Morgen naar ZH, medicatie of curretage?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Liesblits, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesblits

Liesblits Actief lid

15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    Hi allemaal,

Ben erg laat hiermee, want moet morgenochtend om half 10 al in ZH zijn.
    Maar ik zit nog ff ergens mee en hoop hier advies te kunnen krijgen.

Gister de 2e echo gehad, de eerste echo was ik 2 week terug gezet en gister klopte het hartje helaas niet meer.
    Volgens de VK is de kans klein dat de miskraam vanzelf op gang gaat komen, omdat het al een tijdje dus niet goed zit.
    Nu kan ik dus morgenochtend al terecht in Zh, waar ze nog weer een echo doen waarschijnlijk en mij de pillen meegeven/ gelijk inbrengen?

Zelf heb ik "liever" de curretage, maar VK zei dat ze dat niet snel doen i.v.m meer complicaties dan die pillen.

Weet iemand of je daar zelf ook nog een keus in hebt?

Ik zie het nl helemaal niet zitten om het met die pillen te doen, mede door de slechte verhalen en het voelen zakken/glijden van het vruchtje/ stolsels. Daarbij moet je het dan zelf gaan doorspoelen en de weeen die je krijgt. Ik ga dat gewoon geestelijk en lichamelijk niet trekken. (Ik heb ME/CVS, dus alle energie is afgelopen weken al vertrokken en nu alleen nog minder geworden)
    Komt bij dat ik er ook nog es alleen doorheen moet, omdat de vader en ik niet bij elkaar zijn. Vriendinnen wil ik op dat moment er eigenlijk niet bij hebben... :S Zo close zijn we nu ook weer niet.

Ben echt zo bang dat ik gewoon geen keus heb en "gedwongen" word tot de pillen.
    Misschien stel ik me ook wel aan, ben er verder nog erg nuchter onder (misschien té) Ik weet dat ik er doorheen moet, maar het is al zo'n f***ing rotperiode dan vind ik dat ze het op z'n minst moeten laten kiezen....

Pff lang verhaal geworden, hoop niet te warrig. Zou fijn zijn als er nog mensen wakker zijn, en er ervaring mee hebben of er hetzelfde over denken.

2. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.880
    113
    Noord-Holland
    Volgens mij heb je altijd een keus :) Het is meer dat ze een bepaalde optie aanraden, maar uiteindelijk is het aan jou.

Ik heb ook ME en heb drie keer een spontane mk, en de laatste keer met pillen gekozen. De keuze voor pillen is meer gebaseerd op de angst voor complicaties bij een curretage. Moet zeggen dat ik van de ME weinig last heb gehad.. ja het is heftig en de weeën kosten ook energie.. ik ben meestal een dagje van de wereld (fysiek, maar dat ben je emotioneel toch ook al) maar juist dat gevoel dat je zelf afscheid kunt nemen vond ik heel fijn.

Houd er rekening mee dat een curretage onder plaatselijke verdoving of onder algehele narcose kan. Uit je verhaal lijkt het alsof je die laatste optie graag zou willen: daar is veelal een wachttijd van 2-3 weken voor.. bedenk goed of je dit wilt/aankunt!

In ieder geval sterkte meid! Het is al zo erg en dan ook nog er alleen voor staan.. *knuffel* voor jou! Ik hoop dat het toch meevalt!

3. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Meis je bent nu al in het ziekenhuis maar wil je heel veel sterkte wensen.

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Heel veel sterkte!
    Ik ben 19-3 gecuretteerd!
    Ik wilde dit graag want wilde verder met mijn leven.

Heel veel succes en sterkte!

5. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aaahhhh, meid!:(

Was een tijd niet op zp geweest en zie dat het niet goed gegaan is bij jou. Wat ontzettend verdrietig!
    Ben benieuwd hoe de afspraak vanmorgen is verlopen. Hoop dat je gecureteerd wordt, omdat dat duidelijk jouw voorkeur heeft. Ik heb het zelf ook een keer meegemaakt en ik moet zeggen dat dat me alles meegevallen is.

Laat je nog even weten hoe het gegaan is?

Wens je in elk geval erg veel sterkte!

6. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Bij mij werden de 1e keer de curratage,afwachten of de cytotec rustig uitgelegd over hoe of wat en kan daarna vertellen wat ik fijn vond.
    Wil je uiteraard heel veel sterkte wensen!

