Test opgedroogd lichter?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Sunyata, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunyata

Sunyata Niet meer actief

Hoi meiden,

Vanochtend met k2v5 getest (10 DPO :):D) en binnen de tijd zag ik heel vaag een streepje verschijnen. Helaas betekenen die streepjes (iig bij mij) niet altijd iets, dus heel blij werd ik er niet van. Maar toen ik na zo'n 15 minuten weer even keek was het streepje wel duidelijker dan de vorige keren dat ze er zaten.

Ik heb er even voor het gemak een foto bij gedaan, al zie je er volgens mij niet veel op. Het is altijd lastig de hele lichte streepjes op de foto te zetten. De bovenste is onbewerkt en de onderste heb ik donkerder gemaakt. Daar lijkt het lijntje ook wat scheef, zie ik nu.

Maar goed, nu is de test heel goed opgedroogd en meestal zie ik de lijntjes dan juist duidelijker, maar nu niet dus... Ik moet nu dus echt turen, terwijl net na de test gedaan te hebben, zelfs mijn (kippige :p) man het streepje zag.

Ik ben heel nuchter hoor, want ik voel niks, maar ik vroeg mij toch af of er meer meiden merken dat hun streepje minder duidelijk wordt.

Ik ben benieuwd! ;)

Groetjes!

2. Sunyata

Sunyata Niet meer actief

Oei, de foto is wel erg groot... :$

Hier de kleine versie:

3. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Het streepje is duidelijk zichtbaar. Aangezien je vaker streepjes hebt, heb je denk ik van nature altijd was hcg in je urine. Dus ik zou morgen of dinsdag weer even testen. Als het goed is, is hij dan donkerder. Spannend!

4. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Op de onderste foto zie ik hem zonder turen, hopelijk over een paar dagen een knaltest!!

5. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    ik zie hem bij de onderste foto ook duidelijk...!!! dus positief in mij opzicht!!! over paar dagen weer xtje proberen en dan moet ie knallen!!

6. girl13

girl13 Actief lid

12 jan 2012
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie hem bij de onderste ook duidelijk!

7. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik zie hem op beide foto's.. op de bovenste lijkt hij ook roze..
    spannend hoor!

8. Sunyata

Sunyata Niet meer actief

Oh meiden, allemaal bedankt voor de positieve reacties. :) Ik ben alleen bang dat de streepjes toch echt vals zijn, tenminste ik heb net een gevoelige test (10 iu/ml) gedaan van z&k, een midstream met paarse dop. Een vriendin had er een liggen en ik dacht dan weet ik het meteen. ;) Urine echt lang (6 uur) opgespaard en weinig gedronken, dus echt goede urine lijkt mij, maar de test was heel vaag positief. Er staat wel een tweede streepje, maar zo licht dat ik hem niet eens op de foto kan krijgen. ;)

Ik kan niet veel vinden over deze testen, maar er zijn wat meiden hier op ZP die er tevreden over zijn, dus ik ga er maar gewoon vanuit dat het wel klopt en de k2v5 weer een vals streepje heeft gegeven, alleen wat donkerder deze keer...

Ik was zo tevreden over deze testen... Echt balen, maar het blijven volgens mij toch de meest betrouwbare...

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Waarom een vals streepje?? Je bent toch nog maar 10 dgn dpo? Dan is een knaltest eerder uitzondering dan regel, zelfs bij de meest gevoelige testen. Ik zou even rustig ademhalen en over 1-2 dagen een nieuwe test doen (bij voorkeur van eenzelfde merk zodat je kleur van streepjes goed kunt vergelijken!).

Als je vage streepjes hebt gezien, klinkt dat heel, heel hoopvol!
    (ik had bij mijn dochter pas met 20 dpo zulke vage twijfel-tuurstreepjes!)

10. Sunyata

Sunyata Niet meer actief

@Kache: Tja, zelfbescherming denk ik. Ik ga dinsdag nog een keer testen met de k2v5, ben benieuwd. Ik ging er een beetje vanuit dat de gevoelige test wel duidelijker moest zijn dan de k2v5 en dat doe ik eigelijk nog wel een beetje. ;)

Maar ik volg je advies wel op en ga even rustig ademhalen en tot dinsdag wachten. ;) Bedankt nog voor je reactie!

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik zie ook wat op beide testen. Ik hoop dat je over een paar dagen een donkere test in handen hebt.

12. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Ik hoor juist hele slechte verhalen over de vroege test van Z&K. Zelf ook ervaring mee, op de test van Z&K was niks te zien, op de test van Kv 2v5 een licht streepje, en ik was idd zwanger.
    Ik zie het streepje iig vrij duidelijk hoor, zo zag die van mij er op 10dpo ook ongeveer uit. Dus alvast een voorzichtige felicitatie!

13. Sunyata

Sunyata Niet meer actief

#13 Sunyata, 19 mrt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mrt 2012
    Hoi meiden,

Vanochtend toch snel naar de kruidvat geweest om testen te halen. :D Urine had ik opgevangen en bewaard. En ja hoor binnen 2 minuten zag ik het streepje verschijnen!!! Hij is duidelijker dan die van gisteren gelukkig, al is hij nog steeds moeilijk te fotograferen. ;)

Bekijk bijlage 231537

@Ellen: Ik hoop het ook! Het begin is er! :D Bedankt voor je reactie. :)

@Pindaatje: Dat klinkt erg positief! De z&k extra gevoelige test was vanochtend nauwelijks te zien net als die van gisteren, dus ook in mijn geval werkt de z&k niet goed. Onze verhalen lijken erg veel op elkaar. :) Ik hoop dat ik ook zwanger blijf, want ik zit nog wel voor nod...

En bedankt voor de voorzichtige felicitatie! :D Spannend!!!

Ik hou jullie op de hoogte! ;)

14. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    nee, dat bestaat niet. Hcg ontstaat tijdens zwangerschap en heb je dus niet altijd in je urine.:)

15. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

jawel hoor. pak maar eens de referentiewaarden van het lab van het ziekenhuis erbij

referentiewaarden in ons ziekenhuis zijn:

HCG: man 0-2,5
    vrouw 0-5,3

dus 5,3 in de urine is vrij normaal bij niet zwangere vrouwen

16. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Maar daar slaat een test vast niet van uit.... toch?

Kan er op Google ook niks van vinden... waar haal je die info vandaan?

17. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

sommige testen reageren op 10 HCG ( onder andere de vroege testen van zwanger en kids waarmee je 6 dagen voor NOD kunt testen)

hier het referentiewaarde boekje van ons ziekenhuis

http://www.elkerliek.nl/elkerliek.nl/professionals/referentiewaardenboekje%202011.pdf

zelfs als je een eisprong verwacht kun je op de dag van je eisprong licht positief testen omdat de test LH voor HCG aanziet, daarom kun je bijvoorbeeld met een ovulatietest ook positief testen op zwangerschap omdat hij HCG voor LH verward.

maar als je van nature al 5 HCG in je lichaam hebt kun je dus op sommige testen licht positief reageren

zijn ook mannen bij die bijv positief testen met een predictor vroege zwangerschapstest.

18. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    ik zie op beidde testen ook iets alleen de onderste is duidelijker

19. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    @ sunyata: op de test van vandaag zie ik dan weer niks helaas.

20. Sunyata

Sunyata Niet meer actief

@December: Hihi, raar he?! Ik zie thuis wel duidelijk dat hij donkerder is geworden gelukkig. Het is gewoon heel lastig om de juiste hoek te vinden. ;) Streepje is ook heel licht roze.

Hopelijk morgen een duidelijke test.

Deel Deze Pagina