verzekering

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Yses, 4 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yses

Yses Lid

7 jun 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haai allemaal, volgend jaar ga ik ivf behandelingen in. Snik... Momenteel zit ik in iui traject. De meeste verzekeraars kent 3 pogingen. Zit iemand bij een verzekering die meer pogingen vergoed? Nu vraag ik me af wat een poging is. Ik begreep.van iemand dat het kan.zijn.dat ze bij 1 poging meerdere eitjes weghalen en dat als alle eitjes teruggeplaatst , Dmv meerdere terugplaatsingen dat dit 1 poging is? Klopt dit? En wordt er ook onderscheid gemaakt bij zorgverzerekeraars? Dat de ene verzekering Dus meer plaatsingen in 1 behandeling 1 poging noemt. En de andere verzekering 1 terugplaatsing 1 poging noemt. Wie Weet dit? Ik wil graag zoveel máx. Mogelijke behandelingen Hebben... Xx

2. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ik86,
    Ivf pogingen worden vergoed in de basisverzekering. Die is voor ieder gelijk in nederland. Er worden 3 pogingen vergoed. Een poging geldt als zodanig als er een punctie wordt verricht, dus als er eitjes worden weggehaald.
    Veel succes meid

3. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er komt een recht op vergoeding van totaal 3 ivf-behandelingen, waarbij:
    tot 38 jaar alleen recht bij terugplaatsing van 1 embryo bij de 1e 2 ivf-pogingen, bij de 3e poging 1 of 2 embryo’s;
    van 38 jaar tot 43 jaar alleen recht bij terugplaatsing van 1 of 2 embryo’s bij alle 3 pogingen;
    vanaf 43 jaar geen recht meer op vergoeding van ivf-pogingen of andere vruchtbaarheidsgerelateerde zorg

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je cryo's overhoudt (embryo's die ingevroren worden voor een latere terugplaatsing), dan horen deze bij de behandeling waaruit ze ontstaan zijn. Deze worden dus niet apart geteld.

5. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    PNO zorgverzekering betaald als je het uitgebreide pakket hebt, de 4e poging. Zie polisvoorwaarden en dekkingen.

Wij moeten nog starten met poging 1, heb voor de zekerheid wel daar mijn verzekering afgesloten. Stel dat ik het nodig heb, nu betaal ik 300 per jaar meer, maar voor een 4e poging ben ik anders 3500 kwijt.

6. marinaennatasja

4 dec 2012
    13
    0
    0
    Roosendaal
    wat ik nog een beetje weet van 2012 is dat bij menzis een ivf poging 1 poging was die tot zwangerschap leid. maar wat daar precies de veranderingen worden voor 2013 weet ik niet .Het beste kun je even bellen hoe het precies zit dan weet je het zeker.;)

Deel Deze Pagina