Toch het andere geslacht.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Silly, 18 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Lees net dat er soms wel eens fouten gemaakt worden met het vaststellen van het geslacht bij een echo.
    Men is voor 99% overtuigd dat het een meisje is en bij de geboorte blijkt het een jongetje te zijn.

Heb binnenkort m'n 2e echo en begin toch wel erg nieuwsgierig naar het geslacht te worden.
    Maar als je het geslacht te horen krijgt en het blijkt later toch niet zo te zijn dan lijkt me dat me dat nog moeilijker.
    Je koopt bepaalde kleertjes, het geboortekaartje wordt er op aangepast, je weet waarschijnlijk maar één naam.
    Misschien kun je het dan toch maar beter niet weten.

Worden deze fouten veel gemaakt en als je het geslacht weet is het dan verstandig om een aantal weken later een pretecho te laten maken.
    Ben benieuwd wie (iemand kent die) dit meegemaakt heeft.

Silly

2. Mijn mama kreeg bij haar 4 de te horen dat ze eindelijk een dochter kreeg na mij en 2 zonen maar bij de geboorte was het dus weer een zoon.

3. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ha Silly,

Kan me voorstellen dat dit soort vragen opkomen als je het geslacht tevoren wilt weten. Daarom ben ik blij dat wij het niet willen weten en wel afwachten, want zoals je zelf schrijft wordt het als een meisje een jongen blijkt te zijn en andersom een blijde gebeurtenis toch een soort van teleurstelling.

Hoop dat iemand antwoord op je vraag heeft.

Pim

4. Niet meer actief

Je hoort het idd wel vaker dat ze het toch verkeerd hadden..

Wij kregen bij de 20 wk echo te horen dat het een jongetje zou worden..maar ik twijfelde of ze het wel juist zou hebben en niet toevallig het piemeltje met de navelstreng heeft verward..
    Dus toen we een pretecho kregen met 25 weken hield ik me van de domme en zei dat ik graag het geslacht wilde weten omdat we dat nog niet wisten..dan werd ze tenminste niet beinvloed..en zei vertelde ook dat het een jongetje wordt..ze heeft het laten zien en het is overduidelijk..

Misschien kan je dat ook zo doen..dan worden ze in ieder geval niet beinvloed bij je 2e echo..tenzij het dezelfde persoon is natuurlijk :(

Het geboortekaartje hebben wij er in ieder geval niet op aangepast..kan zowel voor een jongetje als een meisje zijn..ook hebben wij voor de zekerheid een meisjesnaam bedacht..
    Wel hebben we al wat jongenskleding..maar het merendeel van de babykleding kan zowel voor een jongetje als een meisje..Die kleine maatjes zijn best neutraal en niet specifiek voor jongen of meisje..

Succes bij je tweede echo binnenkort ;)

5. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Bij een meisje maken ze nog wel eens fouten, bij een jongen is het vaak overduidelijk en met 100% zekerheid te zeggen. ;)

6. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Dank jullie wel voor de snelle reacties.
    Mijn gevoel zegt dan ook gewoon niet naar het geslacht vragen maar m'n vriend wil het nu wel weten (bij de 1e wisten we het niet).
    Hij staat niet bij dit soort dingen stil; hem lijkt de kans klein dat ze het dan alsnog fout hebben.
    Bij de 1e heb ik m'n zin gehad door het niet te willen weten en nu wil hij z'n zin ;) .
    Dan moet ik daarna maar even op de gang wachten zodat hij kan vragen wat het wordt.
    En geloof me, die praat z'n mond echt niet voorbij.
    Dus als ik het dan toch wil weten dan heb ik pech; al zeur ik nog zo hard :) .

