Voorraadje opbouwen, over 2 weken weer werken!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door oogappel, 1 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi meiden,
    Even nieuwsgierig...hoe kan ik tussen de voedingen door toch een voorraadje opbouwen.

In principe wanneer ik ga werken kolf ik de ene dag en de andere dag neem ik de melk mee. Maar een voorraadje is nooit weg...hoe pak ik dit aan?

Tussen de voedingen door, na een voeding?

Ik ben benieuwd...
    Doeg doeg

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je kunt idd nakolven na een voeding, maar dat brengt bij mij niet zo veel op (bijna niets).

Ik weet niet om de hoeveel uur je voedt, maar als je om de 3u voedt, zou je een uurtje na je voeding kunnen kolven. Het is het beste om dat iedere dag om ongeveer dezelfde tijd te doen (maar mij lukt dat nooit).

3. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi salapio,
    Ik voed om de 4 uur, 's avonds misschien iets sneller...
    Bedankt voor je reactie :)

4. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Oogappel,

Je kunt het beste 's morgens kolven na de 1e of 2e (of ertussen) voeding, dan heb je de meeste melk. Je kunt zoals Salapio al zei meteen na de voeding kolven. Misschien levert dat de eerste keer niet zoveel op maar als je dat een paar dagen achter elkaar doet ga je vanzelf meer melk maken. Vraag en aanbod he ;) Je kunt ook zoals al gezegd heel goed tussen de voedingen kolven, geen probleem. En maak je dan vooral geen zorgen als Noa eerder komt om te drinken je niet genoeg zal hebben!

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Slaapt Noa al door? Ik kolfde 's avonds als Eva op bed lag. Ze kreeg rond 7 uur de laatste voeding en ik kolfde rond 22 uur, Eva sliep al vroeg het klokje rond. Maar als ze bijvoorbeeld 6 uur achter elkaar doorslaapt, zou je na 3 uur kunnen kolven 's avonds.

6. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Noa slaapt inderdaad door...
    van een uurtje of 21.00/21.30 tot 06.00 uur
    dat betekent dat ik dan om bijv. 23.00 nog even kan kolven bijv.

hoeveel liter is netjes om op voorraad te hebben?

7. Willow

Willow Actief lid

31 jul 2007
    339
    0
    0
    Dat zou ik ook graag weten.
    Een voorraadje wil ik ook aanleggen, en vind het ook lastig om de hoeveelheid voeding op te voeren.
    Ik denk dat ik een voeding of 4 a 5 in het voren wil hebben (en straks ook 2 in de vriezer, voor de zekerheid bij het kinderdagverblijf).

8. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ik had zo'n 8 flesjes met 150 cc op voorraad in de vriezer. Nu nog maar 3 flesjes van 100 ;)

9. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ik had meestal 5/6 voedingen (160 ml) op voorraad en op het kdv ook een in de vriezer. maximaal heb ik eens 11 voedingen gehad omdat ik een paar dagen weg was. klinkt goed dus willow! je merkt vanzelf of het zo werkt voor jullie en als je er geruster op bent als je iets meer hebt dan kolf je nog een beetje bij 9alle kleine beetjes helpen he, je hoeft niet altijd een volledige voeding te kolven). succes!

Deel Deze Pagina