Beetje bloedverlies 3 weken na curettage - eisprong?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Neeke, 15 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hee dames,

Heb op 18 december een curettage gehad en had afgelopen woensdag (3 weken later) een klein beetje (rood, daarna bruin) bloedverlies. Veel en veel te weinig voor een menstruatie en ook veel te vroeg natuurlijk al was het wel exact 4 weken na het eerste beetje bloedverlies dat de miskraam aankondigde.

Wie heeft dit ook gehad? Kan het op een eisprong duiden? Gekke is dat ik dacht dat ik mijn eisprong al gehad had, ongeveer een week eerder. Zou het dan...?!?! Had mezelf nog zo streng toegesproken dat ik geen rare dingen zou gaan denken deze cyclus (heb maar een week gevloeid :) ) maar nu slaan mijn gedachten toch weer op hol... Weet niet eens of ik nu wel zwanger zou mogen worden maar omdat het bij ons toch nooit zo snel gaat hebben we in elk geval geen voorzorgsmaatregelen genomen...

Mijn mannetje hoef ik hier al helemaal niet mee lastig te vallen, gelukkig kan ik het hier even kwijt!
    Maar goed, meer dames met een beetje bloedverlies bij de eisprong na een curettage?

Alvast bedankt,

Neeke

2. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hoi Neeke,

normaal gesproken heb je toch bij een eisprong geen bloedverlies?
    Ik heb zelf ook een curretage gehad, maar geen bloeding tussentijds, mijn ongi bleef zelfs wat te lang uit, maar toen het op gang kwam was het net een waterval!
    Ook mijn tweede ongi kwam eigenlijk te laat en was weer heeeeel veeel!

ik zou dus niet precies weten wat dit van jou is, misschien is je lichaam nog wel wat van slag!

liefs jette

3. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Het kan wel zo zijn dat je bloedverlies bij de eisprong hebt. Ik verloor in de 2e cyclus (de eerste was sowieso een drama) een plens bloed, en heb toen contact gehad met de gyn.

Hij vertelde mij dat sommige vrouwen bloedverlies hebben rondom de eisprong en dat het zelfs zo kan zijn dat je dit opeens na de curettage hebt, terwijl je hier anders nooit last van had. Bij mij bleek die plas bloed niet gepaard te gaan met de eisprong, maar 1 week voor de eisprong plaats te vinden.
    Deze cyclus (de 3e na de curettage) had ik ook weer een week voor de eisprong een beetje bloedverlies. Ik denk gewoon dat het je hormoonhuishouding is die een beetje door de war is.

Het kan met je eisprong te maken hebben, maar het hoeft niet. Ik kan alleen maar zeggen dat je je er niet al te veel zorgen om hoeft te maken: je lichaam moet zich weer herstellen en heeft daar wat tijd voor nodig. Ik merk dat mijn lichaam zich bij elke cyclus weer verder herstelt.

Groetjes,
    Marla

4. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Goh? dat wist ik niet, weer wat geleerd dus!

Wat ik wel denk is dat een lichaam echt wel tijd nodig heeft om zich te herstellen!
    En soms duurt mij het te lang..............! ;)

5. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik heb dit ook ongeveer 3 weken na curettage gehad. Had even gehoopt dat het van innestelen kwam (ik wil zo graag weer zwanger zijn), maar nu ben ik de laatste week toch voor de eerste keer weer ongesteld geworden.. (5 weken na curettage)

6. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Dank jullie wel dames! Volgens mij is mijn lichaam goed van slag, vandaag opeens veel slijm? Dat zou dan kloppen met jou Marla, een week voor de eisprong een beetje bloedverlies. Is mooi als dat zo blijft, dan weet je precies wanneer het klus-seizoen weer geopend is :D .

Heb goeie zin vandaag, voelt goed! Weet niet eens waarom.

Liefs Neeke

7. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hoi Neeke,

is eigenlijk wel logisch he, dat een lichaam na zoiets behoorlijk van slag kan zijn, we willen het niet maar ja, het is toch zo!

Hoop voor je dat je klus-seizoen weer open is!

Succes!
    Jette

8. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hihi Neeke, dan weet ik inderdaad dat het klusseizoen geopend is. Het zou handig zijn om dat zo te houden, hihi, maar ik hoop maar dat het bij de volgende cyclus wegblijft. Ik ga nu voor het eerst ovulatietests gebruiken, en hoop zo mijn eisprong op te sporen.

