Jaja, het is weer zover....Mel heeft weer eens besloten dat ze graag wat slanker wordt. En ze heeft zichzelf weer op dieet gezet, met de bedoeling haar eetpatroon ook NA het dieet netjes te houden. Wat dat betreft klopt haar sterrenbeeld als een bus. Weegschaal, altijd uit balans, altijd op dieet. Maar....ze verliest regelmatig de motivatie om de verandering van eetpatroon voort te zetten! Van haar man hoort ze iedere dag dat ze voor hem mooi genoeg is en van hem absoluut niet hoeft af te vallen. Haar vriendinnen geven aan dat ze het ook niet nodig vinden. En zelf wisselt ze steeds van gedachten: de ene dag vindt ze haar figuur vreselijk en wenst ze er 10 kilo af. De volgende dag kijkt ze in de spiegel en zucht ze dat het best mee valt. Echt een vrouw, lekker besluiteloos... Maar goed. Ze zoekt naar manieren om zichzelf op en top te motiveren! En om dit vol te houden! Ze heeft er zelfs aan gedacht om alvast veel kleding in een paar maten kleiner te kopen, om er naartoe af te slanken. Met de achterliggende gedachte: "doorzetten, dan pas je over x aantal weken/maanden in die geweldige kokerjurk!" En dat soort dingen. Maar dat durft ze niet, omdat ze bang is dat het allemaal niet gaat passen. Zoals gezegd is ze naarstig op zoek naar manieren om te motiveren. En is ze benieuwd naar hoe andere zichzelf blijven motiveren en zorgen dat ze het volhouden. En ze hoopt wat nuttige tips op ZP te vinden. En....nu ze dit allemaal heeft getypt voelt ze zich reteschuldig over de pizza die ze een uur geleden naar binnen heeft gewerkt. Gelukkig zaten er ditmaal geen resten in haar kleding zodat ze nu nog gewoon een bustehouder aan heeft i.p.v. een baconhouder.
Wahaha sorry moest toch echt effe lache om je post Kan je verders nie helpen hier ook een strijd met de kilos
Misschien is weight watchers iets voor jou. Je hoeft dan geen dingen te laten, maar je maakt zelf de keuze wat je wel of niet wilt eten. Ben hier zelf twee weken mee begonnen en het is zeer goed te doen. Je manier van denken over bepaalde ( slechte) voedingsmiddelen verandert. En de kilo's vliegen eraf. Groetjes Mupke
moest toch wel lachen om je baconhouder. Tips tja.. de beste is: ieder pondje gaat door het mondje, denk dus goed na over wat je in je mond stopt. Vind je het wel echt lekker? Is het slim om op dit moment te eten? Is het een nette portie? Probeer ongezonde snacks te mijden, probeer een kwartier te wachten als je trek in iets 'fouts' hebt. Soms gaat de trek dan over maar als je na dat kwartier nog zin hebt neem dan een klein beetje. Bij mij hielp bewust eten en meer bewegen enorm en ik hoefde gelukkig geen raar dieet te volgen om mijn 15 kilo kwijt te raken. Het ging niet supersnel maar het voordeel was dat het er na 1 jaar nog steeds van af is. Het is eigenlijk een kwestie van je eetpatroon voor altijd aanpassen. Voor altijd klinkt nogal lang maar je moet het gewoon dag voor dag doen Heel veel succes!
Ben het wel met mijn voorganger eens. Zoek je motivatie in het nu, waarom wil je het op dit moment en wat levert het je nu op. Mensen zijn niet zo goed met lange termijn doelen. En wees je bewust wat je eet en waarom je het eet. Proef ook datgene wat je eet, is het niet lekker eet het dan niet. Je kunt beter een stukje onwijs lekkere chocolade eten waar je mega van geniet dan een eierkoek omdat dat 'goed' voor je zou zijn. Verder zou ik gaan voor kleine veranderingen in je leven die je goed vol kunt houden. Het boek 'Hap slik weg' van brian wansink gaat daar over en over allerlei onbewuste invloeden op je eetpatroon. Hij geeft ook tips om ze te herkennen. Erg verhelderend.
