Toch maar booster laten zetten?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Lindy92, 23 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. O dat is jammer!

2. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.246
    2.364
    113
    Vrouw
    Voor jóu valt daar wellicht prima mee te leven, maar voor bv een sommelier, kok of producttester geldt dan dat ze arbeidsongeschikt zijn tot hun geur weer terug is. En niet ruiken en/of proeven kan voor veel mensen echt een grote invloed hebben op hun levensvreugde, omdat ze gewoon heel erg genieten van de geur van verse koffie, de smaak van hun eten of de ruiken van hun partner/kinderen...

Lavita en Neuzeke vinden dit leuk.
  3. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ja hier ook een muffe rare geur of zwavelig. En rauwkost (wortel paprika en ui bijv) vind ik echt mega vies nu terwijl ik dat altijd lekker vond. Ei ook zo een, kan ik niet meer eten. En veel dingen hebben gewoon echt duidelijk een andere, minder lekkere smaak.

nou ja, het is niet zo erg, er zijn ergere dingen, maar ik vind het wel vervelend.

4. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Mijn man heeft in december Corona gehad en vindt sindsdien ook ei vies. Hij zei eerst heb je een ander merk eieren gekocht? Vind deze echt vies, maar het waren gewoon dezelfde als altijd. Hopelijk komt de gewone smaak ooit een keer terug.

Mop81 en Mapje vinden dit leuk.
  5. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.901
    7.972
    113
    Nou dat geldt ook voor mij hoor, maar dat komt gewoon weer terug gelukkig. Het maakt je in de meeste gevallen niet dat je niet kunt functioneren.
    Mijn punt was alleen dat ik het overdreven vind dat dat ook onder long covid wordt geschaard, dat doet eigenlijk geen recht aan de mensen die echt long covid hebben, want die hebben echt problemen om te kunnen functioneren. En het verhoogd het percentage behoorlijk waar mensen bang mee worden gemaakt.

6. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik ga met de auto naar Frankrijk en maak me niet zo druk.
    Maar stel dat je echt niet het land in komt als je niet gevaccineerd bent. Dan zou ik het dus alleen maar doen om op vakantie te kunnen. En dat is inderdaad echt achterlijk. Maar in zo’n wereld zijn we dan dus beland.. Het heeft dan niks meer te maken met jou en andermans gezondheid maar of je op vakantie kunt of niet :eek: gestoord toch

7. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.703
    3.494
    113
    ook even off-topic. Ik ruik redelijk goed alleen sinds ik corona heb gehad ruik ik ook regelmatig dingen die er niet zijn. Ik ruik dus bijvoorbeeld continu gas in huis. Al eens op het punt gestaan om melding te maken. Maar man ruikt het helemaal niet. En even later ruik ik het dan ook niet meer. ook op plekken waar het niet zou kunnen dus dat geeft mij wel enig geruststelling dat er echt geen gaslek is :p

Maar is dit herkenbaar voor iemand?

8. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ja! Heel herkenbaar! Ik ruik gas en soort van rare zwavel lucht die niemand ruikt!

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.105
    15.134
    113
    Maar in december had zn 2e vaccin toch nog moeten werken? Dus kennelijk heeft dat weinig effect gehad op die variant. Dan gaat een booster (met exact t zelfde type vaccin) en nog altijd omicron dominant (sub zoveel) daar geen verandering in brengen.

Heb 3x pfizer en notabene in zwangerschap gevaccineerd dus niet bepaald tegenstander, maar het moet wel nut hebben. Dat punt vind ik met omicron en de nog altijd zelfde vaccins wel wat achterhaald inmiddels tenzij je in een fragielere levensfase bent, dan valt er wat voor te zeggen en af te wegen.

Willemijntje19 en Nellie4 vinden dit leuk.
  10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.105
    15.134
    113
    Is een ding wat bekend is en corona gerelateerd (o.a.)

11. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Je tagt mij, maar ik stelde niet de vraag over de booster, dat deed de TS. Voor ons geen issue, want die hebben wij beide gehad. Ik in januari dit jaar en mijn man in maart.
    Ik haakte alleen even in op dit topic, omdat ik wat spanning ervaar of we geen Corona gaan krijgen vlak voor vertrek. Zou ik heel jammer voor de kinderen vinden. Iemand schreef dat ze waarschijnlijk met Corona gewoon zou gaan, waarop ik weer schreef dat mijn geweten daar last van krijgt. Wel of geen booster is voor ons dus geen punt.

Wat je schrijft over de vaccinaties, helemaal mee eens. Ben ook absoluut niet tegen, maar het moet idd wel nut hebben. Anders liever niet. Ik ben nu zwanger en mocht er in het najaar weer een vaccinatie ronde komen voor iedereen dan denk ik op dit moment als het nog steeds het “oude” vaccin is, even oversla.

12. Sugarsnap

Sugarsnap Actief lid

8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    Ik ben geen tegenstander van de vaccins. Echter ivm dat heel mijn cyclus op hol sloeg met vreselijk heftige menstruaties na vaccin 1 en 2 en ik vervolgens na 10+ jaar ongewenst kinderloos eerst ineens een miskraam had en erna onderstaande wel doorlopende zwangerschap: geen haar op mijn hoofd die zo'n vaccin tijdens de zwangerschap wil en zal nemen.

Het vermoeden is dat de reactie op de vaccins mijn baarmoeder dusdanig "leegruimde" dat ik nu bijgevolg dus toch een kindje krijg. Maar jullie snappen uiteraard vast dat als dat bij mij het effect is, ook waarom ik het afraad op basis van mijn ervaring wel, het tijdens een zwangerschap te doen en zeer zeker niet voor de 20 weken.

Liedx vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina