nutrilon omneo en dr browns vs difrax speen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door buikje2, 19 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. buikje2

buikje2 Actief lid

30 mei 2014
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 10 weken krijgt nu omneo, omdat het dikker is hebben we veel gedoe met vastlopende speentjes.

We gebruiken nu de smalle s fles van difrax met speen S extra doorgeprikt met naald. Maar vindt het werkelijk rotflessen. En ook de speen raakt steeds verstopt. Hebben ook de M speen geprobeerd maar zelfde euvel.

Bij mijn andere zoon gebruikte ik dr browns brede hals met normale voeding. Super tevreden was ik daarmee.

Maar mijn jongste zoontje vindt de zachte spenen niet fijn nu hij gewend is aan de vrij stevige difraxspenen.

Zijn de smalle hals flessen van dr browns misschien beter? Is deze speen steviger en werkt het ook met de dikkere nutrilon omneo voeding?

Ik hoor Graag jullie ervaringen alvorens ik me weer blauw koop aan nieuwe dure flessen en spenen.

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Koop de 1-2-3 speen van difrax. Gaat stukken beter!
    Stand 1 is een kleine opening, 2 groter en 3 erg groot.
    Je kunt steeds de speen draaien zodat je kan wisselen in drinksnelheid als het te snel of te langzaam gaat.
    Ik maak de voeding ook dikker en zoontje drinkt meestal stand 2. Gaat prima.

3. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    ik gebruikte de difrax speen m voor de dr brown fles. die passen prima op elkaar.

4. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Een drie standen speen kopen.
    Nooit zeld hwt gat groter maken met een naald, dat kan echt heel gevaarlijk zijn!

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook dikkere voeding, had alleen de Hero variant en gebruikte de M speen van difrax, nooit problemen gehad eigenlijk.
    Maak je de voeding wel op de juiste manier klaar?
    Ik deed het als volgt voor een fles 180/6:
    90 cc gekookt water in de fles, hier 6 schepjes voeding bij en vervolgens goed doorroeren met een vork.
    Dan aanvullen met koud water tot 200cc.
    Op deze manier loste de poeder goed op, had je geen klontjes en ook geen lucht in de fles.
    De spenen van dr. Brown zijn allemaal zachter dan de spenen van difrax, mijn zoontje vond ze inderdaad ook niet fijn.
    1,2,3 speen ging hier overigens op alle standen te snel, op de 1 of andere manier werkte dat hier niet ;)

6. buikje2

buikje2 Actief lid

30 mei 2014
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inmiddels gestart met smalle dr brown flessen icm de difrax spenen. Vreemd genoeg raken deze spenen nu niet meer verstopt met deze flessen. Ook valt de voeding nu beter. Minder hik en minder reflux. Dus voor ons de goede combi gevonden met de nutrilon omneo.

Bedankt voor jullie reacties!

Ik las op het forum nog veel klachten over de smalle vulopening en moeilijk afleesbare maatvoering. Voor het moeilijk vullen van de smalle fles gebruiken we nu een voedingdispenser met een tuitje. Geen gemors meer. Vooral snachts ook fijn. En omdat de dr brown erg moeilijk is af te lezen hebben we met een permanente marker de streepjes overgetrokken.

Deel Deze Pagina