Snel bevallen van de tweede, aan voelen komen

Discussie in 'De bevalling' gestart door betties, 2 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi,
    Pffff ik zit er zwaar doorheen zeg. Bijna niet geslapen vannacht, onrustig en paar keer gedacht dat misschien de weeeen wel gingen beginnen. Maar nee hoor, gebroken wakker geworden. Ben nu echt heel moe, jankerig en heb last van mijn buik. Eerste huilbui al gehad. Een continue gezeur, strakke buik gevoel en gewoon pijn in mijn lijf.

Ik dacht: misschien is dit wel het teken dat er nu echt iets gaat gebeuren??

Ik ben het namelijk ook meer dan zat. Kan niets meer alleen maar wachten. En met een heel dubbel gevoel: 'kom maar op met die bevalling' en ' omg, de bevalling, brrrrr'!

Voorspelling is dat de bevalling zelf snel zal gaan, gezien de eerste ook een vlotte was. Wie had ook zo'n gevoel en kon een paar uur later haar kleintje vasthouden?

Zo ... En nu proberen even bij te slapen...:x

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Ik heb ook snelle bevallingen..
    1e 11u met weeënremmers
    2e 2 uur
    3e 3,5 uur

Ik wist dat ik snel zou bevallen van de laatste, had iedereen ook voorbereid.
    en toch stond nog niet alles klaar :(

3. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Wow.. Dit had ik kunnen schrijven! Sinds maandag veel huilen, er helemaal doorheen zitten en afgelopen nacht was echt bagger. Gister voelde mn lijf alsof ik een zware kater had + 600 situps had gedaan. Vandaag voelt het alsof ik een bowlingbal in mn buik heb. Maar nog steeds niks :( Dochter werkt niet mee en is dwars en super claimend. Ook midden in de nacht... Ik duim voor ons beide dat het snel door gaat zetten!
    En ook hier trouwens een vlotte eerste bevalling (7,5 uur) waardoor ze verwachten dat het dit keer ook wel eens snel kan gaan. Er is me op het hart gedrukt om dan ook snel te bellen als ik denk dat het begonnen is.

4. mamavanwilliam

mamavanwilliam Actief lid

15 jun 2012
    304
    0
    0
    NULL
    goeree-overflakkee
    Ik wacht ook... wordt vrijdag ingeleid! Spannend hoor! Mijn eerste bevalling duurde twee dagen en werd uiteindelijk een keizersnee, dus daar kan ik niet over meepraten! Hopelijk nu mijn eerste vaginale bevalling! Succes ermee allemaal!

5. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Elines: pfff jij ook dus! Ik kan echt niets hebben. Vanmorgen ook uitgevallen tegen mijn zoon. En toen moest ik huilen en ging ie me heel lief troosten (ik nog harder huilen...). Oh, ik wou dat het allemaal achter de rug was! Ik had dit de vorige keer echt helemaal niet! Ging allemaal kalmpjes aan en ook de bevalling zelf ging ik vrij rustig in. Het overkwam me allemaal een beetje.
    En nu... Een en al pijn en ongemak en het echt spuugzat. Maar vooralsnog niets wat lijkt op weeen. Wel megapijnlijk bekken/schaambot en zere kont van het zitten.... Nou, nog maar een glas tonic dan?
    Hou vol, het zal voor ons allebei wel dichtbij zijn nu.....toch....

Mamavanwilliam (leuke naam william!): spannend dat ze je gaan inleiden, en wat op tijd ook. Is dat vanwege de eerdere ks? Nog anderhalve dag voor jou dan! Hoop dat alles meezit en lekker vlot gaat en dat je wens voor een vaginale bevalling uitkomt! Jij hebt tenminste zekerheid dat je dit weekend je baby in je armen hebt!

6. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.564
    1.866
    113
    Vrouw
    Wij zitten hier ook in de wachtstand :) De eerste bevalling duurde 6 uurtjes en de VK verwacht dat het deze keer weer snel is.

Het begint nu toch wel wat te rommelen, dus ben benieuwd wanneer het doorzet ;) De kleine is nog wel flink druk aan het bewegen

7. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Eerste duurde 7 uur, had zelf ook het gevoel dat de tweede snel zou gaan. Dat klopte....in nog geen 3 uur tijd nauwelijks weeen gehad en hop daar was hij opeens haha. Succes!

8. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Wat lief van je zoontje dat hij je ging troosten! Dat uitvallen ken ik ja. Mn dochter moet het ook geregeld ontgelden. Vanmiddag is ze lekker bij oma geweest. Kon ik in de rust stand ;) Ik vind het nu ook zwaarder omdat je al een kind hebt rondlopen die ook aandacht en energie vraagt. Vorige zwangerschap kon ik elke dag lekker op bed wanneer ik wilde en was ik dus ook een stuk minder brak. En nu de hele dag door op de dagen dat mn dochter thuis is..
    Zo maar weer een poging tot een nacht slaap en weer hopen dat het begint vannacht (zoals elke avond de laatste dagen haha).
    Hele dag weer gerommeld met af en toe venijnige steken in mn buik, darmen van slag.. Zal wel weer niks betekenen ;) Maar uiteindelijk komen we er wel ja

9. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.497
    1.851
    113
    OH, ik kan hier ook meepraten. Ik ben het ook vreselijk zat en al 2 weken zit het te rommelen met elke nacht weeën die soms doorgaan tot halverwege de middag. Maar nog steeds geen baby :(.
    Hier moet dochterlief het ook vaak ontgelden. En inderdaad dan ook huilbuien etc. Vind het nu ook echt vreselijk zwaar, zwanger zijn.

Van de eerste ben ik in 5 uur tijd bevallen en ben ook 'bang' dat het deze keer heel snel zal gaan. Ben benieuwd... en hoop dat het snel door zal zetten.

10. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi wiedeltje, pfff zwaar zeg. Ik heb niet echt weeen. Af en toe een harde buik waarvan ik dan meteen denk: oeh als dit heftiger wordt dan wordt dit wel een wee. Maar nee... Vannacht was het heel rustig, ik heb zelfs lekker geslapen! Daar knap je ook van op zeg. En vanmorgen opgestaan met het idee dat ik maar gewoon ga accepteren dat er nog niets echt gebeurd. Dus ik ga maar gewoon lekker niksen en moet deze periode van rust maar even als een kadootje beschouwen. Hopenlijk lukt het zo om wat minder gefocust te zijnop elk pijntje en ben ik minder sjaggerijnig. Leuker voor iedereen...

11. Nelizz

Nelizz Actief lid

7 feb 2009
    325
    0
    0
    ik kan ook meepraten. nog geen huilbuien maar ben er wel klaar mee. baby, kom maar op! Mijn eerste bevalling duurde 6 uur dus denk ook een vlotte te hebben.

Ik heb vaak harde buiken en ik vind dat mijn buik sinds gisteren er iets anders uit ziet. iets lager zeg maar (hoofdje was al ingedaald)
    Gisteren ook flinke buikpijn gehad waarvan ik dacht dat het de weeen wel zou opwekken. maar helaas..

hoe ver waren jullie bij de eerste? ik 40+1, en mijn gevoel is dat ik sowieso nu niet over tijd ga.

12. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi neliz,
    Mijn eerste was bij precies 38 weken. Overviel me echt. Snachts braken de vliezen, 12 uur later flinke weeen, weeeenstorm, vk gebeld die kwam om 15.00 uur, meteen aan de slag, 50 min persen en om 16.30 was onze zoon er. Daarvoor kan ik me niets herrinneren van voortekenen of onrust.
    En nu.... Pfff heb al ruim twee weken onrust, af en toe krampen, steken, s nachts drama, alles doet me zeer... Maar meneer meldt zich nog niet. Morgen zit ik op 39 weken en heb door de vorige bevalling nu wel het gevoel dat ik overtijd loop.

Aan de andere kant, vorige zwangetschap: binnen 1 maand zwanger, prima zwangerschap en een snelle bevalling.
    En nu: zwanger worden was een jarenlang drama, de zwangerschap zelf is heel erg zwaar, dus waarom zou ik verwachten dat de bevalling dan eerder start?

Vanmorgen maar besloten dat ik van elk uurtje rust dat ik nu nog heb gewoon lekker ga genieten. Dus gewoon rustig aan, filmpje of serie kijken, beetje kruimelen en me niet meer druk maken om de dingen die ik niet (kan) doe. Voelde me nl de hele tijd schuldig dat ik niets deed, al 5 weken nu!
    Krijg het straks nog druk genoeg!
    En zowaar heb ik vannacht lekker geslapen en heb ik nu best energie. Dus ik ben lekker aan net koken, en gooi de vriezer vol met alvast wat lekker voor straks.
    Vandaag is een goeie dag!

13. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.564
    1.866
    113
    Vrouw
    @Nelizz
    De eerste in 6 uurtjes met 38+2

Nu 39 weken en dus nog aan het wachten :p Ben heel erg benieuwd! Thuis nog steeds lekker aan het om rommelen al word het wel steeds zwaarder. Gister naar de VK geweest en het hoofdje lag vast in het bekken, en dat is ook wel te zien aan mijn buik. Hij hangt een stuk lager ;)

14. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Hier nog 1 in de wachtmodus, maar ik ben al overtijd he ;)
    Hier al zo'n 2 weken serieus gerommel maar de baby zit zeker nog lekker..

Ben heel benieuwd hoe lang het nog gaat duren en of het weer een snelle bevalling wordt. Dan is het gerommel in ieder geval niet voor niks geweest :D

Deel Deze Pagina