Ik weet ff niet goed wat ik nou moet doen. Ik heb zo'n ontiegelijke pijn aan mijn tepels bij het voeden. Het is gewoon bijna niet uit te houden. Zit zwaar gespannen te voeden, Lotte kijkt me aan met vragende ogen, ik zit bijna te janken. Misschien moet ik toch maar die borstvoeding af gaan bouwen. Ik zit er iedere voeding weer tegen op, omdat ik weet dat het zo'n pijn gaat doen. Maar ja, ik wil haar echt alleen maar het beste geven, al is de flesvoeding tegenwoordig ook goed. Stel nou dat ik ik het af ga bouwen, hoe moet ik dat dan doen?
Borstvoeding hoort geen pijn te doen? Kun je geen contact opnemen met een lactatiekundige (via thuiszorg)? Misschien hapt ze niet goed.
Bv hoort geen pijn te doen maar in de praktijk werkt het soms echt wat anders... bij mij deed het ook zeer de eerste tijd. Mn tepels waren zulk geweld gewoon echt niet gewend. Bij mij ging het na een maand of 2 (misschien 3) beter omdat ze er toen aan gewend waren denk ik. Tot die tijd gebruikte ik na elke voeding bephanten en ik heb een poosje afentoe een tepelhoedje gebruikt dan deed het al minder zeer. Maar ook idd goed blijven opletten dat ie goed is aangelegd. Afbouwen moet je rustig steeds 1 voeding vervangen, de ergste druk evt. wegmasseren en opletten dat je geen harde pijnlijke plekken krijgt.
Het aanleggen is het probleem niet, ze hapt goed. Toen ik net bevallen was deed het pijn, maar na anderhalve week ging het goed. Het is van de laatste week dat het zo'n pijn doet. Ik gebruik idd ook bephanten na elke voeding (goed spul)
bij mij doet het ook weer zeer... een tijd had ik er geen last van nu weer wel... als het te erg word ga ik weer kolven of pak ik een tepelhoedje
Ik heb gister uit wanhoop een avent hand kolf gekocht, dacht, dan ga ik het maar kolven. Krijgt ze toch de borstvoeding en ik heb minder pijn. Nou niks minder pijn. Deed ook gewoon onwijs zeer. En ik ben echt niet kleinzerig. Pffff voel me echt een kneus nu.