Silly

7. sammie01

sammie01 Actief lid

3 apr 2006
    390
    0
    0
    ff niks
    volgens mij als ik het goed begrepen heb kunne ze op de 3d echo toch wel duidelijker zien het gelsacht vasn het kindje... ik heb die van het kindje van mij schoonzusje gezien en dat was over duidelijk

8. munt

munt Actief lid

11 dec 2005
    290
    0
    0
    friesland
    bij de 20 wk echo zeiden ze dat het een meisje werd en nu bij de 3d echo ook je kon het het wel duidelijk zien .
    bij de 20 wk echo twijfelde ik ook maar nu ik het ook op de 3d echo heb gezien twijfel ik niet meer

:D :D oeh nog 90 dagen :( :D

9. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Bij mij hebben 3 verschillende mensen een echo gemaakt en allemaal zagen ze hetzelfde geslacht, dus ik neem aan dat het bij ons toch wel 100% zeker is ;).

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik heb bij mijn vorige zwangerschap een echo gehad waarbij 4 gynacologen waren. allemaal zeiden ze meisje, maar er werd wel bij gezegd dat ze het soms wel eens mis hadden, dus dat je daar altijd rekening mee houden moet.

11. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Bij een vriendin van me hebben ze tot de geboorte van hun eerste kindje gedacht dat t een jongetje was, maar t was dus een meisje...

12. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik ken 2 stellen bij wie het verkeerd was gezien: Bij het ene stel dachten ze dat het een jongen was, maar het bleek een meid, en bij het andere stel was het precies andersom....

13. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Mijn zus is in februari bevallen van een dochter, terwijl ze dachten dat het een jongetje zou zijn. Ze hadden een 3-d echo laten doen en daar hoorden ze dat het voor 99% zeker een jongetje zou zijn.

Gelukkig hadden ze het kamertje verder neutraal gehouden en ook het kaartje kon voor allebei. Ook hadden ze een meisjesnaam achter de hand, maar een verrassing was het wel bij de geboorte haha.

14. ik mag er niet aan denken dat je allemaal met rokjes en kleedjes zit en dan krijg je een zoon :rolleyes:

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Bij de 20 weken echo konden ze ons vertellen dat het een jongentje zou worden.
    Toen ik met 25 weken een extra echo kreeg (van iemand anders) zei ze dat ze had gezien wat het werd en of wij het ook wilden weten. Ook zij zei dat het een jongentje werd.
    Nu heb ik misschien morgen weer een echo, ben dus benieuwd of ze het dan weer kunnen zien.

De babykamer is nutraal, de kleertjes ook (tis toch wat makkelijker om een meisje wat blauws aan te trekken dan een jongentje wat roze)

Namen hebben we nog niet al hebben we allebei al wel iets in gedachten en voor de zekerheid moet er dan ook nog een meisjes naam komen.

Als na de bevalling blijkt dat alle voorspellingen toch verkeerd waren vrees ik dat ik van mijn bed afrol van het lachen. :)

Groetjes

16. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Wij krijgen een jongen, en volgens de gyn was het overduidelijk, als hij het mis zou hebben en het een meisje zou zijn dan had ze toch een probleem.

Bij de pretecho heb ik niet gezegt wat het zou worden, en ook zij zei een jongen, volgens de foto's is het overduidelijk.

Maargoed we hebben wel een meisjes naam aangezien wonderen nog niet de wereld uit zijn ;)

Mijn schoonzusje zou volgens de eerste echo ook een jongen krijgen, en volgens de pretecho was het een meisje, tis dus een meisje geworden.

17. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    ik heb eerst dinsdag mijn 3d echo en een week later mijn 20 weken echo in het ziekenhuis. Kijken of ze het allebei goed hebben.

Knuf juud

18. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Tja het kan dus alle kanten op.
    Nou ik zie wel wat ik beslis als ik daar lig voor de 2e echo.
    Blijf het toch moeilijk vinden :( .

Bedankt iedereen voor de reacties.

Silly

19. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ach waarom??? 'De Moderne man' (who ever that may be...?) draagt tegenwoordig toch rose?? :) :) :)

20. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik heb 4 echo's gehad waarvan twee 3d echo's waren. Het was echt overduidelijk te zien dat het een jongetje word..
    Ik heb het zelf op dvd staan en je ziet duidelijk een plassertje en een balzakje!
    Is niet te verwarren met de navelstreng!

Deel Deze Pagina