Een klein bolletje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dorien87, 29 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Hoi meiden,

net terug van vakantie en weer aan het werk. Nu aftellen tot december :D!
    Voor de vakantie zijn we ons kleintje nog mogen gaan bewonderen en het blijkt een bewegelijk kindje te zijn.
    Voorlopig voel ik zelf nog niets of het moeten dingen zijn die ik er niet aan link. Maar de gyn zei dat dit soms nog gemakkelijk tot 20 weken kon duren. De ene heeft gewoon een beetje meer geluk op dat vlak dan de andere zeg maar.

Wat me wel opgevallen is, is een klein balletje.
    Soms word ik wakker tijdens de nacht. Dan heb ik bijvoorbeeld op een zij geslapen. Tegen mijn buikwand is er dan een klein balletje voelbaar. Even later is het terug weg. Soms voel ik het balletje een paar dagen niet en dan duikt het weer op in het midden van m'n buik of aan de andere zijde. Is dat de baby?? En hoe komt het dat ik dit balletje soms heel duidelijk voel en soms niet?

Groetjes

Dorien

2. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het klinkt als een harde buik. Dit houd even aan en trekt dan weer weg.

3. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Oh een harde buik? Goh het is meestal aanwezig tijdens een paar uurtjes en doet geen pijn ofzo. Het is echt maar een klein balletje... Ik dacht dat een harde buik over de ganse buik voelbaar was en niet zoveel voorkwam tijdens zo'n vroeg stadium/na het slapen (lichaam in rust)... Maar ik ken er natuurlijk ook helemaal niets van.
    Dedju, had ik toch even gehoopt dat het ons kindje was dat ik kon voelen...

Stel, het is effectief een harde buik, kan ik daar dan iets aan doen en kan het kwaad?

4. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had harde buiken vanaf het moment dat ik mijn baarmoeder boven mijn schaambeen kon voelen. Zit het harde bolletje op een plek waar zich logischerwijs je baarmoeder zou kunnen bevinden?

5. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    ja dat heb ik ook wel gehad, daar ligt dan je baby zei de vk tegen mij! En die zwemt later weer weg! Leuk he :)

6. Whitepearl

Whitepearl Bekend lid

7 sep 2013
    518
    1
    18
    Dat heb ik ook gehad dat is echt je kindje nu voel ik heel vaak een harde plek in mijn buik is echt het kindje

7. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Oh wat leuk? Zo bijzonder, hop daar is ie en hop weg is ie weer :D!

Goh als ik het bolletje voel is het steeds op een andere plek, helemaal links of helemaal recht of pal onder de navel, altijd ergens anders maar nooit over de ganse buik.

Misschien is het een combinatie van de beide?

8. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Het is geen harde buik ;) Een harde buik voelt ook echt onprettig. Het bolletje is je baby. Je baby heeft nog lekker veel de ruimte om te verplaatsen. Hier liggen de baby's soms ook nog anders waar ik dan een bol voel.

9. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Oh super! Nee het is geen lastig gevoel vooral heel grappig eigenlijk :D! Ok, als ik af en toe zo'n bolletje al mag voelen dat weer verdwijnt en terug komt, is een teken dat het kindje goed beweegt... En dan houd ik het zo nog wel voel tot ik de bewegingen echt bewust voel ;) zoo spannend allemaal!!

10. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Kan een harde buik zijn, kan de kleine zijn die zijn rug kromt en op die plek ligt :)

11. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Is geen harde buik..die voelen heel anders aan.
    Waarschijnlijk is het gewoon je baby die zich strekt of zn kont of koppie even uitsteekt.
    Je baarmoeder danst niet in zn geheel van de ene naar de andere kant. Een harde buik is je gehele baarmoeder die hard is..niet maar een klein deeltje.

Later in de zwangerschap gaat het een minder comfortabel bolletje worden...lekker tegen je ribben aan :p

Deel Deze Pagina