toch maar effe wachten met een baby

Discussie in 'De lounge' gestart door jope, 14 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jope

    jope Actief lid

    30 nov 2005
    108
    0
    0
    holland
    Hoi allemaal,

    Ik ben vanaf november gestopt met de pil. Het is tot nu toe niet gelukt om zwanger te worden. De cyclus is 47 en 59 dagen, dus het schiet niet op....
    Nu ga ik per 1 mei beginnen met een nieuwe baan en er zit ook een verhuizing aan te komen. Dus ik wil niet net beginnen met de baan en al moeten zeggen dat ik zwanger ben. Eerst mijn proeftijd maar door en verhuizen en dan weer actief verder denk ik.

    Hebben jullie ook voor zo'n situatie gestaan???? wat hebben jullie gedaan??

    gr jope
     
  2. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Hoi Jope,

    Ik ben ook aan het solliciteren op het moment. Ik heb besloten dat het mooi pech is voor de nieuwe baas (of voor mij als ik daardoor mijn proeftijd niet door zou komen).
    Ik ben nu ook al een jaar aan het proberen en wil niet opgeven!
    Als ik hierdoor mijn eventuele toekomstige baan zou verliezen zou ik daar niet rouwig om zijn. Het is wel zo dat mijn man en ik het er allebei over eens zijn dat ik, als het met zijn zaak goed blijft gaan ik helemaal zou stoppen met werken, in ieder geval de eerste jaren. Dus misschien sta ik er wat anders tegenover.

    Succes met het nemen van een beslissing! ;)

    Marian
     
  3. jope

    jope Actief lid

    30 nov 2005
    108
    0
    0
    holland
    Ja ik wil graag blijven werken als ik zwanger en bevallen ben. daarnaast is het door het nieuwe huis ook wel verstandig om te blijven werken voor een paar extra centen.
    Ik ben erg blij met de nieuwe baan want dit is wat ik heel graag wilde doen en nu krijg ik de kans die ik niet snel nog een keer zo krijgen.
    Vandaar dat ik een beetje zit te twijfelen wat ik moet doen.
    Ik weet dat ze je niet zomaar kunnen ontslaan als je zwanger bent. Maar ik weet niet zeker of het mogelijk is om minder te gaan werken... en ik wil ook graag tijd hebben voor mijn kind

    ik wil misschien veeel te veel.....

    gr jope
     
  4. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Persoonlijk is mijn mening dat er altijd wel iets is waardoor je het uit zou willen stellen met het krijgen van kinderen. Maar zo is er altijd wat!!! Ik wil ook nog zoveel, maar denk nu: dan samen met m'n kindje :)

    doeii

    Je moet doen wat jij denkt dat het beste voor je is ... succes of sterkte ;)

    doeii
     
  5. joella

    joella Actief lid

    20 okt 2005
    181
    0
    0
    hoi

    Ik heb het toen met mijn eerste kindje gehad ik werkte net in de thuiszorg en het ging hartstikke goed.
    Ik was ook gestopt met de pil omdat ik dacht dat het wel lang kon duren voordat je zwanger word.
    Maar ik werd dus in een klap zwanger gelijk die maand erna was ik niet meer ongi en ik had net me nieuwe baan.
    Ik heb het gewoon geheim gehouden tot ik drie maanden was en toen heb ik het me baas vertelt en ze feliciteerde me gewoon en zei er niks naars over.
    Ik heb toen wel eerlijk gezegt dat ik na me bevalling niet meer wou werken omdat ik er dan voor me kindje wil zijn.
    Ik heb dus gewoon door gewerkt tot het niet meer ging en toen heb ik ontslag genomen.
    Maar als jij wel gewoon na je bevalling wil blijven werken is het gewoon pech hebben voor je baas hij of zij kan je niet verbieden om kinderen te nemen en ze mogen je daarom ook niet ontslaan.
    Je kan toch gewoon wachten tot je over de drie maanden ben met het vertellen.
    groetjes joella
     
  6. bengel

    bengel Niet meer actief

    volgens mij mag je niet ontslagen worden omdat je zwanger bent...dus daarin sta je safe, maar w.b. uren, als je zou willen minderen, weet ik niet hoe dat zit...

    succes met je twijfels..doe wat je echt gelukkig maakt op dit moment...!
     
  7. cindypascal

    cindypascal Actief lid

    26 sep 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    ik was net anngenomen door mijn nieuwe baas toen ik erachter kwam dat ik zwanger was ik heb gewacht op advies van de vk om het te vertellen tot de onzekere periode over was, maar ik heb het daarvoor al wel tegen hem verteld.
    2 dagen daarna stond ik op straat, ik heb geen recht op een uitkering en een ik word nergens aangenomen omdat ik zwanger ben.

    ik hoop dat het er bij anderen beter aan toe gaat.

    groetjes cindy
     
  8. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Wat vervelend voor je Cindy, lekkere baas had je dan! Dat is toch ongelooflijk!!

