Help, deze ochtend bij het eerste ochtendtoilet had ik bloedverlies. Moet er wel bij zeggen dat ik en mijn man, gisteren sex hebben gehad. Ik ben deze ochtend dan naar mijn gynecoloog geweest, welke mijn bloed heeft genomen. Mijn eerste echo was in principe nu dinsdag. De gynecoloog zei al op voorhand (zonder de bloedwaarden te kennen) en afgaand op mijn info (zes weken zwangerschap), dat er geen hartritme te zien zou zijn, da's te vroeg. Er werd dan een inwendige echo gedaan, waarop inderdaad nog geen kloppend hartje zichtbaar was, wel een dooierzakje. Dus moesten we de bloedwaarden afwachten, die waren niet negatief. Nu wil de gynecoloog tegen dinsdag zien hoe de hcg waarden geëvolueerd zijn. Na het bloedverlies van deze ochtend heb ik geen bloedverlies meer gehad, zou het dus inderdaad te wijten kunnen zijn aan de sex die we hadden? Dit was de eerste vraag die de gynecoloog mij ook stelde, hebben jullie sex gehad voor je het bloedverlies had. De gynecoloog zei ook, dat ik nog geen zes weken zwangerschap had afgaand op de bloedresultaten. Maar een vijftal weken zwangerschap, wat ook geen kloppend hartje kan verklaren. De eisprong is bij iedereen anders qua dag, en dan de innesteling ook. k'heb twee x gevraagd of ik nu al een miskraam heb, maar daarop werd twee x neen geantwoord. Ziet het er naar uit dat dit toch nog een miskraam zal worden? Welke ervaringen hebben jullie? Dinsdag moet ik terug op controle, dus hopelijk zijn mijn waarden gestegen en zien we een kloppend hartje. Graag jullie mening Liefs een triestige Lentel
Je kunt zeker bloedverlies krijgen na de sex. Dit hoeft niks te betekenen en als inderdaad je eisprong later is, kun je zomaar een week minder ver zijn dan je dacht. Het is dus even afwachten. Het hoeft echt niet fout te zijn. Het is even afwachten tot dinsdag om te kijken wat je hcg waarde is. Ik heb ook bloedverlies gehad en was ook minder ver zwanger en ben ondertussen bijna 22 weken. Ik ga voor je duimen.
er zijn zoveel meiden die aan het begin van hun zwangerschap bloedberlies hebben en zelfs vaak zonder oorzaak en ook dat gaat meestal goed dus waarom zou t bij jou niet goed gaan? als je gyn dacht dat je een miskraam zou krijgen had ie dat wel op 1 of andere manier door laten schemeren hor. Dinsdga zie jij gewoon een mooi kloppend hartje
hoe bloedverlies veel of alleen een beetje bij het afvegen? anders kan het altijd een adertje zijn ofzo.
enkel bloedverlies bij het afvegen, T'was rood / slijmerig bloedverlies Jullie reacties geven me toch weer een beetje moed. x liefs Lentel
Hoi! Ik heb dit ook meegemaakt en alles was goed met de 13 weken echo, toen zagen we een beweeglijke uk. Het bloedverlies is vreselijk schrikken maar komt heel vaak voor. Succes voor dinsdag. Ik leef met je mee!
Hey meiden, Zaterdagochtend heb ik terug bloedverlies gehad, meer dan de dag ervoor maar ook enkel 's ochtends. Sinds zaterdagochtend heb ik niets meer gehad. Sinds zaterdagochtend voel ik mij ook niet echt lekker, misselijk, overgeven (dan geef ik mezelf weer hoop door te denken dat dit toch een goed teken is) Ik hou me nu aan de platte rust, geen zware dingen tillen, ... Morgen terug naar de Gynecoloog, dus dan weten we hopelijk meer, al denk ik van niet. Als ik inderdaad maar (zoals de bloedwaarden aangaven) toen +-/ 5 weken zwanger ben, dan gaan die vier bijkomende dagen toch nog geen kloppend hartje laten zien. Volgens de gynecoloog is dat maar vanaf 6 weken en twee dagen. Als ik me dan slecht voel, denk ik dat het gewoon mijn hormonen zijn, die met mij aan het spelen zijn. Andere meiden die ook bloedverlies hadden, op hoeveel weken hadden jullie dit? hebben jullie iets specifieks moeten doen of innemen? Aan wat was het bloedverlies te wijten, weten jullie dat? K'hoop zo dat ik morgen meer positief nieuws weet. Liefs Lentel
@ Lentel, is het echt rood bloed of bruin? Ik heb zelf een aantal keer in het begin van mijn zwangerschap bruinverlies gehad. Toen ik 6 weken was, 12 weken en bij 14 weken zelfs nog een keertje. Bij mij is het waarschijnlijk een goed doorbloede baarmoedermond/vagina geweest. Het is nooit rood geweest en nooit veel, maar toch was het telkens erg schrikken. Ik denk dat je verder weinig kunt doen behalve afwachten. Sterkte!
