Avond slaapje...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by jongmama20, Nov 30, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jongmama20

jongmama20 Actief lid

Dec 16, 2015
    251
    0
    16
    Female
    Om gelijk maar met de deur in huis te vallen
    Mijn dochter van 4 maanden slaapt savondss nauwelijks tot niet..

Mijn schema is ongeveer:
    Om 06:30 de fles
    Daarna gelijk weer slapen tot volgende fles om 10:30
    Dan wilt ze even uurtje 1.5 uur wakker zijn en daarna slaapt ze nog geen uur.
    Om 14:00 groentehapje waarna ze rond 14:30 de fles weer krijgt.
    En rond 15:00 tot volgende fles van 18:30 slaapt ze.
    Maar als we haar dan tot 8 uur wakker houden en daarna naar bed doen is ze na een uur weer wakker en is het alleen maar hysterisch en gillen en huilen.
    Terwijl het een vrolijke baby is!
    En dat is dus een dingetje waarvan ik denk hoe komt het nou??

Om 22:30 weer fles en dan slaapt ze gewoon de hele nacht door en dan weer hetzelfde schema.
    Snachts huilt ze niet, Overdag ook niet.

Wat kan 't zijn dat ze zo reageerd savonds?

2. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Zo te lezen slaapt ze overdag goed. Even snel opgeteld slaapt ze ong 15 uur van de 24. Dit is prima! Alleen de tijden zijn niet helemaal prettig voor jullie. Het kan zijn dat ze daarom savonds haar wakkere uurtjes heeft. Is ze gewoon wakker of is er iets anders aan de hand? honger, krampjes Etc.

Misschien in de ochtend 'gezette' slaaptijden aan proberen te houden? Dus bijv na twee uurtjes slapen wakker maken. Ik kan me voorstellen als je dochter zon 7 a 8 uur overdag slaapt sat ze dan savonds wakker is.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Ik denk dat ze door de lange tuk van de middag, niet zo'n slaap heeft in de avond. Zou dat kunnen?
    En hoe lang speelt het al? Neem aan dat je net begonnen bent met de groente. Zou het daarmee verband kunnen hebben? Heeft ze misschien last van het groentehapje, dat d'r darmpjes het nog niet aan kunnen?

4. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Zelf zou ik de dag wat eerder gaan beginnen, dan schuift het lange slaapje in de namiddag ook wat naar voren en kan ze eventueel in de late namiddag nog even een powernapje doen van 45min. Waarschijnlijk is ze nu niet moe genoeg om in een diepe slaap te komen.

5. jongmama20

jongmama20 Actief lid

Dec 16, 2015
    251
    0
    16
    Female
    Ik denk inderdaad ook wel dat het aan dat middagslaapje ligt. En dat ze dan niet moe genoeg is. Maar wat ik dan wel vreemd vind is dat ze soms zo door het lint gaat.

Groente ben ik aankomend weekend een week mee bezig en dat ze zo doet savonds is denk al 2/3 weken.
    Ene keer krijgen we haar wel stil en valt ze na paar keer de speen terug weer in slaap maar andere keer is het weer een feestje.

6. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

Jan 9, 2016
    555
    53
    28
    Female
    Ik zou idd proberen wat meer richting drie vaste slaapjes op een dag te gaan, waarbij het derde slaapje wat korter is.

Dus bv:
    6:30 fles en aankleden etc. / dag beginnen
    8:00 - 10:00 naar bed
    10:00 fles
    11:30 - 13:30 weer naar bed
    13:30 groentehapje en fles
    15:00 - 16:30 naar bed
    17:00 fles, daarna in bad etc., klaarmaken voor de nach
    19:00 naar bed

7. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,277
    25,751
    113
    Ze slaapt later op de dag een hele lange ruk. En daardoor kan ze misschien niet meer goed slapen in de vroege avond.

Hier ons schema:
    7u/7u30 fles
    8u30 weer slapen
    9u30 fruit
    11u fles
    11u30 tot ca. 13u30 slapen
    14u30/15u fles
    16u tot ca. 17u slapen
    17u groentehap
    18u30 fles (later redt hij vaak niet, omdat hij al zo moe is)
    19u naar bed voor de nacht.

Tijden van groente en fruit pas ik aan, aan hoe laat hij wakker wordt. Kan dus iets eerder (of later) zijn.

8. jongmama20

jongmama20 Actief lid

Dec 16, 2015
    251
    0
    16
    Female
    Liefst heb ik ook die tijden alleen mevrouw moet echt nog de fles van 22:30 helaas. Wou van t weekend beginnen met een papfles savonds en dan hopen dat ze vol genoeg zit om de nacht door te slapen

9. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

Jan 9, 2016
    555
    53
    28
    Female
    Oh maar mijn schema ging over overdag. Dan kan je wel wat sturen. Ik heb i.p. altijd alles op verzoek gedaan, maar maakte eind vd dag soms wel wat meer herrie (wasje erin, even stofzuigen, lalala) zodat ze niet té lang sliep en 's avonds een feestje ging bouwen ;)

'S nachts liet ik haar gewoon komen, soms 23 en 3 uur, soms 1 en 5 uur, soms maar 1x. Voor doorslapen is jouw kindje wel jong hoor, dat hoeft nog niet (al zou het wel fijn zijn natuurlijk....).

10. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,277
    25,751
    113
    Oh, ik was niet volledig... Hier ook nog een fles rond 22u30 hoor. Maar die telde ik even niet mee, omdat mijn zoontje om 19u aan zijn diepe slaap begint. Is ook wisselend hoe laat bij dan wakker wordt. Een soms zelfs niet en wordt het een nachtvoeding.

11. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Ja! Herkenbaar! Dit was bij ons ook 2 maanden lang het geval. Minder overdag laten slapen etc hielp niet, zijn onrustige uren waren in de avond. Na de laatste fles sliep hij moeiteloos. Ik moet wel zeggen dat ons zoontje heel snel overprikkeld toen was en sowieso veel huilde door medische dingen dus het kan ook daaraan gelegen hebben. Bijzondere was dat hij van de een op de andere dag ineens savonds ging slapen. Hier was het een fase dus.

Share This Page