    Marian
     
  9. cindypascal

    cindypascal Actief lid

    26 sep 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    ja ach,

    ik zit nu thuis en dat bevalt eigenlijk best goed<, beter dan ik had gedacht.
    mijn vriend verdient gelukkig best goed dus ik hoefde eigenlijk niet perse te werken.
    na mijn bevalling in augustus ga ik gewoon weer op zoek naar een leuke baan voor een paar uurtjes.

    ik heb me er heel kwaad over gemaakt maar dat is niet goed voor mij en mijn kindje...

    groetjes cindy
     
  10. Hoi Jope,

    Tja, moeilijke keuzes zijn dit hè. Ik neem aan dat je een contract voor bepaalde tijd krijgt aangeboden? Bij een contract voor onbepaalde tijd is het wat makkelijker. Een werkgever mag je sowieso niet ontslaan vanwege zwangerschap maar kan er natuurlijk wel voor kiezen om een tijdelijk contract niet te verlengen. (en dit gebeurt helaas erg vaak) :(

    Ik denk dat je de afweging moet maken hoe groot je kinderwens is en hoe lang je evt. nog zou willen wachten. Het is misschien voor jou een geruster gevoel als je wat vastigheid hebt, qua baan en huis. Maar als je de kinderwens al heel lang hebt, maakt het je misschien niets meer uit.

    Ikzelf wil eigenlijk ook een andere baan, maar kies ervoor even te blijven zitten waar ik zit, aangezien ik nu een contract voor onbepaalde tijd heb.

    Heel veel succes bij het nemen van je beslissing!
     
  11. Ooh ja, het is wettelijk geregeld dat je recht hebt op urenvermindering. Dat mag een werkgever alleen verbieden als hij een zwaarwegend belang heeft (als het bijvoorbeeld onmogelijk is dat het werk door 2 ipv 1 persoon gedaan kan worden).

    Wat helaas nog wel eens gebeurt is dat een werkgever met tegenzin meewerkt aan deze urenvermindering, maar het je op een andere manier zo lastig kan maken dat je alsnog zelf wilt vertrekken! Dus: alles altijd in goed overleg proberen te doen!
     
  12. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi Jope,

    Je moet doen wat je zelf het beste lijkt. Meestal komen de "dingen" wel op hun pootjes terecht hoor.

    Ik ben het wel eens met de uitspraak dat er nooit een perfecte periode zal komen voor het maken/krijgen van een kind. Of je contract wordt niet verlengd, of er staat net een grote verbouwing voor de deur of financieel gaat het je niet voor de wind. Er zal altijd wel wát zijn waardoor je beter zou kunnen wachten.

    Maar nogmaals..jullie moeten doen wat jullie 2-tjes het beste lijkt, simpel! ;)

    Succes
     
  13. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Wij zaten met het zelfde probleem.
    Ik werk nu op invalbasis en door uitbreiding begin 2007 maak ik kans op vaste uren.
    Als ik nu zwanger zou raken is de kans op vaste uren nihil, want wie wil nu een nieuwe vestiging openen met een vaste leidster die begint met/in
    haar zwangerschapsverlof. :cry:
    We hebben dus nu besloten weer met de pil te beginnen en te wachten tot begin volgend jaar, na de sollicitatieprocedure. ;)
    Het leeftijdsverschil tusssen de jongste en volgende wordt dus weer zo'n 4 jaar.
    Ondanks dat we graag een wat kleiner leeftijdsverschil hadden gehad deze keer, kiezen we toch voor een (hopelijk) 2de vast inkomen.
     

  14. Zat je nog in je proeftijd ??
     
  15. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    idd dat is mij ook overkomen ze hadden door dat ik zwanger was en me contract werdt gewoon stilgezet
    fijn he sta je idd geen uitkering niks
    tis maar dat jullie het even weten dat je dus wel onslagen mag worden als je zwanger bent :(
    en zeker als je een contract heb en aangezien der niet meer gewerkt wordt zonder halfjaars of jaarscontracten zit je mooi in een onzekere situatie

    en nalan dat maakt niet uit of het proeftijd was met een contact kan je dus ook zo op straat gezet worden

    succes
     
  16. JA dat is wel een nadeel met die half en Jaarcontracten

    Mijn contract werd na de bevalling ook niet verlengt,
    maar om dat ik er anderhalf jaar had gewerkt had ik wel recht op een uitkering.
    maar met mij vlogen er nog 5 mensen uit om dat ze onvoldoende werk hadden.

    en we waren allemaal boven de 30 jaar.
     
  17. Windows

    Windows Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ik ben ook druk aan het solliciteren,ik heb wel wat losvaste baantjes via een uitzendbureau maar dat zet weinig zoden aan de dijk,maar ik wil iets voor 3 dagen in de week maar ik zeg lekker niks nog.
     
  18. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    De zwangerschap mag NOOIT een reden zijn om iemand op straat te zetten.
    Ook niet als je een halfjaar of een jaarcontract hebt.

    Als je in je proeftijd zit, kunnen ze je er heel gemakkelijk uitwerken natuurlijk. Maar als je je proeftijd voorbij bent, zullen ze heel wat moeite moeten doen om een ontslagvergunning van het CWI te krijgen. Dan moeten er van uit het bedrijf echt zwaarwegende belangen zijn die ook nog eens aantoonbaar zijn.
    Of je moet gefraudeerd hebben of zo.
     
  19. Ja maar meestal gooien ze het toch op iets anders.
    maar ik weet dat het geen rede mag zijn, want het cwi betaald je loon.

    Maar je ziet het het gebeurt toch
     
  20. spooky

    spooky Bekend lid

    15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    ik kan nu niet eens werk vinden laat staan als ik zwanger ben
     

Deel Deze Pagina