Ik kan mij hier echt zo kwaad om maken.

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnestralen, 4 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.362
    113
    Vrouw
    Ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen. Dus ik hoop dat ik het juiste forum onderdeel gebruik.

Maar goed ik had mijn kleine opgehaald van de peuterschool. Wij waren op de terugweg en ik had hem beloofd dat hij even in de speeltuin mocht gaan spelen. Daar aangekomen zag ik een groepje pubers/jongvolwassenen waarvan er 2 een dikke joint aan het draaien waren. Ik stond even perplex, ik heb niks tegen blowen, ze gaan hun gang maar. Maar niet op de kinderspeelplaats.

Wat doen jullie in zo'n situatie? Ik heb een dodelijke blik gegeven en ben doorgelopen met mijn kindjes. Ik durf niet zo goed de confrontatie aan te gaan en al helemaal niet als ik mijn kroost bij mij heb. Maar ik heb wel sterk het gevoel dat ik iets had moeten doen. Het was precies de tijd waarop de scholen uitgaan en kinderen graag nog even gaan spelen voor ze naar huis gaan.

2. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    De beste remedie bij pubers: benader ze begripvol en positief, dan luisteren ze het best. Dus zeg iets in de trant van "heerlijk dat jullie zo aan het genieten zijn van een joint, zouden jullie dat alleen misschien een stukje verderop willen doen? Daar en daar staan bankjes waar kindjes er geen last van hebben" zoiets.
    Dat werkt beter dan gelijk te snauwen enzo. Ik heb een puber, dus spreek uit ervaring.

wishtobe, lies276, Luna86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Pubers / hangjongeren zijn inderdaad best te benaderen voor een gesprek. Vertel ze dat je hen begrijpt en leg uit dat dit niet zo'n goede plek is. Houd de toon van je stem positief. Pubers gaan iets voor je doen als ze je aardig vinden. Boos worden heeft echt het tegenovergestelde effect.

4. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Ik zou ze denk inderdaad ook gevraagd hebben een stukje verder te gaan staan. Maar dat zeg ik nu ook heel makkelijk. Als ik er voor zou staan zou het denk ik aan het type jongeren en grote can de groep liggen

5. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Positief en laagdrempelig blijven kinkt me. Bedenk je dat puberhersentjes (zeker van zulke) jongeren nog niet optimaal zijn,

Ik geloof niet dat ze bewust tussen kinders gaan zitten. En zeg nou zelf, zar je vroeger zelf ook niet op bankjes bij speeltuintjes?

Anouk2005 vindt dit leuk.
  6. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik had vriendelijk gevraagd of ze astublieft ergens anders/stukje verder willen gaan blowen.

7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik ben een schijterd dus of ik loop verder (bij de kleine speeltuin), of ik laat m'n kind er zover mogelijk van uit de buurt spelen (bij de grote speeltuin waar de bankjes een eind van de speeltoestellen af staan). :oops:

Zonnestralen vindt dit leuk.
  8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.272
    25.745
    113
    Ik zou daar überhaupt niet boos om worden. Pubers moeten ook nog steeds van alles leren. Waarschijnlijk was er geen kind in die speeltuin, aangezien school nog niet uit was een vonden ze dat een logische plek om te gaan hangen. Gewoon uitleggen waarom het niet handig is een vragen of ze ergens anders kunnen gaan blowen.

Aszz vindt dit leuk.
  9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Wij hebben ook speeltuintjes met hangjongeren. Meestal als we aankomen en mn kinderen duidelijk maken dat ze willen spelen, gaan de hangjongeren vanzelf weg. Het is niet cool om tussen een stel spelende kleuters te hangen ;)

MaMa, Anouk2005, Zonnestralen en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier gaan ze ook vaak weg als kinderen komen spelen, en anders na een;’Zouden jullie alsjeblieft iets verderop willen roken?’

11. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ligt er misschien ook wel een beetje aan waar je woont... Denk dat op sommige plekjen je het best kan vragen maar lang niet overal..
    Maar ik loop dan meestal al weer gauw door en ga naar een andere speeltuin.
    Heb ooit wel eens een stel om een andere reden heel netjes iets gevraagd maar kreeg een hoop gescheld en weet ik wat terug en gingen vervolgens alleen maar vervelender doen, heb geen zin in gedoe.. Dus dan liever ergens anders heen, met het idee jammer deze is bezet.

12. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.362
    113
    Vrouw
    Ik heb er vroeger ook wel een paar gerookt, maar nooit in de speeltuin. Buiten eigenlijk alleen op rustige plekken zoals in de natuur. Hooguit in een park.

Maar eerlijk gezegd is er voor deze jongeren ook bar weinig plek om te hangen. In deze stad zijn er ongeveer 4 honken om te hangen.

13. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.362
    113
    Vrouw
    Ik was vooral boos dat ik niks durfde te zeggen.

Er was wel een kindje in de speeltuin. Ik weet niet of zij bij hun hoorde.

14. Deliana

Deliana Niet meer actief

Inderdaad gewoon vragen of ze een eindje verderop kunnen gaan staan tot je kinderen uitgespeeld zijn.

Laatst waren we in het zwembad allemaal speeltoestellen waarbij je van de een naar de andere kant moet in het zwembad. Allemaal pubers in de rij en het ging er best heftig aan toe. Mijn kinderen van 6 en 8 wilden ook een keer... dus hup in de rij. De jongens erachter gevraagd of ze misschien even konden wachten en mijn kinderen hun gang konden laten gaan. "Geen otobleem, mevrouw". Uiteindelijk werden ze door de jongens ingehaald, ze hielpen mijn kinderen en stonden te juichen toen ze ook de overkant haalden

Twinkle81 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  15. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik ben daar makkelijk in hoor. Gewoon normaal het gesprek aangaan. Dus niet geïrriteerd oid...dat werkt averechts.

16. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    gewoon relaxed vragen. Je bent zelf ook jong geweest tenslotte ;) .
    In overleg is heel veel mogelijk en als je aangeeft dat je kinderen nog iets te jong zijn om drugs in te ademen, snappen ze dat echt wel. Bedenk je ook dat mensen die blowen vaak veel relaxter zijn dan mensen die alcohol gebruiken. Grote kans dat ze niet eens doorhadden dat ze anderen in de weg zaten op die plek.

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Otobleem, pff, die jeugd van tegenwoordig! :D ;)

18. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.362
    113
    Vrouw
    Ja klopt. Een tevreden roker is geen onruststoker. De volgende keer zal ik niet zo verrast meer zijn en er wat makkelijker mee om gaan. Jammer dat ik ze dan niet door kan verwijzen naar een ander plekje of zo. In deze wijk is alleen aan de kinderen gedacht. En niet aan de jongeren. Wat er was hebben ze rustig aan weg gehaald.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Waarom was je boos?

Ik zou als de kindjes er last van hadden gehad ze gevraagd hebben volgende keer even ergens anders te gaan zitten en anders ze gewoon gelaten.

20. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Wat zonde. Misschien kunnen ze aan de rand van de speeltuin gaan zitten en dan zo dat de wind de rook de andere richting op blaast? Dan heeft niemand er last van en heeft iedereen zijn/haar eigen plek

Deel Deze Pagina