Ik weet dat er waarschijnlijk geen antwoord is op deze vraag, maar misschien dat jullie je ervaringen willen delen. Ik loop al zo'n 2,5 week met (voor)weeën, de ene dag wat heftiger dan de andere. Heb ook al 2 keer voor niks in het zh gezeten. (Eerder ook al, maar dat was met 32 weken) Nu zijn vannacht rond 00:30 de (voor)weeën begonnen en heb ik hierdoor maar een uur of 2 mn ogen kunnen sluiten (over de hele nacht dan). Vanmorgen ben ik in bad gegaan en zwakte ze af, maar toen ik uit bad kwam begon het weer. Rond 10:30 ben ik even op bed gaan liggen en heb uiteindelijk tot 13:00 kunnen slapen, was echt bekaf. Ik had toen wel een beurs gevoel in mn buik, maar verder niets. Sinds een uur of 14:00 zijn de (voor)weeen weer begonnen, ze komen volgens mij zo om de 5 a 10 minuten. Ik durf niet te zeggen of het weeën of voorweeën zijn aangezien ze niet echt gruwelijk pijn doen dat ik ze moet wegpuffen, qua pijn wordt het wel wat meer, maar niet zo erg. Wel heb ik ontzettend last van mn rug, vooral mn onderrug en het gevoel alsof ik heel erg ongesteld moet worden. Met een kruik blijft de frequentie eigenlijk hetzelfde. Zijn dit nu beginnende weeën of loop ik nu al serieus bijna 13,5 uur met voorweeën? En hoe lang kan dit duren? Alsvast heel erg bedankt voor de antwoorden! Liefs, DD
Kan je niet even een stukje gaan wandelen? Mijn vorige bevalling zette toen ook pas lekker door, misschien geeft je dat net dat extra zetje? Verder kan niemand er wat van zeggen helaas, maar als ik in jouw situatie zat zou ik eerst een stukje gaan lopen en als dat niets doet de vk bellen. Misschien wil ze even kijken of het wat doet en eventueel zou ze je kunnen strippen? Heel veel succes!
Ik liep vanaf week 38 met heftige voorweeen, maar uiteindelijk met 41weken+ 1 dag bevallen na gestript te zijn. Dus helaas wil voorweeen niet altijd wat zeggen.
Lopen is helaas een probleem, ik kom niet verder dan een blokje om. De kleine knelt namelijk een zenuw af in mn been waardoor ik eigenlijk de hele tijd door mn benen zak. Ik loop bij de gyn en heb a.s. dinsdag weer een afspraak. Zal eens vragen of hij me eventueel weer zou willen strippen. Ben afgelopen dinsdag namelijk ook gestript.
Ik loop nu vanaf week 32 eigenlijk al met voorweeen, is wel even iets minder geweest, maar vanaf week 36 toch met veel regelmaat terug gekeerd. Sinds vorige week is mijn bmm ook verstreken en heb ik tussen de 1 en 2 cm ontsluiting. Dus ik hoop echt dat t wel iets betekend!
hier ook weer voorweeen, hopelijk zet het snel door, morgen hoop ik ook gestript te worden. Ze duren maar 30-40sec, dus echte weeen zijn het niet, maar lekker is anders. Sommigen zijn pittiger, maar regelmaat zit er ook niet in. Probeer zoveel mogelijk rust te nemen, ik begon de vorige keer uitgeput aan de echte bevalling, dat hoop ik nu echt niet!! sterkte, hopelijk zet het snel door!
@Miek: Ik hoop t ook voor je! @hier: Vannacht gelukkig kunnen slapen, maar het is nu wel erg rustig. Heb pas een paar harde buiken gehad, maar verder helemaal niks en dat terwijl het gisteravond weer allemaal liep te rommelen. Ik voel me vandaag ook een stuk energieker, of dat iets wil betekenen weet ik niet, maar we zullen zien! Liefs, DD
Volgens mij heb ik nu alles gedaan wat ik kon doen! Net even boodschappen gedaan (waren stiekem iets te zwaar, maar goed), flink gelopen (met veel pijn en moeite, maar we zijn thuis) en nu zit ik aan de bitterlemon (wat ik eigenlijk helemaal niet lekker vind en normaal dus helemaal niet drink). Ondertussen wel flink last van harde buiken gekregen en mn rug is een hel, maar ja dan moet ik die dingen ook allemaal niet doen! Ik weet dat het eigenlijk allemaal fabeltjes zijn, maar wie niet waagt, wie niet wint toch! Liefs, DD
Ik heb sinds vorige week maandag voorweeën. De nacht van donderdag naar vrijdag, dachten we echt het gaat beginnen. Heb rustig nog wat dingetjes gepakt, telefoonnummer van ziekenhuis van prikbord gehaald. Weer naar boven op bed en geprobeerd te klokken.. Maar pff werd gek van de stopwatch heb hem op zij gegooid en wat op gevoel op de wekker gewoon bij gehouden.. Maar na 3 kwartier was het over en ben ik gaan slapen & nu wachten we nog geduldig af.. succes dames
