Wie doet er ook met met de DALI studie

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door kannietslapen, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kannietslapen

kannietslapen Actief lid

12 mei 2012
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben benieuwd of er meer vrouwen zijn die meedoen met het DALI onderzoek: DALI: Vitamine D and Lifestyle Intervention om zwangerschapsdiabetes te voorkomen. Het is een onderzoek naar zwangerschapsdiabetes met overgewicht en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Voor diegene met een BMI boven de 30 en nog onder de 18 weken, je kunt je eenvoudig aanmelden om mee te doen. Is wel een pittig onderzoek, maar het voordeel is dat ze je heel nauw monitoren op zwangerschapsdiabetes.

Zo hoorde ik van de onderzoeker dat als je zwangerschapsdiabetes ontwikkeld, je een kans van 50% !!! hebt om ouderdomssuiker te krijgen! Het is dus echt de moeite om het proberen te voorkomen.

Ik heb nu met week 15 een suikertest gehad. Drie (tot vijf) bloedmetingen ieder (half) uur. Je moet nuchter beginnen en een suikerdrankje nemen. Zelf werd ik hier erg misselijk van. Mijn waardes waren nu toppie (5,1 nuchter, 5,8 na een uur, 5,9 na 2 uur). Maar het risico neemt de komende weken erg toe om alsnog zwangerschapsdiabetes te krijgen.

Nadeel dus: best zwaar onderzoek (3 keer de suikertest). Voordeel: zeer nauwe monitoring op het ontstaan van zwangerschapsdiabetes.

2. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Ik heb het eens zitten lezen....op zich wel interessant. Maar zoals je al zegt ben je er inderdaad wel veel tijd mee kwijt. Is het zoizo bewezen dat het voor je kindje geen kwaad kan??

Ik moet over een paar dagen naar de vk, en zal eens vragen hoe hun daar tegenover staan.

3. kannietslapen

kannietslapen Actief lid

12 mei 2012
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het kan zeker geen kwaad. Het zijn dezelfde soort onderzoeken als je zou krijgen wanneer ze vermoeden dat je al zwangerschapsdiabetes hebt. Maar nu dus preventief. Bloed afnemen kan sowieso geen kwaad en suikerdrankje is net zoveel suiker als een halve zak drop ofzo. Tis alleen niet lekker op een nuchtere maag, maar kwaad kan het zeker niet.

Deel Deze Pagina