Ja Jette, ik wist eerst ook niet dat je bloedverlies rondom de eisprong kon hebben. Weet je, het leek me vroeger altijd zo vreselijk om naar de gynaecoloog te gaan. Had daar echt van die angstbeelden over, maar het valt reuze mee, en je steekt er zoals je zegt nog eens wat van op.

Neeke, wat fijn dat je je gisteren zo opgewekt voelde. Ik merkte op een gegeven moment ook dat ik hele goede dagen had, die afgewisseld werden met mindere dagen. Langzamerhand werden de dalen minder diep en krabbel je weer overeind. Hopelijk zit jij ook in een opgaande spiraal.

Ik zou ook maar eens lekker klussen, als ik jou was. Ik werd ook vrolijk van het idee dat ik in theorie weer zwanger kon zijn.

Liefs,
    Marla

9. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey marla,

dat heb ik ook gehad die angstbeelden, maar het is ook allemaal zo nieuw en vreemd, maar gaanderweg leer je heel veel over je lichaam, eigenlijk best interessant!

Hoe werkt dat met die ovulatietests?

jette

10. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Nou, volgens mij moet je ze op een bepaald tijdstip in de cyclus gebruiken, dwz een paar dagen voor de verwachte eisprong: je mag 4 uur niet geplast hebben. Omdat ik erg veel water drink, test ik dus maar 's ochtends. (je gebruikt ze dan een paar ochtenden achter elkaar)

De testjes werken net zo als een zwangerschapstest. Je hebt als ik het goed onthouden heb een controle streep en een LH streepje (dit wordt gemeten als de eisprong op komst is). Als het LH streepje vrij dik is dan moet je binnen 48 uur klussen of komt de eisprong er binnen 48 uur aan, dat heb ik niet zo goed onthouden. Ik heb deze info op de Clear Blue site gelezen, maar moet ze nog aanschaffen. Ik ben benieuwd of ik zo mijn eisprong ontdek en er dan iets minder gespannen mee omga.

Marla

P.s. ik hoop maar dat ik het goed verwoord heb.

11. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    okay........... wel handig zo'n test, ga het ook overwegen of ik ze niet aan ga schaffen!

Ik vindt het wel raar van mezelf voordat ik zwanger was vond ik het altijd een tikkeltje overdreven dat vrouwen er zo mee bezig waren, maar nu...... ik ben er ook intensief mee bezig, wanneer eisprong, wanneer klussen, voel ik al iets....... zou ik zwanger zijn...........! :oops:
    Soms baal ik er wel van dan denk ik waarom niet gewoon relaxed er mee om te gaan en kijken hoe het gaat, zou dat leeftijd zijn of heeft iedereen dat die zwanger wil worden?

12. Buitenhuisje

7 jan 2007
    66
    0
    0
    Noord-Holland
    Dag dames,

hier nog zo eentje die zooooo met een nieuwe zwangerschap bezig is.
    Bij elk kriebeltje of klein pijntje in m'n liezen (eierstokgebied, hihi) denk ik, yes, dit is de eisprong !
    Maar ja, ik weet ook dat dat moelijk te bepalen is als je na je miskraam nog geen menstruatie hebt gehad.

Mijn man en ik hebben ons voorgenomen om te proberen om de dag te klussen, of er nu een eisprong aan zit te komen of niet.
    Ik moet dan ook erbij vertellen dat onze frequentie voor onze eerste zwangerschap niet echt hoog lag, zo rond het vriespunt en tja, als je zwanger wilt worden, moet dat wel omhoog natuurlijk en dat is dus alvast een goed begin.
    Het jammere ervan is dat je van die verplichte nummertjes krijgt, maar goed, alles in het kader van een nieuwe zwangerschap.

Ik hoor jullie ook over de ovulatietest........uit ervaring weet ik dat die krengen in de winkel loeiduur zijn en nu heb ik via een vriendin een site ontdekt waar je ze echt voor een spotprijsje kan bestellen. Je kunt er ook meerdere tegelijk bestellen (wat voor een ovulatietest wel zo makkelijk is) en je kunt ook combinatiepakketten bestellen met ovulatietesten en zwangerschapstesten.
    De site is: www.sensitest.nl
    Ik raad de midstream testen aan, omdat die het makkelijkst in gebruik zijn. Zelf heb ik de ovulatietesten nog niet gebruikt (gaat natuurlijk wel gebeuren) maar ik heb al van 2 vriendinnen gehoord dat ze met behulp daarvan direct zwanger waren ! Goed nieuws dus.
    Bestellen is heel eenvoudig, je kunt op 3 of 4 manieren betalen en zodra de betaling binnen is krijg je het pakketje in een discreet pakje thuisgestuurd en dit gaat heel snel.
    Dus.....doe er je voordeel mee, want Clear Blue is net zo goed, maar veel duurder en dat geld kunnen we straks misschien wel allemaal hard genoeg voor iets anders gebruiken.