Op woensdag 2-2-11 was ik 40 weken zwanger en zou de vk proberen me te strippen maar alles zat nog potdicht het kon met gemak nog 2 weken duren :S ik heel teleurgesteld naar huis met mn mannetje. En donderdagavond mn mannetje was weg verloor ik om 20.30 uur een beetje van mijn slijmprop en 's nachts had ik weeen om de 10 minuten. Hele nacht niet geslapen vrijdag overdag de hele dag weeen nog naar de stad geweest om maar in beweging te blijven op een gegeven moment elke 5 minuten stilstaan, dus wij snel naar huis... en de vk gebeld want ze kwamen om de 5 minuten. Vk kwam om 4 uur en er was helemaal niks gebeurd nog steeds alles potdicht... Toch stiefzoontje maar naar opa en oma en mn ouders gebeld dat ze hier wel heen konden komen op advies van de vk (ze wonen ver weg en zouden bij mn opa en oma blijven slapen). Uiteindelijk rond half 10 weer gebeld want ze kwamen om de 3 minuten, vk kwam weer en zag dat mijn buik echt samentrok zoals het met weeen doet. Nog steeds niks veranderd. Ze heeft me toen voor de keuze gesteld of thuis blijven en afwachten maar ze dacht niet dat er wat zou gebeuren of naar het ziekenhuis waar ik een slaapmiddel zou krijgen om even bij te komen mocht het in de loop van de week wel gebeuren. Ik toch voor het laatste gekozen was helemaal kapot en de gyn vond het een goed idee dat ik naar het zkh kwam. Daar aangekomen om 23.00 uur mn mannetje mocht blijven gelukkig op een mooie kamer kreeg ik het slaapmiddel en een extra bed voor mn man. Hij sliep na 5 minuten. En na 2 uur had ik zoiets van moet ik niet eens in slaap vallen van dat middeltje dus ik de vk van het ziekenhuis opgebiebt... en ze zag me klaarwakker zitten met weeen zei ze jij gaat niet meer naar huis hoor morgen heb jij een kindje... Nou uiteindelijk na veel gedoe en weeenopwekkers/ontspanningmiddelen en uiteindelijk vliezen breken en pijnstilling en een vacuuumpomp ben ik op zaterdag 12.05 na 2 uur persen bevallen van een meisje. De gyn zei nog wel als ik thuis was gebleven had het waarschijnlijk doorgezet, en had ik met persweeen in de auto naar het ziekenhuis gemoeten omdat het niet pastte :S dus ik had heel veel geluk dat de vk me naar het ziekenhuis heeft laten gaan sorry voor t lange verhaal En succes alle meiden die nog moeten!!
hier nog iemand die met precies het zelfde probleem zit : wanneer zet het door. vannacht rond 0:00 naar bed toen begonnen ze heel erg. rond 0:30 in slaap gevallen, rond 1:30 weer wakker van de harde buiken die om de 2 minuten kwamen, en dat ongeveer 1,5 uur lang. toen weer eff in slaap gevallen tot 3:45 en vanaf toen niet meer geslapen, ze gingen rond 4 uur ook eg pijn doen en nog steeds om de 2 minuten. vanmorgen de vk gebeld die is gekomen om te kijken of er iets is gebeurt, maar er is helemaal niks veranderd sinds de vorige keer dat ze is gekomen, had toen een uur harde buiken en gelijk 1 cm ontsluiting en een verstreken bmm. dacht dus eg dat ik zou gaan bevallen vannacht maar ja nu is het helemaal weg soms nog een harde buik die trouwens wel pijn doen. wil eigenlijk wel dat het nu door gaat zetten, want ik ben het helemaal zat, heb nog nooit zo'n zware zwangerschap achter de rug als deze.
oh dames... hier nog zo één.... Al verschillende dagen/nachten uren lang (6-9 uren achter elkaar) voorweeën... Tamelijk vermoeiend! Ook ik zit te wachten wanneer is het nou serieus?!
Ik hoop voor jullie allemaal dat het niet te lang meer duurt. Zelf had ik met 30 weken al bijna elke nacht voorweeën en zowel de vk als ik zelf verwachtte dat de baby wel een paar weekjes te vroeg zou komen. Maar meneer had het blijkbaar toch wel naar zijn zin, want hij is zelfs nog 9 dager langer blijven zitten dan nodig. En al die tijd vrijwel elke nacht een paar uur voorweeën... niet fijn dus. Sterkte aan jullie allemaal!
Zijn er ondertussen al meiden bevallen? Hier nog steeds niks, zit ondertussen op 40 + 4 en ben er echt klaar mee! Slapen is een drama, ben 's morgens voor 6 uur al op omdat ik gewoon niet meer kan blijven liggen door de rugpijn. Heb ook al van alles geprobeerd, sex, bitterlemon, massage, relaxen/ontspannen, pittig en vet eten, lopen enzovoort maar madam wil echt niet! Daarbij loop ik mezelf nu ook nog eens druk te maken omdat mijn oudste dochter 6 juni 4 jaar wordt en we volgende week zaterdag dus haar verjaardag vieren. Ik heb het in mn hoofd zitten dat we dat dus niet gaan redden! Waarom weet ik ook niet, maar ik zit er serieus doorheen! Sorry voor mn klaagberichtje, moest het even kwijt! Liefs, DD
he wat naar duveldraakje... Tegen rugpijn, (heb lage rugweeën af en toe) vind ik het fijn als mijn vriend daar masseert en snachts leg ik er een warme pittenzak tegen aan wat verlichting geeft. En ik weet niet hoe groot je de verjaardag wilt gaan vieren, maar ik zou hem onder voorbehoud doen! 1 wk is wel vlot zelfs als je vandaag nog bevalt! Ik heb vanacht ook weer flinke pijnlijke weeën gehad. Vind ik niet erg,als het maar doorzet, maar wéér niet. Dan is het zo zinloos he! Het maakt deze weken zo onzeker!