hele discussie met bekenden, naam afkorten of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door loesje1982, 22 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    Krijgen nogal wat commentaar van een paar bekenden als we onze dochter's naam afkorten. Hoe denken jullie over afkortingen?

Mijn mening: ze heet Charlotte en ik noem haar Lotte, Lotje of Lotti, als koosnaampje zeg maar, maar ook wel gewoon Charlotte. Ik heb een zelf een hekel aan afkortingen als de afkorting zelf geen naam is zeg maar, dus als Melissa 'Mel' wordt. Wij korten haar naam af, omdat zoals mn broer zo leuk zei; t is wel een heeeele grote naam voor zo'n klein meisje:D. HIj noemt haar zelf 'poppe' (popje), wat ik erg leuk en lief vind. ook hier vallen ze over.

Lekker belangrijk denk ik dan, t is ONZE dochter, wij hebben haar een naam gegeven en wij mogen zelf weten hoe we haar noemen, toch?

Korten jullie af?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou ik kort niet af omdat ze al redelijk kort zijn ;) maar iedereen moet dat lekker zelf weten toch. Zolang het maar geen rare afkortingen zijn want vind dat niet zo.

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Dat mag je toch helemaal lekker zelf weten!

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Nee ik kort niet af. Isabella wordt geen Bella of Isabel. Voor ons niet dan. Voor vriendinnen weet ik niet. Misschien later wel.

Maar geef je wel gelijk dat je zelf mag weten hoe je je dochter noemt.

Dat andere mensen zich daar druk over maken...

5. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Ik kort mijn nichtjes naam ook consequent af.
    Ze heet Helena, maar ik (en onze familie) zegt lena. Mama is mijn zus en die zegt ook Lena.
    De papa vind het lelijk en zegt haar hele naam.
    Maar mijn zusje zegt dat ik ook Lena mag zeggen, en dan doe ik dat.
    T is een heel lief zusje trouwens, s.broer ook hoor

6. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Hier worden mijn kinder hun namen niet afgekort!
    Dan had ik ze wel een andere naam gegeven :)

Mijn man zijn naam kort ik niet af... Mijn naam word wel afgekort door alleen mijn man, moeder, vader en wat vriendinnen..

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Onze zoon heet Alessandro.

En we noemen hem vanaf zn geboorte Sandro :D

Dus ja wij hebben het afgekort en er zijn roepnaam van gemaakt :D

8. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Jeetje waar kunnen mensen zich allemaal wel niet mee bemoeien...
    Lekker zelf weten en doen wat voor jullie goed voelt!!
    Andere mensen lekker laten kletsen :);)

Liefs Bob (is trouwens afgekort van bobbi ;))

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik doe het zelf ook Lisanne; ik noem haar vaak Lies mn in sms-jes naar anderen toe. Mijn naam wordt ook vaak afgekort tot Sas.
    Als ik mijn dochter aanspreek noem ik haar wel bij haar volledige naam.

10. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Er zijn afkortingen die ik leuk vind. En dan zou ik er geen moeite mee hebben. Waar ik wel een hekel aan heb is over tje achter. Nu namen van mijn kinderen zijn niet af te korten dus dat scheeld. hebben we ook wel op gelet. Maar ik zou zelf geen moeite hebben met lotte als mijn dochter charlotte heet. of met een samuel/ sam. maar dat ben ik. en anderen hebben daar geen inspraak in.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou niet gauw de naam van andermans kind afkorten. Ik kan me voorstellen dat er ouders zijn die dat vervelend vinden. Maar als jullie de naam van je eigen kind willen afkorten... Tjee, dat een ander zich daar druk om kan maken zeg!

12. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    wij korten wel af maar gebruiken ook de hele naam ligt maar net aan de situatie denk ik...
    ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet weten of ze de namen van hun kinderen wel of niet afkorten...

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ja hoor dat doen wij wel. Sowieso is zijn roepnaam een afkorting van zijn volle voornaam maar zelfs van de roepnaam weten wij nog afkortingen te maken.

14. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ik vind t ook nogal een zinloze discussie, in smsjes wordt t vaak Lot. Mijn naam is mn hele leven afgekort Marloes/ Loesje/Loessie en ik heb er geen trauma aan overgehouden!

15. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier is het vaak daan(tje). Nu noemt hij zn eigen alleen ook daatuh:D

16. mol81

mol81 Niet meer actief

Waarom zou je afkorten? Ik ben trots op de lange naam van mij dochter en benoem de naam expliciet helemaal. dus geen afkortingen. Dan had ik haar ook de afgekorte naam kunnen geven. Ik verwacht ook dat mensen haar bij haar gewone naam noemen.

17. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ik zal ook niet iemand anders' naam afkorten. maar ik vind t ergens ook een manier van liefkozen, om haar lotti te noemen, papa noemt haar trouwens altijd mien lotti, wat ik erg schattig vind.

en dat mn broer haar 'poppe' noemt, is schattig, met zn 2m 130kg en schoenmaat 50 lijkt t ook wel een popje als ze bij m zit haha!

18. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik denk dat het aan de ouders is. Als jullie als ouders het goed vinden, dan is er toch geen probleem?
    Ik kan me ook voorstellen dat sommige ouders het niet leuk vinden als de naam van hun kind wordt afgekort door anderen.

Hier wordt niet afgekort, maar da's ook moeilijk met 4 letters :) Ik zet er wel regelmatig -ie of -je achter, daar zal ie heus niks aan over houden hoor.

19. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Sanne word hier san of poes genoemd
    Luuk blijft luuk
    Mathijs word vaak thijs of thijsje genoemd
    en alex word vaak lex genoemd
    ik altijd sil
    ik zie het probleem niet
    ik weet hoe ze voluit heten en zelf weten ze het ook

20. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ik kort de naam van mn zoontje niet af, lukt ook niet want die heet Sem. Mijn dochter heet demi en die noem ik heel vaak deem.. weet nie waarom.
    Verder noemt iedereen mij Mar, ook afgekort van mijn eigen naam en ik heb dr geen problemen mee.

Deel Deze Pagina