatietesten.
    1e cyclus: ovulatiedag 15 / LP 9 /cycluslengte 25 dagen
    2e cyclus: ovulatiedag 13 / LP 10 / cycluslengte 23 dagen
    In de 3e cyclus zit ik nu vandaag op dag 12. Vanaf dag 8 negatieve ovulatietesten. Wel heb ik het idee dat deze vandaag om 17.00 uur een heel licht streepje zag, maar dit moet je als negatief rekenen. De andere dagen zag ik echt alleen de controlestreep.
    Ik denk dat ik dus morgen wel een keer positief zou moeten testen. FF voorspelt dat ik donderdag mijn ovulatie heb.
    Echter maakt mijn vriend op dit moment hele lange werkdagen! Hij vertrekt morgenochtend om 5.30 uur naar zijn werk en is pas rond 18.00 uur terug thuis.
    Is het nu beter om vanavond al voor de zekerheid te klussen? Anders wordt het sowieso pas morgenavond op zijn vroegst?!

Wie kan mij advies geven?

2. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

Aug 28, 2014
    508
    1
    16
    Hoi dalk,

Het lijkt wel wiskunde he ;)?
    Als je eisprong morgen(donderdag) is en je hebt gister getest, zou ik vandaag weer resten denk ik; en ja het is nu als ik het goed heb wel een vruchtbare tijd, dus zou het zeker gezellig maken vandaag en/of morgen :)
    Heb je vandaag al getest? En wat liet die zien? Hij moet oplopen iig,

Fijne avond!

3. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,300
    394
    83
    Gewoon om de dag! dan zit je altijd goed!
    als je nu nog geen posi ovutest hebt is je ei niet donderdag ;)
    na de positieve test springt je ei 24-48 uuur en leeft dan nog 12 uur ;)

4. dalk

dalk Actief lid

Oct 10, 2014
    425
    0
    16
    @Jellybean79 Hieronder een recente update:
    Dinsdagavond om 17.00 uur nog een negatieve ovulatietest CB. Woensdagochtend een temperatuursdaling. Woensdagavond om 17.00 uur een positieve ovulatietest CB. Donderdagochtend een temperatuurstijging. (zie kaartje)
    Klopt het dat ook vaak een temperatuursdaling aangeeft dat je eisprong gaat komen?
    We hebben dinsdag- en woensdagavond geklust. Is dit genoeg?
    Is mijn eisprong nu vermoedelijk al geweest of gaat deze vandaag nog komen?
    En hebben jullie ervaring met tarwekiemolie? Ga ik die dan vanaf vandaag slikken?

5. Poeliwoepi

Poeliwoepi Actief lid

Dec 9, 2014
    409
    0
    16
    NULL
    NULL
    Inderdaad gewoon om de dag klussen. Zaad kan 72 uur leven!
    Elke dag schijnt voor de kwaliteit van het zaad minder te zijn, ideaal voor zaad is om de dag een zaadlozing.
    En als manlief een kantoorbaan heeft, zeggen dat hij wat vaker naar de koffie automaat moet lopen, te veel zitten en het dragen van broeken die door het zitten in zn kruis knellen schijnt ook niet goed voor de productie te zijn...
    Op deze manier is het ons uiteindelijk gelukt! En ik bleef na het klussen nog zo n 20 minuten met mn bips op een kussen in bed liggen.

6. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    elke dag is geen probleem zolang de man gezond is. daar hoef je normaal geen gekke dingen voor te doen ;) standjes enz maken normaal ook niet veel uit

7. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Om de dag klussen is prima hoor. Zaadjes kunnen zeker wel drie dagen overleven en zo vul je iedere keer weer bij!

Share This Page