En jij gaat je laten steriliseren terwijl je nog een kinderwens hebt? Hij vraagt wel erg veel van je. Waarom laat hij dat niet doen? Hij wil toch geen kinderen meer. Lekker makkelijk voor hem zo. Ga je hem zijn gedrag niet verwijten? En wat nou als deze relatie niet voor altijd is of jouw kinderwens uiteindelijk toch sterker dan de relatie? Wat dan? Ik denk dat je hier eens goed over na moet denken. Ik heb nu al het gevoel - door alles wat je zegt - dat jij jezelf wegcijfert voor hem.
Je bent nog erg jong, ze gaan je eerst hard aan de tand voelen of je het wel echt wil. Ik denk dat de gyn er zo doorheen prikt en jij dus echt niet zomaar gesteriliseerd zal worden. Als hij perse geen kinderen meer wil, moet hij zichzelf maar lekker laten steriliseren.
Ik lees dit nu al even mee maar wiltoch graag reageren nu. Ik vind het ten eerste heel erg naar dat je een miskraam hebt gehad, echt heel erg voor je... Maar waar ben je in hemelsnaam mee bezig.....Waarom laat ij je zo pushen door die vent, ik begrijp dat echt niet.. Ik lees alleen maar wat HIJ wil, en jij schikt je vervolgens. Je hebt een enorme kinderwens en overweegt serieus om eerst abortus te laten doen en nu opeens ga je je laten steriliseren omdat HIJ dat wilt... Kom voor jezelf op en bedenk wat JIJ wilt!!! Hij is niet belangrijker dan jij. En eerlijk? Als hij zo blijft kun je hem beter kwijt zijn dan rijk. Een relatie moet fair zijn en dat is hier ver uit balans
Na alles gelezen te hebben... Waarom doe je dit jezelf in godsnaam aan? Waar ben je bang voor als je hem vaarwel en de eeuwige hik toewenst? In februari was ie soort van blij dat je een miskraam gekregen hebt (sorry, wtf??) Nu was je weer zwanger en stuurde hij nogmaals aan op een abortus omdat hij het niet zag zitten en het niet wilde. Waar ben JIJ in dit verhaal? Jij hebt geen gevoel ofzo volgens hem? Ik vind het zo zonde om te lezen dat jij zowat alles voor hem over hebt, dat hij jou bijna oplegt wat je moet doen, wat volgens mij geheel tegen je eigen principes en gevoel in gaat. Waarom pik je dat? Ik las over je miskraam, dat spijt me echt heel erg voor je... En erna lees ik dat jij een afspraak maakt om je te laten steriliseren... om eerlijk te zijn: doe het NIET! Jij hebt nog een kinderwens, je bent nog jong, volgens mij weet je zelf heel goed wat je nog wel wilt, maar gaat dat bij deze man simpelweg niet gebeuren en niet goed komen. Kies toch alsjeblieft voor jezelf... verloochen jezelf niet en blijf bij jezelf. Zo'n man verdien je gewoon niet
ik kan het niet beter verwoorden als de andere dames. Waar sta jij in dit verhaal? Heb jij nog iets te zeggen? Doe het NIET!! Deze relatie is gedoemd te mislukken en dan laat jij je steriliseren terwijl je nog een kinderwens hebt?! Meis,doe het niet! Hij laat zich maar helpen, HIJ is degene die geen kinderen wil! Wat verschrikkelijk van je miskraam, ik weet helaas hoe het voelt Als ik in jou schoenen zou staan dan zou ik vuur spuwen naar hem. Ik zou hem voor zijn voeten gooien:" Ben je nou blij?? Heb je nu je zin?!" Echt, ik zou hem links laten liggen en hard gaan nadenken of je nog een toekomst hebt met zo,n man. Je hebt nu zoveel verdriet en HIJ zal je moeten troosten. Maar als hij jou nu zou troosten, dan zijn dat loze woorden, zonder inhoud. Ik wens je veel wijsheid en sterkte toe!