7. Liesblits

Liesblits Actief lid

15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    Ben weer terug, en gelukkig zei ze gelijk dat er 3 opties waren.
    Netjes alle voors en tegens uitgelegd, en de 1e optie het afwachten viel gelijk af. Nog steeds geen bloeding of iets dergelijks gehad, dus arts dacht niet dat het nog vanzelf ging komen.
    Gelijk al aangegeven dat ik mijn keus al had gemaakt, en na het doorspreken van de risico's is het planbureau gebeld voor een afspraak. Donderdagmiddag is het dan zover...
    Tot die tijd is het gewoon uitzitten en wil zoveel mogelijk proberen afleiding te zoeken en maar bezig te zijn.

Heb nu wel een beetje buikpijn, hoop eigenlijk dat het nu niet alsnog spontaan op gang komt, wat dat wilde ik natuurlijk juist proberen te ontwijken... :S

In ieder geval bedankt voor de lieve berichten!

8. sanwoman

sanwoman Niet meer actief

Sterkte Liesblits!

Curettage valt reuze mee. Bij mij hebben ze helaas de laatste keer mijn baarmoeder geperforeerd, maar dat heeft verder geen gevolgen: je hebt alleen iets meer pijn. En gelukkig konden ze de procedure gewoon afmaken.

En dat heb ik toch liever dan die Cytotec die ik de eerste keer probeerde: de laatste keer vertelde mijn gyn dat bijna bij de helft (?? vreemd want de vorige keer zeiden ze een klein percentage) van alle vrouwen er zwangerschapsweefsel achterblijft. En dan loop je nog weken met allemaal ellende. Dan liever in een keer goed.

Heel veel sterkte gewenst!

9. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je zelf de keuze hebt gekregen. Veel sterkte met de verwerking van het verlies van je zwangerschap en met de ingreep donderdag. Het zal je vast meevallen.
    Gelukkig geen cytotec voor jou, durfde het gisteren niet te typen omdat je toch al naar het zh was, maar heb er zelf erg slechte ervaring mee. Heel veel ellende en pijn en uiteindelijk na een lange tijd alsnog een curretage omdat niet alles weg was.

Sterkte, meid!

10. Coortje

Coortje Niet meer actief

heel veel sterkt!! Ik vond de curretage erg meevallen!! Maar ook de keren dat het wel vanzelf op gang kwam vond ik lichamelijk goed te doen!

Bij mijn curretage heb ik idd ook eerst pillen gehad, flinke bloeding maar helaas nog niet alles weg en toen alsnog curretage! Mocht ik ooit nog weer voor zo'n keuze komen te staan en het komt niet vanzelf zou ik weer curretage doen en geen pillen meer.

11. Liesblits

Liesblits Actief lid

15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    Ik denk dat ik donderdag niet eens nodig zal hebben... gister al wat buikpijntjes, vandaag ook en zonet toch heel licht bloedverlies.
    Nu ga ik maar afwachten of het toch nog op gang komt. :(

Weet iemand of het, als het spontaan komt, net zo pijnlijk en heftig gaat zijn als met de pillen? Met cytotec gaat het natuurlijk van niets naar opeens alles. Pfff lastig wat je kunt verwachten hoor!

Ik probeer gewoon rustig af te wachten...

12. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Dat is toch goed nieuws? Denk dat je lichaam het beter zelf kan doen dan een ingreep! toch? Neem een lekker warme douche en wees extra lief voor jezelf! succes meid!

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Een miskraam is een minibevalling en hoe verder je bent, hoe meer het als een echte bevalling zal verlopen. Dus ja: met pijn en weeen kan.
    Maar hoeft allemaal niet, het kan allemaal ook zonder al te veel pijn gebeuren, daar kun je vooraf weinig over zeggen.
    Voordeel van een spontane miskraam is wel dat je de grootste kans hebt dat je lijf het goed afhandelt, en dat je de minste kans op complicaties hebt.
    Met cytotec gaat het trouwens helemaal niet per definitie van niets naar iets hoor. Dat kan wel, maar dat hoeft helemaal niet. En zonder cytotec kan dat juist ook gebeuren, (gebeurde mij bij mijn eerste miskraam: een paar dagen bloedverlies en bandenpijn en toen ineens van het ene op het andere moment heftige weeen en heftig bloedverlies).

probeer het gewoon rustig af te wachten: je kunt er vooraf echt niets zinnigs over zeggen hoe het bij jou zal verlopen en je zult er toch doorheen moeten. Ik heb zelf het doormaken van de miskramen steeds wel als een deel van het verwerkingsproces ervaren, dus wat dat betreft is het echt het einde van de wereld niet... Houd dat jezelf ook voor!
    Sterkte met alles!

14. dotje24

dotje24 Actief lid

24 jan 2010
    105
    0
    0
    dordrecht
    De miskraam heeft bij mij ook een paar dagen geduurd, het kwam spontaan op gang op zondagavond toen ik al de afspraak voor de curettage had gemaakt. Maar het zette niet door, toen ik eenmaal op de ok lag op donderdag begon het echt door te zetten met weeën en veel vloeien maar gelukkig hebben ze het me niet af laten wachten en ben ik alsnog gecuretteerd.

Sterkte de komende periode!

Liefs

15. Liesblits

Liesblits Actief lid

15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    Hier ondertussen nog steeds aan het wachten... Gisteren is het vloeien begonnen, maar nog steeds niet heftig. Buikpijn is ook nog te dragen, gisteravond wel paracetamol genomen( moest nog naar Ikea een bed uitzoeken en in elkaar zetten... ) En voor de nacht een ibu, omdat de nacht ervoor echt niet fijn was.

Wel ff het zhuis gebeld om te vragen hoe nu verder voor donderdag. Moest maar ff langskomen voor een echo, daar was zoals verwacht nog alles gewoon intact. Weer naar huis gegaan en moet gewoon afwachten en de curretage blijft zolang staan.
    Vandaag is het vloeien nog steeds niet heel hevig, weet eigenlijk ook niet zo goed hoeveel ik moet verwachten.. Dus morgenochtend toch maar nuchter blijven voor de ingreep 'smiddags.

16. Femke1803

Femke1803 Lid

29 mrt 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte!..

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Idd toch gewoon nuchter blijven.
    Sterkte!

18. Liesblits

Liesblits Actief lid

15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    Hmm vrees dat nuchter blijven ook niet meer hoeft... Zit al hele avond op wc en denk dat ik het ondertussen al verloren ben. Denk dat het hooguit een echo gaat worden om zeker te kunnen zijn of alles weg is en de curretage geannuleerd kan worden.
    Pfff nu weet ik dus nog beter waarom ik voor die curretage wilde gaan... Die stolsels wilde ik niet voelen. En de pijn!! :(

19. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Wat naar dat je er nu toch doorheen moet. Ik heb vanwege grote frustratie (duurde zo vreselijk lang voordat ik een curettage kon krijgen) uiteindelijk Cytotec tabletten genomen en zelf ook de miskraam gehad. Hier ook veel pijn, voelde echt als een mini-bevalling, maar achteraf ben ik wel blij. Blij dat ik niet onder narcose hoefde en geen verdere risico's liep.

Hoop voor je dat je morgen helemaal "schoon" bent. Doe wel rustig aan, want lichamelijk krijg je toch best even een klapper nu. Om van geestelijk nog maar even te zwijgen.

20. Liesblits

Liesblits Actief lid

15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    De curetage is niet doorgegaan, in plaats daarvan ben ik woensdagnacht maar ff naar het ziekenhuis gegaan.
    Was spontaan op gang gekomen, maar de pijn bleef en de stolsels bleven maar komen. Ik wist niet hoeveel ik moest verwachten, en toen ik ook nog van de pijn ging overgeven heb ik toch maar ff gebeld met zhuis.
    Moest langskomen, want zoooveel stolsels was ook niet normaal :S
    Gyn heeft nog een aantal stolsels verwijderd uit baarmoedermond, en ik moest een nachtje blijven zodat ze gisterochtend kon besluiten of de curetage nog nodig was of niet.
    Gelukkig was de pijn snel weg toen ik eenmaal op de afdeling lag, en 'sochtends was idd op de echo te zien dat alles weg was...

Pfff wist opeens weer heeel goed waarom ik voor de curetage had gekozen en liever niet de spontane manier wilde. AUW!
    Maar we hebben het achter de rug, nu ben ik benieuwd hoe het verder met me zal gaan... Tot nu toe gaat het goed!

Deel Deze Pagina