Ik ben benieuwd wat kindjes kunnen/doen die van mei 2009 zijn. Kyra is van 5 mei. Ze heeft nu maatje 74 aan (80 is echt nog veelste groot). Ze heeft op dit moment 7 tandjes (4 boven en 3 onder) en ze kan nu ondertussen rollen beide kanten, zelfstandig gaan zitten, kruipen, optrekken tot staan, langs dingen lopen (dus bijv. langs de bank en tafel), ze zegt mama en papa, ze kan klappen in haar handjes en op het boze bolletje doet ze ook, ze kan zwaaien en kusjes geven. Misschien dat ik wat vergeet, maar daar kom ik dan nog wel op. Wat kunnen jullie kindjes???
Mijn manneke is van 14 mei. Hij heeft maat 74/80. Weegt iets meer dan 9 kilo en heeft nog maar 2 ondertandjes. Hij kruipt nu, kan zelfstandig zitten en trekt zich op aan dingen. Hij zwaait, zegt aaiii, bal, papa (mama niet!!!) en geeft lekkere natte zoenen. haha ze kunnen dus ongeveer hetzelfde! Grappig!
Mijn zoontje is van 25 mei. (wel 3 weken te vroeg) Hij heeft nog geen tandjes. Kruipt eigenlijk ook nog niet. Zegt wel mama/papa. En kan in zijn handjes klappen.
mijn mannetje is van 2 mei. Hij kan rollen, zitten, kruipen en trekt zich op tot staan. Zegt nog net echt duidelijk mama of papa. Maar wel de klank die er op lijkt. Zo ben ik dus Mammmmmmm. hij vergeet de a achteraan! verder heeft hij nu maat 68/74. Hij weegt 8,4 kilo en is 72 cm lang. Nu heeft hij 6 tandjes, 2 onder en 4 boven. Zwaaien kan hij ook en als ik zeg mama kus, krijg ik zo'n lekkere natte kus van hem. Als ik zing klap eens in de handjes doet hij me na met klappen. ligt toch wel veel bij elkaar de mei kindjes in wat ze kunnen. groetjes anja
Fenne is van 14 mei en kan rollen, tijgeren, zich optrekken tot ze op haar knieen zit, zelfstandig zitten, speeltjes van de ene naar de andere hand overgeven, dingen in de pincetgreep houden en ze zegt: dag, dat, aap en mamamamam en papapapa niet echt duidelijk mama of papa maar zo'n heel riedeltje, je kent het wel denk ik. Gisteren hoorde ik haar ECHT 1, 2, 3 zeggen maar dat was 1-malig.....!! Ooh ja ze is nu 70 cm, 7.2 kg en heeft maat 68 en twee opkomende ondertandjes.
Mischien vind tje het leuk en gezellig om hier te lezen en schrijven http://www.zwangerschapspagina.nl/de-mamas/169581-nieuwe-mei-2009-mamas-4.html Ik zelf doe dat nu al heel wat jaar bij de aug mama's (wij konden me kaar de meeste dan al van toen we zwanger waren.) maar tis erg leuk om dingen te leren dellen en zo van me kaar
Jayden is van 7 mei. Hij weegt 8,8 kilo en is 68 cm. Hij draagt nu maat 74(is nog wat ruim) Verder tijgert ie wel maar kruipen glijd ie weg op het laminaat. Probeert zich nu op te trekken maar lukt nog niet helemaal(tot op knieen). Als we zijn handjes vasthouden kan die een paar stapjes zetten. hij maakt geluidjes als dadadadad didididid gagagaga Als ik zeg, zeg maar mama, gaat ie lachen. Veder is ie erg ongeduldig. Als iets niet gelijk lukt word ie een beetje driftig. Oh ja en hij schud nee(weet natuurlijk niet de betekenis)
Jeetje meiden wat zijn jullie kleintjes al ver! Zoey kan sinds kort pas tijgeren. Dat doet ze wel erg snel ineens, maar kruipen is er nog niet bij. Zitten kan ze met steun, maar zodra ze loszit kukkelt ze opzij. Ze kletst erop los en zegt van alles, maar ze heeft geen flauw idee wat ze nou zegt. Vaak zegt ze mama en 1 keer heeft ze papa gezegd. Zoey is 6 weken te vroeg geboren en soms heb ik echt het idee dat we toch die weken eraf moeten trekken. Volgens mij zit ze nu ook volop in de 8 maanden sprong, hihi! Maat 68 past ze soms al niet meer. Ze is nu 71cm, dus maat 74 komt al heel dichtbij. Ze is geboren op 16 mei trouwens! Liefs Banjabes
Anouschka is van 28 mei en kan: tijgeren (onwijssssss snel) kruipen probeert te staan (lukt nog niet helemaal) papa en mama zeggen verstoppertje spelen met grote zus Ze heeft 1 tandje en de 2e breekt eerdaags wel door. Ze weegt bijna 8 kilo en is ongeveer 70 cm lang. Heeft altijd veel last van sprongetjes, slaapt dan slecht en eet veel minder. Verder is ze gek op haar grote zus en kijkt echt haar ogen uit naar wat die allemaal doet. Gek op muziek, vooral uit de woezel en pip tv. Kortom een schat van een baby, altijd vrolijk en blij, ontzettend leergierig en heel grappig. Nogal wild met slaan, ze slaat met alles tegen elkaar en lacht dan. Boekjes vindt ze geweldig en slaapt met zo'n popje uit een baby doos (zo eentje met een hoofdje zonder oogjes). Ze eet geen brood nog, maar sinds een week wel eindelijk pap. Groente en fruit gaat prima, maar uit een potje, want ze steekt nog steeds niks zelf in de mond.
Er bestaat al een heel topic voor meimama's. Kijk maar even bij mama's, dan zul je het vinden. Deze doe ik dicht.