Wat mij megagoed helpt is het (een tijd) nauwkeurig bijhouden van de calorie inname. Calorieteller is een handige app hiervoor. Als je een tijdje zwart op wit ziet hoeveel calorieën je op een dag binnen krijgt ga je (of ik in ieder geval ) veel bewuster eten. Voorheen at ik bijvoorbeeld op mijn werk met gemak 2 of 3 liga's als tussendoortje op een dag, en had dan het idee dat ik toch redelijk gezond bezig was. Nu ben ik me er heel erg van bewust welk percentage zo'n ding ongeveer is van wat ik totaal die dag zou moeten eten. Dat betekent niet dat ik hem nooit meer neem, maar ik sta er wel wat meer bij stil, en gooi niet gedachtenloos wat naar binnen. Dat geldt ook voor dingen als glazen melk, bananen, restjes van die mijn zoontje laat liggen, enzv. Ik heb gemerkt dat ik ongemerkt heel veel onnodige calorieën binnenkreeg via dat soort dingen. Ik ben hier inmiddels een paar maanden mee bezig en val zoprobleemloos een halve tot een hele kilo per week af. En het kost me geen enkele moeite. In tegenstelling tot eerdere lijnpogingen neem ik nu ook rustig een een koekje, een drankje, een ijsje, of wat dan ook. Omdat ik goed in beeld heb wat ik binnenkrijg is dat makkelijk te compenseren.
Wat mega goed helpt is er echt helemaal klaar mee te zijn ... niet denken dat doen we ff en dan weer terug naar normaal (dat meestal wil zeggen snoepen en al het slechte) maar je leven omgooien en denken dat was het nu gezond. En sporten ... ben nu met 30 dagen shredden bezig en al vliegen de kilo's er niet af (halve kilo bij) vliegen de cm er wel af en neem ik een keer een koekje maar laat de rest voor de familie over ipv ook opeten.
Hey dames, Bedankt voor de feedback! Het lijkt me vooral handig om de calorie inname bij te houden, zoals EdN voorstelde. Dan heb ik meer inzicht in wat ik allemaal naar binnen schuif. Maarre....dat van die kleding vooruit kopen doen jullie dus niet..??
Ik heb wel eens iets wat een beetje te strak zat gekocht, dat paste dan als ik 3/4 kilo kwijt was. Maar meer zou ik persoonlijk niet doen, als het niet lukt met afvallen of je valt in lichaamsverhouding niet overal evenveel af is dat zo'n zonde...
Ik heb 10 weken geleden voor mezelf ook die knop moeten omzetten. Heb af en toe van die bijna opgeef momenten....wat mij motiveert is mezelf te belonen met iets te strakke kleding, nieuw make-upje...dat soort dingen. Veel succes.
Dit heb ik bij elke lijnpoging gedaan. Dus ik heb nu nieuw een stuk of 10 truitjes en 3 broeken hangen die ik niet pas Dussss dat doe ik ook niet meer haha Nu lijn ik niet echt meer, maar ben wel weer bezig met afvallen. Alleen dan door te eten wat ik wil maar te letten op de hoeveelheden. Gaat niet zo snel, maar goed het is er ook in een aantal jaar bijgekomen. Nu toch weer 2,5kg kwijt, nog tien te gaan voor mijn einddoel. Maar over een kilo of 4/5 heb ik al een aantal nieuwe te kleren die dan goed passen
Kleding vooruit kopen zou ik niet doen nee. Zo bewaar ik ook altijd kleding die ik ooit pastte, met het idee het binnenkort wel te passen, nou het ligt nog steeds achterin de kast.
