Zwanger, BV loopt terug, fles/beker weigeren

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door go4baby, 21 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Beste Lactatiekundige(n),

Mn dochter van 11 maanden krijgt nog BV. Ze weigert de fles (sinds ze naar KDV gaat bij 4 mnd ofzo daarvoor dronk ze die wel). Uit een tuitbeker met antilek krijgt ze nauwelijks iets gesabbeld. Zonder antilek wordt het een waterballet. Uit een kopje wil ze drinken, maar zijn minislokjes en duurt een half uur voor een bodempje (20 ml) op is.

Ik heb het idee dat mn BV terugloopt.
    Ze drinkt slecht vindt ik. Weinig natte luiers en 's nachts erg veel wakker (om de 1,5/2 uur) waarbij ik haar steeds maar aanleg.
    Ik ben intussen compleet geraadbraakt.

Ik ben 8 weken zwanger dus kan mn slaap wel gebruiken.

Hebben jullie tips hoe ik:
    - nachtvoedingen kan beperken (nachtelijke rust terug)
    - haar meer kan laten drinken uit iets anders dan de (.)
    - mn BV weer opkrik

En wanneer is te weinig drinken echt te weinig en gevaarlijk.

Kolven gaat de laatste tijd trouwens slecht en lijkt averechts te werken. Het duurt veel langer voor er weer wat melk komt en de opbrengst is minimaal (20 ml) terwijl ik 'vroeger' makkelijk 150 ml uit een borst haalde.
    Maar ja, dat drinkt ze vaak dan ook weer niet op uit een fles of beker.. dus vind ik het zo zonde en verspilling... Beetje vicieuze cirkel lijkt wel.

Hartelijk dank voor de hulp!

EDIT: ze krijgt verder 's ochtends en 's middags een boterham (wisselend succes van 1/3 tot 1/1) Stukje fruit en rijstwafel tussendoor.
    's avonds eet ze meestal goed veel groente (vocht!) en wat rijst/pasta/aardappelen.
    Ze eet zeg maar Rapley dus stukjes en vnl zelf.

Pap en soep van een lepel heeft nog geen succes gehad.

2. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Heb inmiddels lactatiekundige gesproken en goede tips gehad!

3. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Dat verklaart je voornaamste probleem, namelijk het teruglopen van je melkproductie. In principe is daar niet heel veel aan te doen. Je kan wel met wat vaker aanleggen de producite iets verhogen maar helemaal hetzelfde als voor de zwangerschap wordt het niet.

Wat goed dat je al contact hebt gehad met een LK. Ik hoop dat al je vragen beantwoord zijn. Mocht je nog vragen hebben dan weet je dit forum te vinden. (Helaas was ik afgelopen week met de herfstvakantie en alle kids thuis minder vaak online als dat ik zelf had gehoopt...)

Succes en geniet van je zwangerschap.

Ilse

Deel Deze Pagina