Ik kwam er gister achter dat ik helemaal niet zoveel melk heb . Ik ging kolven, omdat we op visiten zouden gaan en toen kreeg ik met moeite met 2 borsten er 60 cc uit . Ik heb al eerder gekolft, maar toen was het niet zo weinig. Nu vraag ik me ook af of Lotte wel genoeg binnen krijg. Ze weegt nu 3860 gram en is 6 weken. Ze is 55 cm. Ik weet het nou even niet. Ik dacht altijd dat als ze nog honger hebben wel gaan huilen, maar als ze aan het driken is en ze laat perongelijk los gaat ze ook niet huilen.
Baby's krijgen meestal meer uit je borst dan een kolfapparaat. Als je kleine genoeg aankomt (ik begreep dat tussen de 90 en 200 gram per week normaal is) hoef je je geen zorgen te maken. Meestal melden de kleintjes zich wel als ze honger hebben, maar soms is er sprake van stille ondervoeding.
Kolven zegt idd niks over hoeveel melk je aanmaakt en is dus echt geen graadmeter. Zolang je dochter voldoende plast, ze groeit en helder en allert is als ze wakker is hoef je je niet druk te maken.
Ik had dit ook. Ik kolfde me helemaal suf en kreeg er ook niet meer dan 80cc uit. Hugo groeide als kool en plaste ruim voldoende. Een kolfapparaat kan niet op tegen de krachten een baby
De techniek van een kolfapp. werkt idd veel minder goed dan een baby en dan heb je ook nog de invloed van hormonen. Bv geven heeft ook veel te maken met ontspanning en met kolven lukt dat meestal minder goed, verder de aanblik van je kind zorgt ookal meestal voor meer opbrengst, daarom kolven veel moeders terwijl ze naar foto's kijken of beelden oproepen van hun kind. Verder moet je kolven leren, het beste lukt dat door op een rustige plaats te zitten waar je niet bang bent gestoord te worden, wat drinken erbij, foto's van je kind en dan bij voorkeur elke dag rond dezelfde tijd (je last gewoon een extra voeding in of je kolft op het moment dat je normaal zou voeden)