Lieve meiden, Ik hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik hier een topic open. Komende woensdag zou mijn zus uitgerekend zijn van haar derde kindje, wat een mooie datum want die dag is ze ook jarig. Echter het is een miskraam geworden en helaas is ze nog niet opnieuw zwanger geraakt. Ik wil in haar verjaardagskaart graag een mooi toepasselijk gedichtje neerzetten en hoop heel erg dat jullie me hierbij kunnen helpen. Ik ben nu zelf 36 weken zwanger van de derde, we liepen dus wederom heel dicht bij elkaar zwanger. Ik wil haar laten weten dat we het niet vergeten zijn, maar ik kan geen enkele mooie tekst bedenken. Hopelijk wil een van jullie mij helpen. Bedankt. Saskia
Heej meid, ik kan je niet helpen aan een mooie tekst maar als het uit je hart komt is het al mooi! Ik was zelf vorige week uitgerekend van mijn eerste zwangerschap. Ook ik was uitgerekend op mijn verjaardag. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het best wel "moeilijk" vond dat er helemaal niemand was die eraan dacht terwijl ik het nog vaak gezegd had tegen iedereen. Ik kreeg alleen maar felicitaties en niemand stond er bij stil en dat vond ik eigenlijk helemaal niet leuk. Kan best zijn dat men probeerde om mij er niet aan te herinneren ofzo maar ik vond dat jammer. Daarom vind ik jouw idee dus ook echt heel erg mooi!!!! Vind het echt super van je en dat wil ik alleen maar even gezegd hebben Succes!
ik denk dat het niet uitmaakt wat je erop zet het feit dat je het erop zet doet al meer dan wat dan ook geloof me heel goed van je!
Ik sluit me aan bij Aloha (*hooooooiii*) Mocht je toch een gedichtje willen, dan vind ik deze altijd erg mooi: An angel in the book of life, wrote down an infants birth and mentioned as he closed the book "too beautiful for earth"....
bedankt meiden. Het is gewoon zo een lastige situatie. Zij is haar kindje door een miskraam verloren en zelf ben ik nu 36 weken zwanger van een kindje waarvan ze niet zeker weten of het levensvatbaar gaat zijn na de bevalling. Ik wilde daarom een gedichtje waarin ik mijn gevoel wat kon uitdrukken. Maar waar vind je zoiets. Het is een lastige tijd voor ons allemaal. Voor jullie een dikke knuf en bedankt voor jullie reacties. Saskia
Ik zou ook zeggen: schrijf gewoon uit je hart. Dat maakt helemaal niet uit of dat een gedichtje is of gewoon even wat tekst... Kan alleen maar zeggen dat ik het ook enorm zou waarderen als mensen er aandacht aan zouden besteden, omdat je het altijd met je mee blijft dragen en er zoveel mensen zijn die er na verloop van tijd niet meer aan denken...
echt een passend gedichtje vinden voor zoiets toch redelijk specifieks is toch lastig denk ik, maar inderdaad schrijf op wat in je op komt, dat is je eerste gedachte, je wens, je medeleven, en ik denk dat dat al heel fijn is voor je zus om te lezen, weten dat ze niet als enige eraan denkt, maar dat jij er ook aan hebt gedacht... succes!
In navolging van de rest... ontzettend lief dat je er aan wilt refereren. Ik heb dat zelf ook altijd best gemist in mijn omgeving; niemand die er over sprake terwijl het voor mij zo'n verdrietige tijd was. Ik vind een gedichtje geschreven door een ander vaak zo onpersoonlijk. Schrijf gewoon recht uit je hart, dat zal ze onwijs waarderen!