Sorry hoor maar dat ga je toch niet doen omdat hij dat wil... Onder druk zetten zou ik al helemaal niet pikken, laat hem dan lekker zelf ze zaakje dichtknopen!!! i.p.v. jij Hij doet toch ook mee in het liefdes spel... NOOIT doen dit meid!! :x
Meid ongeacht je leeftijd...ik zou zeker geen sterilisatie laten doen. Hij wilt geen kinderen meer, dan laat hij zijn eigen maar helpen. Voor mannen is het een hele kleine ingreep terwijl het voor een vrouw een serieuze operatie is! Wat nou als jullie relatie alsnog op de klippen loopt en je vind een vriend die ook nog graag een kleine wilt? Dan kan je niks meer. Ik ben daar misschien heel simpel in maar als hij geen kinderen meer wilt en zich ook niet wilt laten helpen dan kan de seks vaarwel zeggen of gewoon zorgen dat er altijd een voorraad condooms in huis is. Sterkte!
Ik sluit me bij mijn voorgangers aan, afzeggen die afspraak! Het is jouw lijf en je laat je toch niet onder druk van zo'n vreselijke slapjanus van een kerel steriliseren? Laat hém het maar doen, híj wil het! Niet jij. Kom op meid, ga voor jouw eigen wensen en principes! Hij klinkt echt niet als een blijver en straks kom je wel een geweldige man tegen die graag samen met jou voor een gezin wil gaan. Dat ontzeg je jezelf toch niet voor die r*t-vent die je nu hebt?
helemaal eens met voorgangers. Ik geloof ook niet dat een gyn je steraliseert als jong bent , nog zo'n kleintje hebt. Hij wil geen kinderen dus dan laat hij zich maar steriliseren.
Meis nu ga je echt te ver in wat hij wil. Ik ken je situatie niet, maar als je zo ver wilt gaan voor hem klinkt dat in de oren als een alarm signaal. Als je bij zo iets, wat je duidelijk echt niet wilt, zo behandeld laat worden is het misschien tijd om hulp te overwegen. Iemand die je helpt bij het kijken naar wat JIJ wilt in het leven en hoe je dat kunt bereiken. Hoe je voor jezelf op kan komen. En beslissen wat je wel en niet accepteert. Ik weet niet of hij je domineert of dat jij moeite hebt om te doen wat voor jou goed voelt. Maar hoe dan ook, deze situatie is niet gezond!
San, jij mag net zo lang verdrietig zijn als jij nodig hebt. Er zit geen houdbaarheidsdatum op gevoel. Niet op geluk, niet op verdriet. En ik denk dat je niet alleen heel verdrietig bent om jouw miskraam, maar ook om de reactie van jouw vriend op jouw (jullie!) zwangerschap, zijn harde stellingname, zijn reactie op de miskraam (geen begrip voor jouw verdriet) en op het feit dat hij zich nu 'laat helpen', terwijl jij heel graag nog een keer mama wilt worden en hierin nog geen standpunt hebt kunnen nemen voor jezelf... Ik raad je dringend aan steun te zoeken bij deze wirwar, om zaken op een rijtje te zetten. Ga praten met de huisarts, verloskundige of maatschappelijk werk. Je zult er zoveel baat bij hebben! Zorg dat er een vertrouwenspersoon is bij wie je met deze zorgen en dit verdriet een plek kunt vinden. Voor het verdriet, maar ook voor het terugvinden van jouw evenwicht. Dat zul je nog kei- en keihard nodig hebben bij de opvoeding van jouw kind(eren) en in de (in mijn ogen) ongelijkwaardige relatie met de man die zich nu nog jouw vriend mag noemen... (gedraagt een vriend zich zo, is hij liefdevol en zorgzaam, is dit onvoorwaardelijke liefde?) Ik wens je alle kracht toe! Wees lief voor jezelf!
Wij hebben het hier ook over "laten helpen" gehad....en weet je, ondanks dat wij dan samen beslissen dat wij geen kids meer willen, is het mijn vriend die zegt weet je....het risico voor jou is zoveel groter dan voor mij, en bij mij kan het zelfs nog hersteld worden, ik laat "mezelf helpen". Daarnaast, schijn ik al genoeg gewerkt te hebben (ongie elke maand, zwangerschap, bevalling) en daar ben ik het helemaal mee eens! Als hij dit perse wil prima, dan gaat hij naar de dokter, hij is de oude gek hier, niet jij! Hij valt overduidelijk op jongere beïnvloedbare dames, wat als jij een dagje ouder word en hij pakt de volgende? Kom een beetje voor jezelf op, hij zal het zeker niet doen.
