Toch maar booster laten zetten?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Lindy92, 23 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindy92

Lindy92 Bekend lid

5 okt 2020
    642
    323
    63
    Nou zeker! Ben goed ziek geweest van de eerste 2 prikken, dus dat wil ik gewoon echt niet meer eigenlijk!

2. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Nou dan lijkt het me helemaal duidelijk. Alleen al voor je eigen gezondheid. Dat is het belangrijkste.

3. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Wij gaan ook naar Frankrijk. Maar ik neem echt geen booster meer. Ik heb nog een herstel bewijs tot 29 juli. (Komen 28e weer) dit is voldoende toch?
    Ik hoop dat het allemaal maar mee gaat vallen..

Maar nee, ik zou het niet doen.

4. Mapje

Mapje Niet meer actief

Je hebt voor Frankrijk alleen officieel voor inreizen nodig. Maar ja, ze controleren in principe geen auto’s en ik verwacht ook niet dat ze dat vol in de zomer wel gaan doen (ook personeelstekorten in Frankrijk :p) enige was die het nodig hebt is in de zorg maar dan mag je ook getest of hersteld zijn. Maar dan weer niet voor spoedeisende zorg. Ik weet niet of je gewoon een apotheek in kan ofzo maar dat lijkt me wel (ik weet niet of dat zorg of winkel is) maar dat weet @Loufoque wellicht wel :)

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Is het internationale herstelbewijs van toepassing? Of heeft Frankrijk nog andere ‘eisen’.

6. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ze vragen er nergens om. Ik zou zeker niet voor een booster gaan als je het niet ziet zitten en zeker niet voor vakantie.

Mapje vindt dit leuk.
  7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij zijn helemaal niet eens gevaccineerd maar we gaan gewoon hoor. En ik ga ook niet testen vooraf of zo.

Als er inderdaad strengere maatregelen komen kijken we wel of we toch ergens anders heen gaan, maar eerlijk gezegd verwacht ik dat niet. Er is denk ik geen land dat het aandurft om wéér een toeristenseizoen te laten klappen.

mutskuh, Merryl, aardbei1707 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.876
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Hier ook geen booster en we gaan gewoon. Ik heb niet het idee dat ze alle auto's bij de grens gaan controleren. En bij de camping denk ik dat ze het niet mogen vragen.. alleen bij zkhen.

Die eerste 2 prikken wilde ik al niet, de kinderen zijn ook niet gevaccineerd en ik ga geen nieuwe vaccinaties meer halen, al helemaal niet voor een vakantie.

aardbei1707 en Nikki23 vinden dit leuk.
  9. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ik denk ook niet dat ze in het hoogseizoen gaan zeggen: nu overal weer een bewijs.

Lavita vindt dit leuk.
  10. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.876
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Precies. Frankrijk leeft van het zomertoerisme, net als Spanje, Italië etc. Een verplicht ctb doet ze de das om...

Mapje vindt dit leuk.
  11. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Ik hoop heel erg dat je gelijk hebt maar vorig jaar zomer had je toch wel je coronapas nodig... :( toen hadden ze ook niet zoiets van doe maar niet want anders geen toerisme. wij moesten die toch regelmatig laten zien

12. Mapje

Mapje Niet meer actief

Maar toen zaten we wel in een andere fase van de pandemie. Toen was er een nog gevaarlijkere variant en zaten we middenin de vaccinaties.

13. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Dat is zeker zo. Ik hoop heel erg dat 't mee valt :thumup:

Mapje vindt dit leuk.
  14. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Dat doen mensen toch al jaren? Vacinaties tegen hepatitis A en B, rabies, gele koorts, meningokokken, malaria profylaxe. Allemaal omdat ze op vakantie willen... is echt niks nieuws. Als er een flinke besmettingsgolf is is het risico dat je op vakantie covid oploopt (met ruim 30% kans op langdurige klachten!) echt veel groter dan het risico op gele koorts als je naar een tropisch land gaat..

Elsss en Trirani vinden dit leuk.
  15. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Ik vind Corona voor jonge gezonde volwassenen niet te vergelijken met de ziektes die je daarvoor opnoemt.
    Daarnaast kun je Corona net zo goed in Nederland oplopen, dus als je het in Nederland niet nodig vindt waarom dan wel voor vakantie?
    Die 30% vind ik zelf een beetje bangmakerij, want daar vallen ook alle mensen onder die een verstoorde reuk hebben, nou ik kan uit ervaring zeggen dat dat in de meeste gevallen ook weer helemaal goed komt. En al die tijd ben ik verder helemaal gezond geweest en was dat de enige ‘klacht’ die ik aan Corona overhield, nou daar valt prima mee te leven.

liefkleintje, mutskuh, Edr89 en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Mapje

Mapje Niet meer actief

even off topic ik heb nu in december Corona gehad (misschien daarna nog een keer) en sindsdien verstoorde smaak en reuk (nu 6 maanden) hoelang duurde dat voor het bij jou over was?

ik kan er inderdaad prima mee leven (maar ik begin het wel irritant te vinden en niet zo leuk :|)

17. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Hoi, ik heb eerst 2 maanden helemaal geen reuk gehad en toen dat terug was, roken heel veel dingen raar en dat gaat heel langzaam steeds beter. Ik denk dat voor 90% mijn reuk weer goed werkt. Ik ben al 1 jaar en 8 maanden bezig. Dus aardig lang maar heb ook wel vertrouwen in de laatste 10%

Mapje vindt dit leuk.

18. Bij mij hielp verse gember in de thee mijn smaak terug te krijgen.

19. Mapje

Mapje Niet meer actief

Hmm hier niet helaas want ik drink al jaren elke ochtend verse gember in m’n thee :) Mijn geur en smaak is wel terug naar heel erg vervormd ik vind best veel dingen nu echt raar ruiken of vies smaken terwijl ik dat eerst lekker vond.

20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.674
    18.750
    113
    Vrouw
    Zo is het bij mijn man ook.
    Hij ruikt zeker niet alles en wat hij ruikt heeft een muffe geur.
    Covid oktober 2021

Deel Deze Pagina