Ho, ik heb ook bloedverlies gehad rond week 5 en week 6. Het was bruin bloedverlies, en 1 dag ook helder rood. Mij mij kwam dit door een bloeding achter het vruchtzakje. De dag dat ik juist 6 weken was (en dat weten we heel precies door de ICSI) hebben we voor het eerst een kloppend hartje gezien. Ik hoop voor je dat je morgen goed nieuws mag krijgen, zodat je kan genieten tijdens de feestdagen.
Timonneke81 Was het veel bloedverlies? Is er een verschil tussen rood bloedverlies of bruin? Liefs Lentel
Dit staat verderop op het forum: Bloedverlies in het begin van de zwangerschap duidt niet altijd op een miskraam. Zo kan er een afwijking zijn van de baarmoedermond, bijvoorbeeld een poliep of een ontsteking, waardoor de baarmoedermond gemakkelijk bloedt. Bloedverlies komt dan vooral voor na gemeenschap of na (harde) ontlasting. Een veel minder vaak voorkomende oorzaak van bloedverlies is een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. De zwangerschap is dan niet in, maar buiten de baarmoeder ingenesteld, meestal in de eileider. De medische term voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is extra-uteriene graviditeit, vaak afgekort als EUG. De kans op een EUG is verhoogd na een eileiderontsteking of een operatie aan de eileiders. Ook een zwangerschap bij een nog aanwezig spiraaltje of na een sterilisatie kan buitenbaarmoederlijk zijn. Bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap treedt nogal eens vrij hevige buikpijn op. Vrij zeldzame oorzaken van bloedverlies vroeg in de zwangerschap zijn het afsterven van een tweede vruchtje van een tweeling en een bloeding in de baarmoeder naast het vruchtzakje. Als na onderzoek de oorzaak van het bloedverlies onduidelijk blijft, spreekt men van een innestelingsbloeding: een bloeding die ontstaat door ingroei van de zwangerschap in de wand van de baarmoeder.
1 dag was het echt helder rood bloedverlies, en ongeveer even veel als ik normaal bij men maandstonden heb. De andere dagen was het bruin, oud bloedverlies en helemaal niet veel, vooral bij het afvegen was het toen.
Bij mij was het de eerste dag niet zoveel bloedverlies, maar de tweede dag vond ik het al veel (enkel bij het afvegen 3 x). Maar belange niet zoals ik mijn maandstonden heb. Dat geeft me toch al wat meer moed. Er zit niets anders op dan af te wachten tot morgen. Nu als ik morgen naar de gynecoloog ga, en hij mijn bloed trekt, wanneer zouden de resultaten dan kenbaar zijn. Bij mijn eerste kindje hadden ze maandagavond bloed genomen en woensdagavond waren de resultaten bekend, maar gezien de feestdag donderdag. zal ik misschien nog een dag langer moeten wachten. Natuurlijk in de veronderstelling dat er op de echo nog niets te zien is. Laat ons hopen van wel. Allen dank voor jullie feedback en medeleven Liefs Lentel
hier nog eentje met bloedverlies! bij mij begon het ook na het vrijen, met lichtroze afscheiding. De dag erna, met veel rondlopen tijdens het werk, begon ik helderrood te bloeden. Dit was vaak alleen bij het plassen. Na 4 dagen is dit bloedverlies overgegaan in bruin bloedverlies, wat ook in mijn inlegkruisje terecht kwam. Vandaag is de eerste dag dat ik zonder inlegkruisje de dag door ben gekomen, en heb er nu voor het eerst sinds anderhalve week weer een beetje vertrouwen in! Vanmorgen was ik enorm misselijk, en dat heeft me weer goede moed gegeven! Volgende week mag ik voor een echo en zullen we zien of alles er nog zit. In het begin was ik enorm aan het stressen over het bloedverlies, maar omdat het bij mij nu al zolang (10 dagen) duurt heb ik het geprobeerd van me af te zetten..
Vandaag stond ik op en terug bloedverlies, wel anders dan voorzien roder toen ik gisteren in een bolleke in bed lag (knieën opgetrokken, moest ik niezen en kreeg ik twee steken links en rechts ter hoogte van mijn zij) s'nachts ging ik naar toilet en ik had bloedverlies, deze ochtend ook nog zal zien of het vandaag ook nog in de loop van de dag is. Kan dit aan het niezen te wijten zijn? heb ik nu effectief een miskraam? Wat denken jullie? Vandaag naar de gynecoloog, k'vrees ervoor, want ben deze ochtend ook niet meer misselijk. Liefs verdrietige Lentel
Ik weet het niet... heb zelf ook rood bloedverlies gehad en alles is goed, maar ik begrijp je bezorgdheid. Pijn links en rechts onder in de buik (steken) hoeft niets te betekenen. Ik duim voor een goede echo bij de gyn straks, hopelijk kom je met goed nieuws! Veel liefs en een knuffel
Ik heb bloedverlies gehad aan precies 6 weken, het was wel eerder bruin dan rood. Alles was nog prima met de baby en op 6 weken zagen we zelfs al een hartslagje. Positief denken, ik duim mee!