Nog een kindje, ondanks HG?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mel78, 6 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Zijn er hier meiden die bewust voor een derde kindje hebben gekozen, ook al had je bij de andere zwangerschappen HG?

Wij hadden al tijdens de zwangerschap van de tweede besloten dat het zo goed was, na twee hele zware zwangerschappen. Maar nu begint de twijfel toe te slaan......

Maar ik vind het zo eng om de keuze echt te maken, want wat als ik weer zo ziek wordt? Kan ik weer maanden niet voor mijn kinderen zorgen, niet werken (heb inmiddels een droombaan gevonden, die ik bij langdurige ziekte niet kan aanhouden) etc.........

Ik kan mijn verstand en gevoel maar niet op 1 lijn krijgen. Bah!

2. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Hoi Melisa, tja heel moeilijk om hier antwoord op te geven. Mijn tante was ook gedurende de hele zwangerschap heel erg misselijk, geen idee of het hg was maar zij heeft daardoor gekozen niet meer voor een derde te gaan. Ze vond het te zwaar.

Het is zo lastig: aan de ene kant wil je graag nog een kindje en wat zijn dan negen maanden? Aan de andere kant ben je heel gelukkig met je baan, wat ook erg belangrijk is, en zou je een hele tijd niet voor je kinderen kunnen zorgen.

Je zou ook naar de praktische kant kunnen kijken: zou iemand anders (mocht je wens zoo groot zijn) een tijdje de zorg voor je kinderen over kunnen nemen? Wat gebeurt er met je kinderen wanneer je weer hg zou krijgen? Kan ik eigenlijk wel zonder die droombaan? Kan ik uberhaupt zonder een baan? (financieel, emotioneel)

Wellicht maakt dat de beslissing al ietsje makkelijk. Maar vooralsnog is het echt een tweestrijd! Succes met de beslissing!

Deel Deze Pagina