Na ruim 16 maanden bv gegeven te hebben, is het einde in zicht. Het is nu al meer dan een week geleden dat mijn zoontje voor het laatst bij me heeft gedronken. Vanaf het begin heb ik geroepen dat ik blij zou zijn als hij geen bv meer dronk, zodat hij niet meer zo afhankelijk zou zijn van mij. Maar jeetje zeg, wat valt me het zwaar! Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, trok ik gelijk mijn plan! Aiden kon mooi bv blijven drinken tot hij 2 was en de baby kon gelijk zonder problemen drinken omdat het bij mij dan niet meer op gang hoefde te komen. Niets is nu minder waar. Ik vind het zooooo jammer dat mijn kleine ventje nu besloten heeft dat hij groot is en de borst niet meer wil. Ik heb er echt gewoon een potje om zitten janken. Ik breek mijn hoofd over hoe ik ervoor had kunnen zorgen dat hij nog langer had kunnen profiteren van de bv. Het is zo gezond! Aan de andere kant ben ik wel trots dat hij 16 maanden lang heeft gehad en dat ik niet zelf heb hoeven stoppen maar dat Aiden het helemaal zelf heeft aangegeven, dat het nu genoeg is.. Maar toch.. Met pijn in het hart..
ah lieverd! je hebt toch maar mooi 16 maanden gegeven. mischien dat je nog wat kunt kolven? dat je heb dat geeft in een beker? ik heb hier eventueel nog wel een syntocinon spray staan die is nog dicht
Ik snap precies wat je bedoelt! Zowel bij m'n zoontje als bij m'n dochter hield het op met 16 maanden. Heel simpel, omdat ik weer in het tweede trimester van m'n zwangerschap ben aangekomen. Er komt bijna niets meer en dat wat er komt is niet lekker zoet meer maar zout. Snap dus wel dat ze de moeite niet meer wil doen voor een druppel zoute vloeistof. Ik hoop dat dochterlief straks wel wil voeden na de geboorte van de baby, de oudste wilde niet meer. Hoop dus nu wel te tandemvoeden.
Och jeetje vreselijk lijkt me dat. Maar je hebt het toch maar mooi 16 maanden gegeven. Geweldig toch!!!! Sterkte hoor, lijkt me ook heel moeilijk. Gelukkig komt er een 2e aan.
Oh wordt het serieus zout?! Wat zonde eigenlijk.. Dan zou ik ook niet meer willen. Ik hoop ook dat hij als de baby er is, nog wat wil.
Ahh, ik kan me heel goed voorstellen dat je daar even erg om moet slikken Ik hoop zelf ook heel erg dat Renske door blijft drinken bij een evt. zwangerschap in de toekomst. Ik kan je niet adviseren want ik heb geen ervaring. Maar hier iig ook iemand die het zich heel goed kan indenken!! Nooit geweten dat het zout zou worden Je kan het voor de gein zelf es proeven als er nog wat uit te wurmen is. Het schijnt idd heel anders te smaken, en veel kindjes willen dan niet meer. Misschien toch als troost blijven aanbieden, zodat hij het aanhappen op zich niet verleert? Ik roep maar wat Nog van harte gefeliciteerd trouwens, met de zwangerschap!
Geweldig hoor, 16 maanden! Eva heeft 14 maanden borstvoeding gehad, toen zaten we al een tijdje op 1 voeding en het was meer voor de gezelligheid, Eva dronk haast niets. Toen kreeg ik medicijnen voor m'n miskraam en mocht toen geen bv geven, ben toen gestopt. Eva gaf er niets om, dus prima keuze. Toen Lisa geboren was (Eva was toen ruim 2) heeft Eva nog wel een keer wat gedronken uit een bekertje, maar ze vond het niet zo lekker. Helaas heb ik Lisa maar 2,5 maand aan de borst gehad, had me erg verheugd op de borstvoeding, maar het liep allemaal anders... gelukkig krijgt ze het nu wel te drinken uit een beker, al is dat ook een beetje een aflopende zaak (hopelijk halen we het jaar ).
Ik heb inderdaad even geproefd. Gatver de gatver! Ik geef m'n ventje geen ongelijk dat hij dat niet meer blieft.
Och jeetje dat meen je niet. Daar gaat mijn wens om ooit te tandemvoeden. (ga het wel gewoon proberen hoor haha)
Wat sneu. Logisch dat hij dan inderdaad niet wil drinken. Toch zijn er moeders die doorvoeden, hebben die dan geen zoute melk?
Dat weet ik eigenlijk niet. Misschien ligt het aan de frequentie van het voeden? Ik voedde Aiden nog maar 1x per dag of zo.
Ik heb een boek over tandemvoeden gekocht toen ik zwanger was van de tweede. Het blijkt dat er kids zijn die stoppen met drinken na de 3e/4e maand zwangerschap en dat er kids zijn die droog blijven drinken. Dus wel aan de borst maar niet drinken. Het ligt dus echt aan je kind. Sommige kids stoppen in de zwangerschap om er weer vrolijk mee door te gaan als ze de nieuwe baby zien drinken. Mijn oudste wilde niet, die vond zelf de tieties voor de baby. Van mij had ie wel gemogen. Zit nu hevig te duimen dat onze dochter er wel zin in krijgt als ze de baby ziet drinken. Al is die minstens net zo eigenwijs als d'r broer. Of ze het verleren weet ik niet. Dacht eerst dat m'n oudste het was verleerd. Vroeg ie een paar weken geleden of ie tietie mocht drinken, hapte die goed aan en kreeg er een slok uit (voeding was al ver teruggelopen). Na de geboortje van z'n zusje heeft ie denk ik alleen voor mij geprobeerd te drinken, zonder het echt te doen.