ZO boos!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kwebbelsnoes, 19 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ben zo boos!
    Bel net de huisarts omdat ik rechts met kolven geen toeschietreflex krijg en met live voeden komt hij ook maar moeizaam waardoor ik al de hele dag een compleet overstuur kind heb.
    Zegt die assistente doodleuk: Zou het zo erg zijn dan als de borstvoeding zou stoppen???
    Wat een trut! Sorry hoor.
    Hoe gevoelloos kun je zijn?
    Schoot dus een beetje uit mijn slof.
    Ze gaat met de huisarts overleggen en moet na 16:00 terugbellen of de huisarts oxytocine-neusspray wil voorschrijven.

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

:$

Wat een g**t!

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Das wel een stomme opmerking, ja! Hoewel ik 'm ergens ook wel snap, maar dan had ze 't anders moeten formuleren. Ze bedoelde waarschijnlijk te vragen of je van plan was nog veel langer door te gaan met BV (ik geloof dat 3 a 4 maanden toch wel de termijn is dat veel mama's er mee stoppen). Ongelukkig gekozen woorden, zullen we maar zeggen. ;)
    Maar ik snap je boosheid heel goed, hoor! Ik hoop dat je HA begripvoller reageert en je die spray geeft.

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wat een rare vraag. Iemand die wil stoppen met de BV, vraagt toch niet om hulp???
    Ik blijf het raar vinden zulke dingen. Huisartsen (en hun assistentes) zouden toch zeker pro-BV moeten zijn!

5. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    De ha zelf is juist wel pro-bv! Toen ik laatst bij hem was zei hij nog dat hij het fijn vond dat het voeden zo goed ging en dat ik vooral door moest gaan.
    Die assistente is gewoon een muts.

Heb de spray wel gekregen trouwens!

6. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    wat een rare opmerking zeg... niet zo netjes van haar om het op deze manier te zeggen. Fijn dat je de spray hebt gekregen, ik hoop voor je dat het helpt!

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Doelde ook niet perse op jou huisarts hoor! Maar hoor vaker dit soort verhalen en vind dat erg jammer....
    Fijn dat je de spray gewoon gekregen hebt!

8. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Heb hem vanavond gebruikt voor het kolven en er kwam 30 cc uit mijn rechterborst, maar vanmorgen kwam er nog geen druppel, dus blijkbaar doet het toch wel iets!
    Hopelijk gaat het steeds een beetje beter!

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Belachelijk! Ben zelf ook doktersassistente maar heb juist altijd geleerd om bv moeders extra te helpen. Zo neem je bij vragen/problemen extra de tijd voor ze en probeer je ze sneller te helpen. Daarnaast proberen wij in de praktijk ook moeders te stimuleren om tot 6 maanden bv te geven.
    Ik schaam me dus dood voor deze 'collega'.

10. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Toen ik zei dat ik minimaal 6 maanden bv wil geven, mede omdat ik allergieën en astma heb, bond ze wel een beetje in.

11. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik zou min of meer formeel een klacht indienen bij de ha. Zodat ze erop aangesproken wordt, ik vind nl dat het "geldende advies" en dat is tenslotte 6 mnd volledig bv, ook door haar moet worden uitgedragen, toch?

En trouwens sowieso vraag ik me af waarom "ze zich ermee bemoeide"? Is dat onderdeel van de functie? Of doet ze dat omdat ze zelf moeder is? Ik heb ook een keer de ha gebeld voor iets voor mijn dochter, en de assistente ging me allerlei advies geven, omdat ze zelf ook 3 kinderen heeft. Best raar, dat is dan toch geen medisch gebaseerd iets - waar je wel de ha voor belt toch meestal ;)

Overigens merk ik ook van de oxitocinespray geen toeschietreflex, maar de melk gaat er wel beter van stromen. (Ik dacht dus eerst dat het niet werkte, omdat ik niets voelde).

Succes!

12. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Dankzij de spray ging het kolven vandaag als een trein! Vanmorgen 220 cc en vanmiddag 2x 180 cc :D

13. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hier zei mijn huisarts precies hetzelfde hoor, de bv mocht wel stoppen met 4 maanden. Hij weigerde de oxitocinespray, terwijl ik keihard werkte om 200% te produceren voor mijn tweeling. Dat is dus nooit gelukt helaas.

Maar goed, ik mag mijn antistoffen nog steeds doorgeven nu ze bijna 1 jaar zijn :).
    Al is het inmiddels niet meer heel veel...

Deel Deze Pagina