Je bent baas in eigen buik toch? Pfff waarom toch al die topics over mannen die dwingen tot abortus...
Ja, dat zijn geen mannen wat mij betreft maar losers eerste klas. Als je echt echt echt geen kind wil als man heb je wat mij betreft twee keuzes: a) knoop b) geen seks En anders draag je maar de gevolgen als de vrouw geen abortus wil. Je kan het als man vragen, maar eisen, dwingen, bah wat ben je dan als man een low-life.
Allemachtig meid doe het nou niet, ga niet jezelf laten verplichten tot sterrilisatie omdat hij niet durft... Aan je berichten telezen wil jij graag nog een keer een kindje ooit. Waarom dan in hemelsnaam laten steriliseren, Als die vent van jou eens ff naar de ha gaat een sterilisatie aanvraagt en eens doorzet.. Denk er heel goed overna en laat NIKS voor jou beslissen, dat doe je alleen zelf..
Ik sluit me ook zeker aan bij voorgaande dames! Meid ik ben even oud als jij. Ik lees alleen maar duidelijke alarmbellen(zoals alle voorgaande meiden) Als je je wil steriliseren, prima, maar doe het alleen als jij er voor 100% achter staat omdat JIJ het wil. Het kan niet meer ongedaan worden gemaakt.. Stel, wat als jij jou(wat ik never nooit hoop dat ooit zal overkomen) kindje verliest en je hebt geen kindjes meer om voor te zorgen. Je heb wel die wens voor een 2e(gehad). Denk je dan niet dat je altijd zal blijven denken aan de eeuwenoude' Wat als....????' Je hebt nog een heel leven voor je, wie zegt dat je bij deze man blijft, wie zegt dat je het hem toch niet achteraf gaat kwalijk nemen. En geloof me, er komt nog zoveel op ons pad. Je gaat het hem dan vroeg of laat kwalijk nemen en ook dan strand je relatie. Wat wil jij je eigen kindje leren voor nu en later als het zelf groot is? Luister naar je hart of gevoel of laat een ander zeggen wat je moet doen? Leer je kind door zelf het goede voorbeeld te geven. Je bent moeder, leer jezelf en de kleine die wijsheid! Wees trots aan jezelf! Ik geloof zeker dat je dat kan maar laat het ook zien, anders zal een ander het nooit accepteren en je enkel gebruiken voor eigen behoeften. Ik spreek zoveel vrouwen die jaren later zoveel psychische problemen krijgen door zulk soort foute keuzes in het verleden. Als iets niet goed voelt, doe het niet(steek niet je kop in het zand) Geloof me, je bent dan zoveel verder van huis..en dan kun je er ook niet meer goed zijn voor je huidige kindje. Uiteindelijk kom je jezelf tegen en ook dan moet je jezelf kunnen blijven aankijken en ben je zelf verantwoordelijk voor je eigen pad. Meid, denk en praat er goed over met iemand die het beste met je voor heeft en het beste in jouw naar boven kan halen! Enkel voor jouw gezondheid! Zoek desnoods hulp bij een coach of psycholoog(denk dat je die wel goed kan ondersteunen in bepaalde tools voor jezelf en jouw eigenwaarde in relaties, ook in algemene zin!) Als je het niet voor jezelf kan..jammer..maar je bent het je kindje van 2 verplicht! Sterkte!
Ik krijg gewoon een paniekgevoel van je opmerking. DOE HET NIET! Hopelijk geeft die huisarts niet zomaar een verwijzing, maar praat hij eerst met je. En hopelijk, hopelijk besef jij je dat je je dit niet moet laten opleggen. Het kan alleen als jij er met je volledige hart en verstand achter staat. Beste oplossing is al genoemd: Je man laat zich maar steriliseren!!
Er is hier wat verwarring ontstaan zo te lezen, want die sterilisatie is voor hem bedoeld niet voor mij(daar wil de HA niet eens aan meewerken). Hij is er afgelopen maandag geweest, maar de risico's voor hem zijn wel groter omdat hij best oud is voor een sterilisatie. Dus we moeten eerst maar eens goed informeren bij een uroloog wat de gevolgen zijn. Onze HA is namelijk een internetdokter. Ze zoekt alles op op internet namelijk...