Lieve groeten, Natascha (Buitenhuisje)

13. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hoi Natascha,

tja als je frequentie om het vriespunt ligt, komt er geen baby natuurlijk dus zoals je zegt die frequentie moet omhoog.

Misschien een beetje een persoonlijke vraag natascha, maar ik stel hem toch, als je niet wilt antwoorden moet je dat gewoon zeggen hoor, maar wat vind je man er van dat er eerst bijna niet geklusd werd en nu veel vaker om een kindje te krijgen?

zouden mannen zich dan ook gebruikt voelen?

Ik heb zelf ook een beetje moeite met de gedachte om te klussen om zwanger te worden.................. bij mannen ligt dat schijnbaar een beetje anders als bij vrouwen.
    Niet dat ik het klussen vervelend vindt hoor :oops: :oops: , maar normaal was het klussen omdat je zin had en nu omdat er een eisprong in aankomst is!
    Je doet het automatisch toch vaker dan normaal!
    En schijnbaar genieten de meeste mannen er van!

Ik hoorde laatst bij vrienden van ons, die hebben inmiddels een kindje gekregen dat het klusritme er helemaal uit is, ik hoorde de man zelfs klagen dat zijn vrouw alleen maar wilde om een kindje te krijgen, ach dat is ook erg!
    Nou is het niet zo dat het kindje pas geboren is hoor, ze is bijna 2 jaar!
    oeps, nou zo ben ik ook niet hoor, maar zo om de dag is wel vaak!
    Maar goed het dient een zeeeeeeeeeeer goed doel! ;) ;)

Jette

14. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hoi Natascha,

Bedankt voor de tip, alhoewel ik nu nog even gewoon naar de winkel ga om de digitale Clear Blue testen te halen. Deze zijn mij nl. aanbevolen en ik heb misschien niet genoeg tijd om ze nog via Internet te bestellen.

Wat jij zegt over jouw eerdere klusfrequentie: een vriendin van mij was al een tijd terug gestopt met de pil en zij hadden besloten om gewoon maar als ze zin hadden met elkaar te slapen, en het gewoon te laten komen zoals het komt. Ze waren al ruim een jaar bezig, toen ze toch maar besloten om serieuzer proberen zwanger te worden. Toen ze eenmaal om de dag klusten (in de vruchtbare tijd), toen is ze binnen 3 maanden zwanger geworden. Dus wie weet, gaat het bij jou straks ook wel zo snel. Het is zo raar, he: als je eenmaal zwanger bent geweest, en deze zwangerschap is afgebroken, dan wil je niets liever dan zo snel mogelijk weer zwanger worden.

En Jette, ik vraag me ook wel eens af hoe mijn vriend het nou vind, dat ik opeens zo veel vaker wil klussen. Ik ben ook bang dat het op hem zo geforceerd over kom, en dat hij daar op afknapt. Dat is nu nog absoluut niet het geval, maar je weet maar nooit hoe het in de toekomst loopt. Waarschijnlijk zal het wel weer typisch vrouwelijk zijn, om je daar druk over te maken. De mannen zijn er waarschijnlijk alleen maar blij mee.

Neeke, hoe gaat het nu met je bloedverlies? Is het al opgehouden? Heb je achteraf een vermoeden wat het is geweest? Denk je dat je eisprong er nog aan moet komen, of dat je hem al gehad hebt?

Groetjes,
    Marla

15. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ik denk dat mannen het in het begin prachtig vinden, maar uiteindelijk daar wel een beetje van terug komen.

Ligt er natuurlijk ook aan hoe het na een zwangerschap en bevalling is, als je dan weer in het oude ritme komt is er niets aan de hand, maar als je dan zoals mijn vriendin helemaal niets meer wilt kan een man zich natuurlijk behoorlijk gebruikt voelen!

Maar ja zover is het nog helemaal niet voor ons, eerst maar zwanger worden!

16. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Hallo meiden,

Ik heb dus ongeveer hetzelfde gehad als Neeke, maar dan in 1 keer heeeel veel bloedverlies, daarna niks meer gehad.
    De VK van de site gaf aan dat het gewoon de menstruatie was. Maar ik vind het allemaal raar.
    Wat denken jullie?