Ik ben sinds deze week ook weer vol goede moed begonnen.. Dieten hebben nooit geholpen en sporten vind ik niet leuk.. Deze week weer begonnen met liters water.. Gezond en regelmatig eten en om de dag sporten en elke dag een uur met de hond naar buiten.. Vanaf zondag al 3 kg kwijt.. Bizar! Maar wil er ook 30 dus dat scheelt wel iets haha Maar doordat ik zo sport ga ik niet meer snaaien want dan denk ik: Jaa daaaag ik ga dat nu niet eten want dan heb ik voor niks op de crosstrainer gestaan
Yep heel herkenbaar.. En als je zoveel afgevallen bent dat je er weer in past heb je toch veel meer zin om nieuwe kleren te kopen
Ik heb hier 2 nieuwe broeken liggen die nu net iets te strak zijn, maar die ik wel pas als ik een paar kilo afval, ik wil er minimaal 5 kwijt om een gezond BMI te hebben. Da's mijn motivatie Mijn ontbijt en lunch zijn dagelijks hetzelfde. ontbijt: magere yoghurt met zelfgemaakte cruesli (havervlokken, honing, rozijnen, pompoenpitten, zonnebloempitten, walnoten) lunch: 4 bruine boterhammen met sla, schijfjes komkommer, philadelphia light, waarvan 2 met kipfiletworst en 2 met gerookte zalm tussendoor: 2 stuks fruit en minimaal 6 glazen water (geen frisdrank of sappen). Ontbijt, lunch, en tussendoortjes bij elkaar zijn ongeveer 800 calorieën, daardoor heb ik wat meer keuzevrijheid voor het avondeten, en kan ik zo nu en dan een stukje pure chocolade nemen bijvoorbeeld. Het avondeten is eigenlijk normaal en af en toe niet helemaal gezond door de toevoeging van een sausje of room. 1-3 keer per maand eten we pizza/chinees/frietje. Qua sport ben ik dankzij dit forum 10 dagen geleden begonnen met 30 Day Shred, een workout van dagelijks een half uur, staat op youtube. Ik had nul conditie en ik merk dat dit nu verbetert en ik het nog leuk vind ook. Die knop omzetten en het je nieuwe leefstijl laten worden is het moeilijkste. Echt een kwestie van wilskracht.
Hoi hoi, Wat betreft motivatie,kan het helpen om voor jezelf op te schrijven waarom je wilt afvallen. (conditie,gezonder gewicht,strakker in je vel zitten bijv.) Wat betreft calorie inname. Als je dit wilt gaan bij houden,kun je op mijn voedingscentrum (voedingswijzer.nl) een eetdagboek bij houden. Het fijne daarvan is dat je zo niet alleen een overzicht hebt over hoeveel calorieen je pd eet. Maar ook hoeveel vetten,vezels,eiwitten etc. Bij mij werkt dit heel goed. Ben hiermee (na vorig jaar een mislukte afval poging) in januari begonnen en ben inmiddels al 12 kilo afgevallen.
Bij mij hielp het om de Eetmeter van het Voedingscentrum in te vullen. Dan heb je inzage in wat je nou eigenlijk per dag naar binnen stopt. Ik was de eerste dagen wel even in shock hoor... Maar het hielp wel heel erg om veel bewuster te gaan eten. En bewuster keuzes te maken voor magere producten. Met Sonja Bakker ben ik vorig jaar voor mijn bruiloft een paar kilo afgevallen. Maar daar zijn de meningen nogal over verdeeld, of dat dat nou wel of niet een goede methode zou zijn. Voor mij werkte het wel in ieder geval. Verder hoor ik van collega's niks dan goede dingen over Weight Watchers, is misschien ook de moeite waard om eens te overwegen. Verder: zwanger worden werkt ook goed, ben in 3 weken al 4 kg kwijt door de misselijkheid haha
Haha, ja dat was ook het beste dieet dat ik ooit gevolgd heb. Na 8 maanden overgeven kwam ik er 12 kilo lichter uit dan ik er in ging 😄
mijn tip NIET DIETEN, maar gewoon normaal doen als je hier evt hulp bij wil is een dietist of WW wat voor je, maar niet gaan dieten want je moet iets vinden wat je de rest van je leven kan volhouden, dus hoort ook snoepen en lekker eten bij (met mate) Ik ben sinds vorig jaar januari 30 kilo kwijt zonder enige moeite want mag gewoon lekker eten, geen speciaal iets en ook een snoepje op zijn tijd... ik sport er inmiddels wel bij omdat je daarvan net wat strakker word en vind het leuk om te doen (krijg er meer energie van) Dit kan ik zo wel aardig volhouden...