18 wkn zwanger en ´s nachts rare kramp in buik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlindertje86, 23 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Hallo,

Ik ben bijna 18 weken zwanger en werd vannacht ineens wakker met een heel raar gevoel in mijn buik. Het beste te beschrijven als een kramp in mijn hele buik. Het was niet heel erg pijnlijk maar wel onaangenaam. Het hield even aan, zwakte weer af en kwam toen nog een keer. Toen ging het weg en ook niet meer gehad daarna. Waren dit harde buiken? Want ik voel ook wel eens dat mijn baarmoeder hard is en dan weer zacht en ben daarom een beetje bang dat dit al oefen of voorweeen waren, wat natuurlijk veeeel te vroeg zou zijn. En als het harde buiken waren is het dan niet raar om dat ´s nachts te krijgen? Ik bedoel, ontspannender kan bijna niet toch?
    Hoop dat iemand zoiets kent of ook heeft gehad... Alvast bedankt!

Vlindertje86

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb sinds week 18 last van bandenpijn.
    Als ik veel heb gedaan of in mijn slaap als ik draai: pijnlijke krampen/steken zijn het.

3. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hey...

Heb er laatst een stuk over gelezen dat het inderdaad mogelijk is om kramp in je buik te krijgen... en dat dit juist voornamelijk snachts gebeurd...
    Het verschil met harde buiken en deze kramp is dat het "verbonden" is aan een beweging....
    dus je krijgt het als je een beweging maakt... en als je rustig ligt zakt het weg... totdat je weer beweegt....
    klopt dat? is het bij jou ook "verbonden aan beweging"...

er stond iig bij dat je het als normaal kon beschouwen... en dat je niet bang hoefde te zijn... dat het iets met weeen te maken heeft...

Herken je t bovenstaande?

4. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Hey,

Ja, dat herken ik! Al zijn het allemaal een beetje vage herinneringen aangezien ik echt uit diepe slaap ervan wakker werd en echt zoiets had van wat is dit?! En daarna toch ook weer snel in slaap ben gevallen, dus het zijn een beetje van die vage herinneringen van hoe het voelde en dat was dus als een kramp in mijn hele buik. Kan dus niet met zekerheid zeggen of ik me lag te bewegen of niet. Maar dat zal dan wel.
    Maar dat het iets met weeen te maken heeft... Is dat dus niet een beetje raar zo vroeg in de zwangerschap?
    In iedergeval bedankt voor de reacties!

Liefs, Vlindertje

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee, ze schrijft dat het niets met weeen te maken heeft! Het zou niet best zijn! ;)

6. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Oh, okee! haha Verkeerd gelezen. :)
    Gelukkig maar

7. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Dat heb ik ook al een paar keer gehad, maar volgens mij is dat bandenpijn. Ik heb ook vaak steken die echt heel pijnlijk zijn en na een tijdje weer weggaan.

8. ramona0309

Verschil met bandenpijn is dat bandenpijn vaak op een redelijk specifieke plaats (of plaatsen) zit.... die je kunt aanwijzen... en bij deze kramp... zowat heel je buik betrokken is...

9. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ja dat heb ik ook gehad, maar kan ook wel een harde buik zijn toch? Het betekent niet perse dat je weeen hebt ofzo...

10. ramona0309

nee tuurlijk niet... alleen het verschil tussen de kramp... en harde buik is dat het aan een beweging vast zit... en een harde buik kan ook komen als je niets doet.... wordt niet veroorzaakt door een beweging...
    het kan wel een seintje zijn dat je teveel doet of gedaan hebt...!
    Dus bij veel harde buiken... melden aan vk... en op tijd je rust pakken..!

maar goed naar je lichaam luisteren is altijd belangrijk.... of je nu zwanger bent of niet....

11. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Inderdaad, bij mij kan het daar wel door geweest zijn ja. Heb wat stressige weken achter de rug.

12. ramona0309

Niet stressen hoor.... gewoon relaxed proberen te doen....
    en je zeker niet op laten jagen door andere mensen.... en al zeker niet door werk ofzo hoor!
    Denk aan jezelf en aan je kindje...!

13. miss rettekatet

29 jul 2008
    59
    0
    0
    leerkracht
    Rotterdam
    ik ben nu 21 weken zwanger en ik heb hetzelfde hoor. Ik merkte dat ik vorige week en die week daarvoor het vaker had. Ik had het toen erg druk op mijn werk en ook wel stress. Nu heb ik vakantie en is het een stuk minder, maar het is mij nog niet duidelijk of het nu harde buiken zijn of iets anders, maar geloof neit dat het wat raars is hoor.

Deel Deze Pagina