Hoelang Nutriton gebruiken?

Discussie in 'Voeding' gestart door moonlight159, 20 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Mijn dochter gebruikt sinds ze 3 weken oud is Nutriton door haar flessen heen, anders gooit ze elke fles er weer uit.
    Met de Nutriton spuugt ze ook nog aardig was en zelfs te dunne fruithapjes komen er met dezelfde gang uit.

Nu is ze een half jaar en wil ik straks wat ander drinken (water/thee of misschien wat dixap) introduceren....alleen hoe ga ik dat doen, zonder dat het dikker is?
    Ik weet namelijk bijna zeker dat ze het er weer uit gaat gooien....

Hoe hebben andere mama's of papa's van spugende kinderen dit gedaan?

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik heb in het begin water/thee/diksap etc. ook gewoon ingedikt. Alles wat maar enigzins vloeibaar was deed ik nutriton doorheen.
    Op de dagen dat het best heftig was, spuugden ze zelfs haar brood na een uur nog uit, dus strooide nitriton over haar brood heen.

Hoe meer ze ging staan, hoe minder ze ging spugen, dus toen kon ik ook de nutriton afbouwen.

3. bloemetje1985

bloemetje1985 Actief lid

17 apr 2009
    213
    0
    0
    Fijn zulk onderwerp, ik zit ook met al die vragen.
    Hier blijft het voorlopig bij de voeding, aangezien ze naast reflux ook koemelkallergie heeft en ik eerst groenten en fruit introduceer en pas na tijd andere dingen.
    Maar, ik zat ook al te denken, hoe doe je dat. Als ik het niet gebruik spuugt ze idd ook heel erg makkelijk. Met gaat het goed.

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Ik dikte alleen melk in, en heb dit tot een jaar gedaan.
    Van andere dingen spuugde ze wel, maar had ze veel minder last. ( vooral ook omdat dat maar weinig was tov de melk)
    Met de zantac zijn we doorgegaan tot 11 maanden.
    Ik vond ( en vind, want helemaal over is het nog niet:() het spugen niet het probleem, maar keek vooral of ze er last van had.
    Van thee had ze geen last, van appeldiksap wel bv.

Succes hoor en gewoon even uitproberen!

5. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ze krijgt hier alleen maar drinken bij haar eten dus pap met wat thee, fruit en wat thee, brood en melk (nog wel friso comfort) etc. Als ik haar alleen thee geef en de rolt op haar buik dan spuugt ze snel maar omdat het zich mengt met het steeds vastere voedsel gaat het goed.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt alles wat naar binnengaat, dus ook water, indikken. En dat blijft zo tot de reflux weg is.
    Volwassenen met reflux dikken ook alles in.

Deel Deze Pagina