ik voel me heel erg misselijk ! heeft iedereen dat? wat kan ik doen tegen misselijkheid? dat is vervelend! en blijft het lang nog
Ik geef je een hand. Ik heb net een topic in 'gezondheid' geopend omdat ik zo lang al zo heftig misselijk en ziek ben. In de eerste 3 maanden is het heel veel voorkomend (maar niet minder vervelend!) Voor de gewone zw. misselijkheid helpt kleine beetjes eten, eten voordat je uit bed gaat, homeopatisch middeltje bestaat er voor en geen zware kost. Bij heel heftig spugen, niet kunnen eten en drinken voor langer dan 48 uur, kan je zetpillen krijgen tegen de misselijkheid. Succes er mee!
Helaas kan het best nog een paar weken duren.. bij mijn eerste duurde het van 8 tot 18 weken en toen was ik ook dag en nacht aan het spugen. Kreeg uiteindelijk Emesafene van de huisarts. Zetpillen tegen de misselijkheid omdat ik zelfs geen water meer binnen hield. Bij de tweede ben ik maar 2/3 weken misselijk geweest met af en toe spugen. En nu ben ik vanaf 7 weken misselijk, maar deze laatste week echt ontzettend beroerd. Waarbij ik helemaal niks binnen hou. Gisteravond zat er bloed bij met overgeven. Gelukkig had ik voor vanmorgen al een afspraak staan en kreeg ik gelijk maagbeschermers en emesafene van de gyn voorgeschreven. Zij vond 11 weken de tijd om minder misselijk te worden, en niet juist meer. Dit krijg je pas als je echt geen water meer binnen houdt trouwens. Wat je verder kan doen is kleine beetjes eten en proberen te ontdekken wat er wel binnen blijft. Bij mij was dat eerst jus d'orange, daarna karnemelk, optimel en yoghurt maar inmiddels komt alles er weer net zo hard uit. Alles werkte maar tijdelijk. En proberen iets te eten voor je uit bed komt zeggen ze, helpt bij mij ook niet Succes, ik hoop dat het snel minder is voor je !!
Idem, Bij de vorige 2 van week 6 tem week 16 de ziek voor te sterven. Nu weer, maar ik neem postafene (zo noemt het in Belgie) super middel. Het kan geen kwaad voor de baby en nu kan ik tenminste gaan werken en een beetje het huishouden doen. Bij de eerste kreeg ik het niet en ik heb zelf huilend op de bank gelegen omdat ik zo ziek was, nu nog flarden maar het is draaglijk. Zou vanaf een week of 12 naar beneden moeten gaan omdat je placenta dan de werking van de dooierzak overneemt en je zo geen hormoonstorm meer hebt( mij niet doodslaan als het niet klopt, ik ben geen dokter)
Misselijkheid hier ook de hele dag door en ook zonder spugen gelukkig. Alhoewel.. soms wou ik dat ik even kon spugen, om van het gevoel af te zijn even. 's Ochtends in bed eerst een crackertje ofzo eten helpt mij ook niet... eigenlijk helpt niets. Behalve kleine porties eten. Succes!
nee hoor, lang niet iedereen heeft dat... Ik heb het gelukkig ook niet.. Lijkt me super vervelend, succes meiden! Hopelijk gaat het snel beter!