Toch maar een schoonmaakster?

Discussie in 'De lounge' gestart door LadyKikker, 20 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    In 4 uur 1 verdieping en dat ook nog te weinig tijd vinden?!:eek:

Ik neem aan dat ze alle kamers+woonkamer stoft, stofzuigt en dweilt?
    De keuken een doekje over, fornuis aanrecht en kastjes?

Tenzij je slaapkamers 30m2 per stuk zijn en je een woonkamer van 80m2 hebt en ze de keukenkastjes helemaal leeg moet halen lijkt me 4 uur echt meer dan genoeg tijd!

Ik vraag me af wat ze in vredesnaam doet in die 4 uur als ze heg niet red.. zal vast geen werken zijn

2. tuc

tuc Niet meer actief

is dat Belgische krenterigheid, de kuisvrouw maar 9 euro per uur betalen:p

whaha die had je kunnen zien aankomen;)

3. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    We hebben inderdaad best grote ruimtes (woonkamer 75m2, grote slaapkamers).
    Daarom vraag ik me af of het zoveel gevraagd is om 2,5verdieping te stofzuigen, dwijlen en stoffen in 4h + badkamer en wc grondig + keuken van buitenkant.
    Als ze ook ramen doet, dan beperkt ze zich tot 1 verdieping.

Ze komt bij ons al 7jaar, en we vertrouwen haar volledig, dat weegt ook mee. Maar dat geklaag de laatste maanden vind ik lastig. We ruimen alles op voordat ze komt, zetten alles klaar en zijn de laatste tijd steeds meer klusjes aan het 'wegstrepen' om haar tegemoet te komen.

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Oké mijn hele beneden verdieping is 70m2 haha maar goed, due stofzuig ik natuurlijk ook altijd helemaal en dat kost me als ik overal onder stofzuig enzo echt max 15 min... dweilen 10/15 min
    Dus dat zou een half uur zijn voor jouw woonkamer( is dit ook incl de keuken e.d? Of alleen de woonkamer? Anders komt er misschien nog 15 min bij..

Ik weet biet hoe groot boven is? Als ik uitga van 80m2 voor de slaapkamers... dan kost haar dat ook 45 min... 30/45 min voor het hele huis stoffen

Dan is ze 2 uur bezig... dan heeft ze nog 2 uur voor de badkamer en keuken en wc.... lijkt me niet dat je daar 2 uur voor nodig hebt.

En ik snap dat je gek word het geklaag, ik zou ook niet steeds dingen wegstrepen voor haar.. dan kan je het net zo goed allemaal zelf doen.

Misschien kun je het gesprek eens aangaan?

5. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.238
    1.892
    113
    Vrouw
    En eehh... Betalen jullie ze allemaal wit?
    Ik ben niet zo van het zwart betalen, maar misschien is dat wel heel gangbaar? Hoor het best veel om me heen namelijk.

Ga ook eerst bij kennissen rondvragen of via een facebook groep binnen de gemeente.. makkelijker om referenties op te vragen, denk ik

Gruffalo vindt dit leuk.
  6. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Als je iemand inhuurt voor minder dan 4dagen per week voor huishoudelijk werk valt dat onder voorwaarden onder 'regeling huishoudelijk werk'.
    Je hoeft geen lh in te houden en af te dragen. De betaling aan degene is derhalve gewoon fiscaal toegestaan.

Ik weet van mijn schoonmaakster wel dat ze jaarlijks niet meer dan fiscaal vrijgesteld bedrag verdient (ongeveer), en geen uitkeringen en toeslagen krijgt. Dat vind ik wel belangrijk.

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat is Belgische efficiëntie :D Ik betaal maar 9 euro, de overheid past de rest netjes bij.

tuc en Gruffalo vinden dit leuk.
  8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.187
    23.268
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik snap dan weer niet waarom iemand 45 minuten bezig is met een badkamer. :p Maar hier hoeven ook niet elke week alle tegeltjes schoongemaakt te worden ofzo. Dat wordt toch niet vies? Alleen in het douchegedeelte wel natuurlijk, maar dat is echt in 1 minuut gedaan. En die trekken we altijd na het douchen aan de binnenkant meteen droog, dus daar hoef je maar 1x in de zoveel tijd wat meer aan te doen. Wastafel paar minuten en glazen douchewand afnemen. Nou, hooguit 10 minuten in totaal.

