Hoe krijg ik m'n Lilly Padz weer klevend?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Boney, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik gebruik inmiddels een paar weken de lillypadz. Ze bevallen erg goed.
    Maar nu vind ik ze opeens veel minder kleven. Ik maak ze elke dag schoon met lauw water en wat afwasmiddel. Spoel ze dan goed af en laat ze aan de lucht drogen.
    En af en toe laat ik ze weken in half water/half azijn.
    Maar ik ben de gebruiksaanwijzing kwijt, misschien staat daar wat in?

Hoe krijg ik ze weer klevend?

2. Niet meer actief

Ik was ze onder de douche met babyshampoo, daarna gaan ze weer plakkerig worden.

3. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    Ik heb ook van alles geprobeerd, maar heb het opgegeven. Ze waren echt niet meer klevend te krijgen! Maar na een maand of 4 had ik ook geen compressen meer nodig, je productie is dan zo goed op je baby afgestemd dat je eigenlijk niet meer 'lekt'.

4. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Baby shampoo kan ik nog proberen.
    Uitkoken durf ik niet. Ben bang dat dat het silecone aantast.
    En ik lek ook niet meer, maar als ik weg ga doe ik ze wel in.
    Een voedings bh is dun van stof en als ik dan een strak truitje aan heb zie je m'n tepels zitten. Zeker als ze net heeft gedronken of als ik het koud heb.
    En ik vind de wegwerp compressen geen optie, die zie je ook zitten onder een strak truitje. Ben juist zo blij met de lillypadz.

Nog meer dames tips?
    alvast thanks voor jullie hulp.

5. Sijke

Sijke Bekend lid

misschien ben je aan een nieuw paar toe?

6. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Nee, daar ben ik nog niet aan toe. Heb gelezen dat je ze wel tot een half jaar kan gebruiken. Ik gebruik ze nu een week of 5 nog maar.

Heb babyshampoo geprobeerd, ze plakten iets meer, maar dat was ook snel over.
    Het lijkt wel of er een laagje op zit. Afwassen met puur afwasmiddel helpt niet, dus het lijkt me geen vettig laagje.

7. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    boney weet niet of je dit nog leest ik kook ze een keer per week uit, zo'n 5 minuten, daarna plakken ze weer een stuk beter. ik zal ff kijken op de gebruiksaanwijzing, deze staat trouwens ook op internet

8. ik heb indertijd ook vanalles geprobeerd, maar niks gevonden dat werkte...

ik vond die hele dingen eigenlijk maar niks...

9. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Thanks debie. Maar ik ben bang dat als ik ze uitkook je dat laagje aantast. Maar bij jou blijven ze dus wel goed?

Wat ik nu doe is zo'n paar keer per week met een beetje Cif schuurmiddel met bleek.
    Een klein drupje er op, dan tegen elkaar aanwrijven, goed afspoelen en aan de lucht laten drogen. Dan kleven ze weer even.

Verder vind ik het super dingen. Je ziet en voelt ze echt niet zitten.

10. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ok, uitkoken mag, maar niet teveel.

je kan ze het beste wassen met afwasmiddel, goed afspoelen met warm water, water eraf schudden en aan de lucht laten drogen.
    wrijf tijdens het wassen de plakkende zijde tegen elkaar aan.

dit staat in de gbruiksaanwijzing

11. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Heb ik gedaan debie, maar dat hielp niet echt. Met die cif gaat het goed tot nu toe. Als dat niet meer werkt, dan zal ik uitkoken eens proberen. Doe je dan gewoon water of ook met beetje azijn?

Deel Deze Pagina