Hallo, Ik heb vanmorgen voor een groei echo gehad. Dit is de tweede keer in 1 week tijd. De kleine zijn hoofd is moeilijk te meten omdat die al aardig is ingedaald geschat is het 35,4 het beentje is 38.1 en de buik is al zo groot dat er wordt gezegd ruim 41w. Volgens de standaard berekening ben ik vandaag 37,1w. Op 27 juni wordt ik ingeleid omdat de gyn dat beter vindt gezien de grote dan ben ik 38,4w. Nu heb ik vanmorgen de afspraak vervroegd van a.s. vrijdag naar morgen. Het is een afspraak in combinatie met de verloskundige. We willen graag dat het inleiden van de bevalling wordt vervroegt naar deze week. Ook omdat we ons zorgen maken over het feit dat vorige week de meting van het buikje ook al 41w plus was. Dit hebben we toen niet te horen gekregen van de echoscopiste. Die ik vandaag heb gehad heeft veel meer verteld over de metingen. Er is voldoende vruchtwater aanwezig. We zijn 2 jaar geleden al een kindje verloren met 13,1w in de zwangerschap en we maken ons best wel zorgen. De kleine laat zich veel minder voelen. Maar op de ctg ziet het er goed uit. Nu is mijn vraag hoe groot is de kans dat een gyn daarin mee gaat om morgen of deze week mijn bevalling al in te leiden? Het heeft voor ons heel lang geduurd voordat we zwanger zijn geraakt. We hebben in de afgelopen 2 jaar 9 miskramen gehad
Hoi Vlinder73, spannend allemaal zeg. Gyn's leiden niet graag in vóór de 38 weken. De kans dat inleiden niet makkelijk gaat is groter. Maar als het kindje echt zo groot wordt geschat, is het wellicht wel verstandig om in te leiden om een kans op een vaginale baring zo groot mogelijk te houden. Dat de CTG's goed zijn is heel gunstig, maar ik snap de ongerustheid. Schrijf al je vragen op en laat je goed informeren. Groetjes Brigitte
Hoi Brigitte, Bedankt voor je reactie. Mijn inleiding is vervroegd van 38,4 naar 38,1. Dus ik word as maandag ingeleid. Ik heb al weken last van harde buiken en 2 cm ontsluiting zonder enige wee te hebben gevoelt. Gister had ik last van harde buiken en rug weeën. De rug weeën hielden 2 uur aan en toen zwakte het helaas weer af. Groeten Vlinder
Spannend dan zeg. Probeer je te ontspannen komende dagen. Mocht de bevalling spontaan komen is het goed zo min mogelijk adrenaline in je lijf te hebben. Werkt ook het beste bij inleiden. Veel succes en laat je niet gek maken. Gewoon vol goede moed de bevalling in hoor, grote kans dat het je zelf gaat lukken! groeten Brigitte