Marla; In de maand dat ik zwanger werd (na 6 maanden proberen) had ik ook voor het eerst ovulatietesten gebruikt. En dat is mij natuurlijk erg goed bevallen ;) ; gelijk zwanger!
    Je mag ze alleen niet met ochtend urine gebruiken, het beste is tussen 10.00 en 00.00 uur. De test ziet er ongeveer hetzelfde uit als een zwangerschapstest, maar let op; het werkt anders. Een teststreepje betekent negatief. Alleen als de teststreep even dik of dikker als de controlestreep is dan is het positief. Tussen de 12 en 48 uur na je test zal je een eisprong krijgen.
    Ik heb het gewoon via deze site besteld. Ze hebben een combinatie van 10 ovulatietesten en 2 zwangerschapstesten. En als je vandaag besteld en betaald heb je ze morgen in de brievenbus.
    Hopelijk heb je iets aan deze informatie!

He Jette; Dat had ik inderdaad ook, dat ik dacht dat ik al die "hulpmiddelen" een beetje overdreven vond. Maar na 6 rondes wilde ik het toch een keer proberen. En gelijk raak! En heeft niks met leeftijd te maken hoor, ik kan er ook totaal niet relaxed mee om gaan ;) .

X Neia

17. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    als ik dat zo lees schijnt het wel een goed middel te zijn om je eisprong te bepalen, ik ga er echt serieus over nadenken om zoiets aan te schaffen!

jette

18. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey Neia, dus als ik het goed begrijp is jouw bloedverlies al weer gestopt? Ik zal je zeggen hoe mijn eerste menstruatie verlopen is: ik werd op een dinsdagavond ongesteld, met veel krampen voor en tijdens de menstruatie. Ik heb toen een half maandverbandje volgebloed en de volgende dag stopte het opeens. Ik voelde me hier best wel ongerust over, omdat ik maar zo weinig bloed had verloren. Ik heb toen contact met het ziekenhuis gehad en mij werd toen verteld dat dit best mijn ongesteldheid kon zijn, omdat je hormoonhuishouding helemaal overhoop ligt na een curettage, laat staan na 2 curettages kort achter elkaar.
    Ze vertelden me toen dat ik niet verbaasd moest zijn als er geen bloed meer kwam, maar dat het ook zo kon zijn dat mijn ongi na een paar dagen weer terugkwam. Dat laatste is er bij mij gebeurd. Die donderdagavond kreeg ik weer wat bloedverlies en op vrijdag zette het zich door tot een echte ongesteldheid.
    Er werd mij verteld dat je hormonen je lichaam nog niet goed volgen. Het kan dus nog best zijn dat je morgen ofzo opnieuw bloedverlies krijgt, maar dat hoeft dus blijkbaar niet.

Als je het niet vertrouwt, bel dan even met het ziekenhuis, net als ik gedaan heb. Ik voelde me toen heeeeel erg ongerust, en ik weet hoe onzeker je dit kan maken. Ik denk dat het echt je hormonen zijn, die van slag zijn.

En Neia, bedankt voor je uitleg! Waar ik wel een beetje van baal, is dat je geen ochtendurine mag gebruiken: ik drink wel 3 liter water op een dag, en drink 's ochtends al minimaal 2 glazen, al was het alleen maar om het foliumzuur ermee door te slikken.
    Ik moet maar eens kijken hoe ik dat op zal lossen. Misschien maar na het opstaan in eerste instantie niets drinken (ook geen koffie?), mijn pilletje meenemen naar het werk, en om 10.00 uur plassen en testen.

Jette, het klinkt wel heel aantrekkelijk, niet? En ik hoor wel van meer vrouwen dat ze zo snel zijn zwanger geworden m.b.t. ovulatietesten.

Groetjes,
    Marla

19. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    klinkt heel aantrekkelijk, zou wel geweldig zijn he als............. we laten we zeggen in 2 a 3 maanden al weer zwanger zouden zijn!

stel je voor................!

20. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Marla,

Bedankt voor je uitleg! Ik ben al iets geruster nu. De VK op de site zei hetzelfde als jou.
    Ik hoop maar dat de ongie alsnog doorzet dan weet ik in ieder geval zeker dat het mijn 1e menstruatie is.
    Ik heb toen straks de huisarts gebeld. Hij had vandaag geen tijd en belt me morgen na half 11 terug.
    Hij zal vast wel hetzelfde zeggen.

Inderdaad lastig als je zoveel drinkt. Maar je doet het voor een goed doel! :D
    Als bij mij alles op orde is ga ik ook weer die testen gebruiken, het hielp mij echt!
    En Jette, het zou echt geweldig zijn als we dan allemaal snel weer zwanger zijn! :D

X Neia

Deel Deze Pagina