OT: Wij hebben een schoonmaakster voor 2 uur per week, 25 euro per keer. Doet ook echt ontzettend veel. Of boven stoffen, of beneden. Boven en beneden dweilen. Stofzuigen hoeft niet, we hebben een robotstofzuiger. Badkamer, 2 wc's. Binnenkant openslaande deuren. Keuken buitenkant. Soms nog wat kleine klusjes.
    Ik ben aan het werk als ze er is, ze heeft een sleutel. Vriend werkt 's nachts en komt thuis als ze nog bezig is. Hij doet dan ook wat kleine klusjes. Als ik vakantie heb, dan zit ik gewoon op de bank als zij bezig is. In het begin voelde ik me dan opgelaten , maar ja, dat is toch gewoon haar werk?

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Nee niet alle tegeltjes maar wel de douche goed inclusief voegen. Veel kalk in het water hier. Paar minuten badkamer, sorry, maar dan is ie hier echt niet schoon hoor.
    Heb overigens een douche, bad en 2 wastafels.
    Ik doe de badkamer eens in de 2 weken op deze manier en dan eens in de week snel snel een doekje erlangs wat me inderdaad 10 minuten kost. Maar dat vind ik echt geen badkamer poetsen :D

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik vind dit eigenlijk wel normaal. Zo lang doe ik er zelf ook wel over. Maar ik ben dan ook erg grondig, net als je schoonmaakster. Ik zou haar koesteren :)
    Kan me niet voorstellen dat in 2 of 3 uur een heel huis écht schoon is.
    Lekker houden die schoonmaakster!
    Nu ivm de zwangerschap komt mijn moeder soms helpen en ook zij doet er net zo lang over als ik, misschien nog wel langer zelfs.

amdaa en Ysabella vinden dit leuk.
  11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.187
    23.268
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik vind gewoon dat de tegels en voegen niet vies worden waar er geen water langskomt zoals de douchecabine of naast het bad, haha. Wij hebben geen bad trouwens. De douche schoonmaken (echt de douche/wandtegels in de inloopdouche zeg maar) doet mn vriend als ie zelf doucht. Als ie zich insopt spul op de muren, even intrekken en als ie zich afspoelt gelijk de muren en wand ook. Scheelt ook weer tijd :thumup:;) Maar ik ben me ook bewust ervan dat ik niet zo'n poetser ben, hoor. Ik vind het echt wel schoon, voegen zijn na 4 jaar nog steeds spierwit, dus ja, waarom zou ik die dan grondig gaan poetsen denk ik dan :D

12. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    hier meestal 2 x per week 4 uur
    maar als er meer te doen is blijft ze langer en/soms komt ze ook op vrijdag
    ze krijgt 12,50 per uur

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.187
    23.268
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    8 uur per week?? Hebben jullie zo'n groot huis?

14. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Hier doet ze in 2 uur de badkamer, keuken, wc en wat zuigen en dweilen.
    Dat lukt mij ook als ik geen kinderen om mij heen heb.

Mijn vorige hulp was veel langzamer en ook nog minder goed. Die hebben we ook snel weer uitgezwaaid :)

15. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Een redelijk huis twee onder 1 kap.
    Eigenlijk elke keer als ze weer komt is ze weer hard nodig.
    Mijn vriend is kampioen in puinzooi maken!

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Begrijp ik dan goed dat jullie gewoon alle zooi laten liggen voor de schoonmaakster.....??

17. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Iedere week 3 uur. Ze krijgt dan €30,-
    Nu heb ik verlof en vind ik het ook heerlijk om zelf elke keer iets te doen, dus in mijn verlof komt ze niet. Zodra ik weer aan het werk ben start ze weer.

Hier komt ze ook op mijn werkdag.
    Mede doordat ik jouw mening deel over het zelf op de bank zitten/thuis zijn als de schoonmaakster komt, komt ze dus in mijn verlof niet.
    Ik ga niet 4 maanden lang verplicht weg op het moment dat ze hier is.

18. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik sta te kijken hoeveel mensen een schoonmaakster hebben eigenlijk

19. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Komt ze om puinzooi op te ruimen of om schoon te maken? ;)

Hier zorg ik er voor dat alles glad is als ze komt. Ze werkt alleen boven. Dan kan ze veel meer doen in een ochtend.

Deel Deze Pagina